Even het volgende. 13 maart 2009 was de 1e dag van mijn laatste menstruatie. Daarna ben ik gestopt met het slikken van de pil, na 8a9 jaar. 1april 2009 stond ik onder de douche en verloor ik een hele dikke lange slijmprop. Het was doorzichtig en rekbaar. 10 april moest ik dan weer ongesteld worden, maar tot nu toe ben ik het nog niet... 0mdat ik mijn lichaam wilde laten wennen aan het niet slikken van de pil en niet de 1e maand zwanger wil worden, gebruiken we tijdens het vrijen een condoom. Maar vorige week is er iets mis gegaan met de condoom, die zat niet goed om.. Nu is mijn vraag waarom word ik niet ongesteld? Zou mijn lichaam aan het wennen zijn of zou ik zwanger zijn, wat mij erg sterk lijkt...? Ik heb van de etos 'zwanger worden' gekocht, wannneer kan ik hier het beste mee beginnen te slikken?
Ik kom van een Mirena af en heb niet echt ervaring met ontpillen, maar zou zeggen dat het geen kwaad kan om gewoon nu met de Etos pillen te beginnen. Er zijn wel meer dames bij wie de cyclus lang op zich laat wachten na de pil, volgens mij. Die 10 april is op basis van het pil schema, of heb ik dat mis? Want je eigen cyclus duurt misschien wel wat langer dan dat, en het is vandaag pas 11 april. Ik zou die NOD niet zo op een dag pinnen, maar misschien meer op een krappe week waarin je een normale cyclus hebt (tussen 25/35 dagen). En ook dan is het normaal als het langer duurt wegens ontpillen. Hoop dat het snel komt, dan weet je tenminste weer een beetje waar je aan toe bent! Ik had geluk dat ik juist ietsjes eerder ongesteld werd dan ik had verwacht na Mirena, maar ja, had daar helemaal geen ongesteldheden mee en had geen idee op wat voor punt van de cyclus is zat toen hij eruit ging. Je lijf moet gewoon even wennen!
Ik denk dat je rond 1 april je eisprong hebt gehad, waarschijnlijk iets later. Daarna krijg je je luteale fase (dagen na eisprong), dit zijn er gem. 14, maar kan ook iets langer of korter zijn. Dus denk dat je ongi er binnenkort aan gaat komen. Kan het natuurlijk ook fout hebben. En je kan beter direct beginnen met etos 'zwanger worden', hoe eerder hoe beter.
He Hallo Famke24, De eerste ronde, nadat ik gestopt was met de pil, duurde het bij mij ongeveer 31 dagen i.p.v. de standaard 28 die ik de 13 jaar daarvoor altijd gewend was. Door het ontpillen moet je lichaam een eigen cyclus ontwikkelen. Bij de één duurt dat soms wel een jaar of twee jaar. De ander heeft daar maar 1 maand voor nodig. Persoonlijk hoop ik dat we bij de laatste groep te zitten, maar dat hebben we niet voor het uitkiezen geloof ik. Wat betreft het beginnen met zwanger worden van Etos, gewoon doen. Ik ben na het stoppen van de pil meteen begonnen met puur mama van VSM. Van de ene pil naar de andere zeggen we dan maar. Veel succes en ik hoor het wel... groetjes Chelle
Ik ben het met Jada eens. Ik denk ook dat je op 1 april in je vruchtbare dagen bent gekomen. Je zou bij een gemiddelde cyclus dan tussen 15 en 20 april ongesteld moeten worden. Maar ja, je weet het nooit. Na het stoppen met de pil kan je cyclus ook niet meteen goed op gang komen, maar vruchtbaar slijm is wel een goed teken! Zelf had ik echt mazzel dat na 15 jaar pilgebruik mijn cyclus meteen redelijk op orde was, maar ik lees hier van veel meiden dat hun lichaam zichzelf echt even goed moet inregelen. Succes!
Hoi Famke, Ik ben 25-1-09 gestopt met de pil en heb sindsdien een onregelmatige cyclus (30-38 dgn) Ik ben dus benieuwd wanneer de mijne weer normaal gaat worden. Ik ben direct begonnen met foliumzuur van de etos, maar wil als het potje op is overgaan op zwangerworden van de etos, misschien dat dat iets beter gaat... al zijn het wel 2 pillen per dag, maar dat terzijde. succes met zwanger worden! Heb je trouwens al een testje gedaan? Het zou misschien wel kunnen dat je zwanger bent, of niet?
Hallo meiden, Wat jullie allemaal zeggen zat ik af en toe ook aan te denken. Ik zal straks gelijk beginnen met die pillen. Mijn gevoel zegt dat menstruatie week later k0mt. We wachten het af, maar af en t0e is het best wel spannend. Bedankt voor jullie (lieve) reactie's. Ben ik een beetje gerust gesteld!