Even voorstellen en heb gelijk een vraag..

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Nel10, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nel10

Nel10 Lid

29 mrt 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Mijn naam is Nel, 26 jaar oud en samen met mijn man willen wij graag zwanger worden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het beantwoorden van een paar vraagjes..

Ik heb 3 jaar lang de pil geslikt en rond de 2e dag van maart (2010) ben ik gestopt met de laatste pil, zodat ik in de 'stopweek' ongesteld kon worden. Op 5 maart ben ik ongesteld geworden. Ik ga ervan uit dat ik een cyclus heb van 28 dagen, omdat ik altijd ongesteld werd in de stopweek.

Nu heb ik via internet bijgehouden wanneer ik vruchtbaar zou zijn en heb van deze dagen gebruik gemaakt. Als ik het goed heb zou ik deze week mijn NOD moeten hebben. Nu heb ik vandaag buikkrampjen en last in mijn onderrug (wat ik normaal gesproken ook heb voordat ik ongesteld word). Daarnaast zag ik dat ik lichtbruine afscheiding heb. Niet veel afscheiding, maar betekent dit dat ik gewoon ongesteld ga worden?

Ik heb op vrijdag 26 maart een zwangerschapstest uitgevoerd, maar deze was negatief en volgens mij was het ook veels te vroeg om te testen...Volgens internetbronnen zou ik namelijk vanaf 2 april moeten testen.

Ik hoor heel graag van jullie.

Alvast bedankt!

Nel

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Welkom!

Je moet er niet van uit gaan dat je nu na het stoppen met de pil gelijk om de 28 dagen ongesteld word. Dit had je met de pil wel, maar dit is een neppe cyclus. Dus geen echte. Het kan dus zomaar zijn dat je cyclus nu langer duurt.

De buine afscheiding die je omschrijft is waarschijnlijk oud bloed. Dit kan een naderende ongesteldheid betekenen, maar sommige vrouwen hebben dit ook bij een zwangerschap.

Al met al kan je niet veel meer doen dan afwachten.

Succes!

3. Nel10

Nel10 Lid

29 mrt 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh oke bedankt!

Dan ga ik er maar vanuit dat ik ongesteld word..

Weet jij misschien ook hoe ik mijn vruchtbare periode voor de komende periode het beste kan uitrekenen? aangezien ik dus niet weet hoelang mijn cyclus is. Moet ik hiervoor naar de dokter gaan of zijn er andere methodes om dit te berekenen. Ik wil natuurlijk m'n kansen voor de volgende periode verhogen:)

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Allereerst welkom :)

Om je vruchtbare cyclus te kunnen berekenen is er eerst een normale cyclus nodig.
    Daarna kun je via de calculator hier boven in het scherm uitrekenen wanneer je vruchtbaarste periode is.
    Nu is het nog erg moeilijk te berekenen omdat je een onttrekkingsbloeding hebt gehad en nog geen echte ongesteldheid.
    Zodra je je eerste echte ongesteldheid hebt dan kan je die dag invullen in de calculator en berekent hij je vruchtbare periode uit.

Succes met zwanger worden en vergeet niet dat je nog moet ontpillen.
    Kan zijn dat je 1 van de weinige bent die in de eerste ronde zwanger zijn, het kan allemaal!

5. yamiell

yamiell Niet meer actief

welkom hier,

je moet er ook rekening mee houden dat je lichaam eerst nog aan het ontpillen is hea..;)
    bij de 1 gaat dat snel en bij de ander langzaam..
    dus doe gewoon goed je best, dan merk je vanzelf wanneer het raak is,

x

6. Happymother

30 mrt 2010
    11
    0
    0
    Gelderland
    hoi hoi
    ik heb ook heel lang de pil geslikt, en wou heel graag zwanger worden.
    wat ik heb gelezen op internet dat het wel een tijdje kan duren voordat je lichaam weer gewend is. want ik ben tussen die tijd helemaal niet ongesteld geworden
    dus mijn advies is, gewoon blijven proberen, en over een maandje weer een keer een test doen

groetjes

7. Nel10

Nel10 Lid

29 mrt 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Allereerst bedankt voor de reacties en de verwelkoming :)

Zoals ik al zei had ik gister bruine afscheiding en vandaag ben ik echt ongesteld geworden. Dus nu weet ik waarom ik zoveel pijn had.
    Ik moet zeggen dat ik erg veel pijn heb vergeleken met de ongesteldheid gedurende de 'pilperiode'. Dat is even wennen..

