Quinny buzz

Discussion in 'De babyuitzet' started by Roomijss, May 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roomijss

Roomijss Lid

Apr 23, 2014
    93
    0
    0
    Wij hebben de quinny buzz aangeschaft maar nu lees ik op internet toch wat negatieve ervaringen over deze wagen.
    O.a. dat de wagen niet stabiel is. Het voorwiel dat niet goed meewerkt met sturen.
    Begin nu te twijfelen over de wagen.
    Wie heeft er ervaring met deze wagen en is het idd niet zo heel stevige wagen?

2. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ruim 6 jaar geleden had ik een nieuwe Quinny Buzz voor mijn dochter. heb er echt nooit problemen mee gehad. Heerlijke wagen vond ik..

Als ik destijds nog kinderen had gewild, had ik hem zeker gehouden voor de volgende en niet verkocht..

3. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ik ben zeer te spreken over de wagen! Absoluut geen problemen qua stabiliteit. Ik heb wel de all terrain voorwielen erbij gekocht. (luchtbandjes) ik weet dus niet of het minder is met de andere bandjes. Wij hebben overigens ook de quinny zapp en ik had het er laatst nog over dat ik de Zapp zoveel minder prettig vind, omdat die niet heel makkelijk met 1 hand te besturen is en de Buzz is wel super te besturen met 1 hand

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    volgens mij gingen die negatieve dingen vooral over de oude versie van de buzz. ik heb een 2e hands buzz van 2006 en deze reed inderdaad stroef met het voorwiel. voorwiel draaide niet goed en blokkeerde op gladde ondergronden. ik heb hem eens goed gesmeerd en toen draaide hij wel soepel. ik heb hem toen vervangen door alle terrain bandjes omdat ik dat lekkerder vond lopen. orginele voorwiel was een soort buggy wiel dus hobbelde een beetje. ik hoorde veel mensen klagen over bijv piepen en kraken maar dat heeft echt met onderhoud te maken. in de boekjes staat dat je hem elke maand moet smeren. ik vind hem gewoon stabiel. de zapp vind ik daarintegen een zeer onstabiel ding. (ben je niet in de war met de zapp?)

5. Roomijss

Roomijss Lid

Apr 23, 2014
    93
    0
    0
    Misschien heb ik idd naar de oude reacties over de buzz gekeken.
    Wat jullie over de Zapp schrijven vind ik zelf ook kloppen, die ervaringen heb ik er ook mee.

Hebben jullie bij de buzz voor 3 wielen of 4?

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb de buzz ook 2e hands overgenomen, wel met luchtbandjes. Hij komt uit 2012 en die persoon heeft in 2009 ook een buzz gekocht. Dus voor beide kids een nieuwe. (wegens omstandigheden moest er een nieuwe gekocht, heeft niets met wagen te maken) Heb er verder nog niet mee gelopen dus heb zelf nog geen ervaring ermee. Wat ons in de winkels wel verteld is, is dat een 3 wieler tegenwoordig minder verkocht worden ivm veiligheid. Maar op de Buzz kun je het voorwiel eraf halen en daar 2 wielen op zetten.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vond het een vreselijke wagen 6 jaar terug maar ik was een bugaboo gewent en die rijdt heel soepel. Heb hem toen verkocht.

8. Roomijss

Roomijss Lid

Apr 23, 2014
    93
    0
    0
    Als je de bugaboo gewend ben dan is een quinny al snel niks denk ik.
    Bugaboo is een super wagen. Helaas erg prijzig.

Denk idd dat ik twee wiels erbij ga kopen. Zag dat dat kon bij quinny op de site.

Bedankt voor jullie reacties!

9. Mnon

Mnon Niet meer actief

Wij hebben op een gegeven moment een bugaboo erbij gekocht omdat de kinderwagenbak groter is dan die van de quinny buzz, maar wij hebben de bugaboo maar weinig gebruikt. Ik vind de Buzz veel prettiger. Ik schopte voortdurend tegen de stang van de wielen aan en vond hem zelf minder stabiel overkomen.. Maar goed dat kan aan mij liggen.

10. Roomijss

Roomijss Lid

Apr 23, 2014
    93
    0
    0
    Echt? Wat ik echt een groot voordeel van de quinny vind is dat ie zo makkelijk op te vouwen is en ook weinig ruimte inneem in de kofferbak.
    Ik heb de wagen uit 2009, kan het zitje dan naar je toe zitten?

11. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ja ik vond de bugaboo echt minder prettig en minder stabiel voelen en daarbij kreeg ik hem niet in mijn achterbank.
    De Quinny Buzz past er met gemak in zelfs samen met het wandelwagen gedeelte. Ik zweer bij de quinny buzz!

12. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb mijne ook in 2009 gekocht destijds. Het zitje kan naar beide kanten worden geplaatst. Ik ga hem nu weer gebruiken. Vond het echt een fijne wagen. Ik heb 4 wielen.

13. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Hier ook een tevreden buzz gebruiker!

Wij hebben de all terrain bandjes er op gekocht en dat vond ik toch iets fijner lopen. Ik vind m nu trouwens niet minder stabiel dan toen de twee wielen voorop zaten

Share This Page