Liga tweede stap (6-9 maanden) terug gehaald

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jetje76, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
  2. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    heel goed!

Ik gaf het van de week aan mijn zoontje en , ondanks dat ik er bij zat, belande en een stukje in z'n keel ! Kreeg het met geen mogelijkheid er uit ... hij liep helemaal blauw aan!!! :(

Ik had op mijn telefoon al 112 ingetoetst en stak op het moment dat ik belde mijn pink in zijn keel (erg ver naar achter) .. daarvan kreeg hij een kokhals reflex en kwam het stukje koek er uit!!

pfff , ik heb echt doodsangsten uitgestaan!! :(
    Heb gelijk de koekjes weg gegooid!

3. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Was al nooit zo'n fan van Liga omdat het zo'n kleffe plakkerige zooi wordt en mijn zoontje dan helemaal onder zit. Nu begrijp ik waarom. Heb nog wel Liga derde stap in huis maar ik denk dat ik het voortaan maar bij rijstwafels, soepstengels en Nijntjekoekjes van Bolletje hou!

P.S. @MisStiek: Pff ...wat een vreselijk verhaal. Gelukkig kon je het stukje nog net op tijd bij je zoontje uit zijn keel krijgen.

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hmmm, en ik heb het dus al wel mooi tijden mijn oudste lopen voeren? Zouden ze het recept verandert hebben of zo want het bestaat al jaren en er nu pas achter komen zou ik wel heel vaag vinden.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nooit problemen mee gehad, gelukkig.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ow wat verschrikkelijk! Gelukkig is het goed afgelopen.

En maar goed dat de koekjes op deze manier uit de handel worden genomen. Kan ik mn moeder ook goed uitleggen dat Sven geen lange vinger mag.

(dat vroeg ze namelijk vorige week...:()

7. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

ik vond het ook al niets om dat aan een kind van 6mnd te geven!! Sowieso zou ik op deze leeftijd nog niets in het handje te eten geven. maar dat is voor ieder persoonlijk.

8. adi

adi Niet meer actief

Die dingen bestaan toch langer? Hier overigens nooit problemen mee gehad. Ik heb het natuurlijk eerst getest voordat ik ze aan de kindjes in het handje gaf (en dat pas rond 8 maanden). Die liga smelt meteen als die in aanraking komt met speeksel, dus wat nou het probleem is?

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Vreemd, gaf ze al aan mn dochter toen ze die leeftijd had.
    Dus waarom ze dan nu ineens uit de handel gaan?

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Heimlich ( of hoe je t maar schrijft) was sneller gedaan dan een ambu gearriveerd...

Ik gebruikte ze vaak om een papje van te maken.. dat was soms t enige wat er in ging... Heb nu een doos van stap 3 staan...Ben benieuwd hoe dat dan gaat...

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

lekker is dat.. Fenne krijgt ze sinds een paar dagen om te leren kauwen, en is er razend op..

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

8 mnd is natuurlijk al weer anders als 6 mnd en het smelt niet direct, maar het wordt langzaam zacht.
    Een kindje van 6 mnd steekt zoiets uitgebreid in zn mond en als er nou een stukje afbrokkelt kan dat maar zo achter in de keel schieten. Volgens mij is een bepaald klepje bij kinderen op die leeftijd ook nog niet helemaal ontwikkeld waardoor ze zich makkelijker verslikken?

Daarnaast beginnen de meeste kinderen bij 6 mnd pas met bijvoeding en dan nog gepureerd. Zo'n stuk liga lijkt me dan echt niet geschikt.

Maar 8 mnd is natuurlijk al weer heel anders...

13. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Gaf mijn zoon ook wel eens zo'm half ding, ik vind ze vrij snel zacht worden (de Nijntje koekjes worden wel sneller zacht trouwens) dus nooit problemen mee gehad

14. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Even off-topic maar wat is dat toch met Oma's en lange vingers? :(
    Mijn schoonmoeder begon daar ook al over en toen was Boy net 4 maanden. Zo van :"En dan krijg je straks als je wat groter bent lekker een lange vinger om op te sabbelen". Ik heb haar toen gelijk duidelijk gemaakt dat we dat (voorlopig) niet willen en dat er genoeg alternatieven zijn die veel gezonder zijn. Snapte ze echt helemaal niks van.

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wat een onzin zeg, hier ook nooit problemen mee gehad en ik prakte ze ook voormezelf altijd lekker door een bakje met een uigeperste sinaasappel en een beetje suiker .. Heeeeeerlijk ...

En een keer een lange vinger krijgen ze echt niets van hoor, het is pas slecht voor ze als je ze pakken vol geeft ;)
    Maar goed ieder zijn ding :D

16. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    Hier smolt hij dus niet gelijk.

Zoals je al las ... heb ik alles geprobeerd! van ondersteboven houden tot weet ik veel wat nog meer! ;)

Hier ook, elke keer als ik haar zie vraagt ze weer ... mag hij al lange vingers? :( :D

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Goed dat ze dat er op gaan zetten , het id wat droog maar wel lekker.
    Manlief zegt net tegen mij je krijgt het niet meer ik lol, ik mag het nog altijd graag eten.

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier ook wel eens met mijn oudste gehad dat stukjes afbraken. Brrrr eng hoor. Daarom kreeg ie het pas weer nadat ie een jaar was geworden ofzo

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties heeft dat idd ook gehad met precies die liga, dat er een stukje in zijn keel schoot en hij het er zelf niet uitkreeg. ik ben bhv-er dus wist wel wat ik moest doen, maar jezus wat was ik geschrokken zeg!!!

ben toen gelijk over gegaan op de nijntje liga's van bolletje geloof ik, en die gaan wel goed.

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb ze niet zo gegeven omdat ik ze zo vond kruimelen........

Wel deed ik ze door de yoghurt heen :D

Deel Deze Pagina