Ik was inderdaad vergeten dat mijn lichaam moet ontpillen. Weet iemand hoelang dat ongeveer duurt? gemiddeld dan.

En kan ik er nu vanuit gaan dat vandaag m'n eerste ongesteldheidsdag is of was dat gister? Gister had ik namelijk alleen bruine afscheiding.

Groetjs,

Nel

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    welkom!

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    welkom. ik zou dan voor jezelf gewoon de dag dat je echt bloed verloor aanhouden als begin van je menstruatie. ik tekende elke 1e menstruatiedag af op mijn kalender. is ook handig als je een positieve test hebt en je kan de duur van je cyclus uitrekenen. geef het even tijd. mijn vriendin was de eerste ronde al meteen zwanger maar bij mij heeft het ook een paar maanden geduurd.

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Welkom!:)

11. Nel10

Nel10 Lid

29 mrt 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL

Bedankt voor de tip! Maar als ik nu mijn vruchtbare periode wil berekenen via de calculator kan ik dan gewoon van 28 dagen uitgaan? De laatste keer dat ik ongesteld werd was op 5 maart (1e ongesteldheidsdag) en gisteren ben ik dus weer ongesteld geworden en hier zitten 26 dagen tussen. Ik heb de pil voor het laatst op 2 maart ingenomen dus tussen de laatste 2 ongesteldheidsperiode heb ik geen pil ingenomen.

Het is een beetje ingewikkeld, maar ik weet dus niet welke termijn ik moet aanhouden om mijn vruchtbare periode te berekenen. En kun je trouwens ook gelijk na je menstruatie zwanger worden?

12. BB10

BB10 Niet meer actief

Als je echt wil weten wanneer je het meest vruchbaar bent en je hebt nog geen regelmatige cyclus zou je ovulatie testen kunnen gebruiken. Die zijn erg makkelijk te bestellen via deze site bij matcare. Daar begin je op dag 9 of 10 mee en als de 2e streep net zo donker of donkerder is dan de controle streep dan vindt je eisprong binnen 24-48 uur plaats. Toen ik vorig jaar stopte met de pil heb ik weinig last gehad van ontpillen maar sommige hebben er erg veel last van en de symptomen lijken soms op zwangerschaps kwaaltjes. En wat betreft de cyclus duur die verschilde bij mij van 23 tot 31 dagen dus zeker in het begin kun je daar geen pijl op trekken.
    Ik wens je veel succes met zwanger worden en probeer in het begin er niet te krampachtig mee om te gaan want dan is de lol er gauw af. Ik hoop dat je gauw een wondertje mag begroeten!

Oja en je cyclus duur is van je eerste dag van je menstruatie tot de 1e dag van je volgende menstruatie. Dus bij een cyclus van 26 dagen is je ongidag dag 26 en dag 1 van je nieuwe cyclus.(en je mag pas tellen vanaf helder rood bloed)

13. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Welkom op t forum!!!
    Hopelijk is t snel raak voor jullie :D
    Het ontpillen kan wel een aantal maanden duren... maar goed niet iedereen is t zelfde en sommige vrouwen hebben er zo goed als geen last van :)

14. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik zou je idd ook aanraden om of even een aantal maanden aan te zien(wat je natuurlijk niet ziet zitten) of testen te bestellen, zodat je elke cyclus weet wanneer je ongeveer vruchtbaar bent. heel veel succes en natuurlijk ook nog plezier ondertussen

Deel Deze Pagina