Nieuw hier!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door TrotseMama1993, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TrotseMama1993

28 jan 2012
    46
    6
    8
    Ik doe een thuisstudie en ik werk
    Nederland
    Hallo allemaal,

Ik heet Jody en ik ben 18 jaar.
    Ik ben zondag 18 weken zwanger! Het was niet gepland, maar wel heel erg gewenst. 18 is inderdaad heel erg vroeg om zwanger te raken en dat vind ik zelf ook en had het er ook heel erg moeilijk mee. De eerste vraag die in mij opkwam toen ik ontdekte dat ik zwanger was was of ik het kindje een goede toekomst kon geven samen met mijn vriend ivm mijn leeftijd. Ik ben zelf tegen aburtus en ik heb in die tijd ook echt heel veel gehuild. Ik ben zwangergeraakt doordat ik antibiotica moest slikken voor een voorhoofdholts ontsteking. Ik zat aan de pil, maar die werkte toen natuurlijk niet meer en ik was zo eigenwijs om te denken dat dit mij niet zal overkomen. Ik geef eerlijk toe dat dit niet heel slim van me is geweest maar ok het ging nu om het kindje en de toekomst daarvan. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die me door deze periode heeft gesleept. En geloof me dat is niet makkelijk voor hem geweest. Ik had sowieso al last van de normale hormoontjes en zat ook nog met mezelf helemaal in de knoop. We hadden samen besloten om een afspraak te maken bij de verloskundige en de eerste echo af te wachten. Vanwege mijn leeftijd en omdat ik helemaal in de knoop zat mocht ik na een week al komen! Wij gingen naar de echo toe en kregen slecht nieuws. Er zat een zakje, maar die bleek dus nog leeg te zijn. We kregen te horen dat we rekening met een miskraam moesten houden. We schrokken daar allebei heel erg van en waren er ook echt kapot van. Ondanks dat het niet de bedoeling was om zwanger te raken is het wel je kindje en ja alle moeders zullen dat hier wel snappen je hebt er toch gelijk een soort van band mee. We moesten een week later terug komen voor nog een echo. Naar veel gepraat met mijn vriend kwamen we tot het besluit het kindje te houden als het bij de volgende echo toch allemaal goed bleek te zijn. Mijn vriend is al 23 heeft diploma's en werkt fulltime. We woonde al samen, voordat ik zwanger raakte dus eigenlijk was er geen reden om het kindje weg te laten halen. Een week later gingen we weer terug naar de verloskundige om een echo te laten maken. Toen zagen we een vruchtzakje met een vruchtje erin EN een kloppent hartje!!! Wat waren we gelukkig! De knoop was toen dus doorgehakt. We wilde het kindje houden. Nu ben ik inmiddels al weer bijna 18 weken zwanger en we zijn samen heel erg gelukkig met ons toekomstige ouderschap! De toekomstige opa's en oma's zijn gelukkig nu ook aan het idee gewent en vinden het helemaal geweldig. Ik zat eerst nog wel op school, deed stage en daarnaast nog werken, maar dat werd toch wel teveel. Aangezien ik volgend schooljaar van 07.00 tot 19.30 van huis zou zijn als ik zou doorgaan met school ben ik met school en stage gestopt en ben ik nu een thuisstudie begonnen. Ik wil gewoon mijn diploma halen en mijn kindje een goede toekomst geven! Mijn vriend werkt soms wel eens 70 uur in de week dus dat was gewoon geen optie om met school door te gaan. Ik werk nog wel gewoon tot zolang het kan.
    Ik weet dat er veel jonge meisjes zijn die zwanger raken en helemaal niet nadenken over alles wat erbij komt kijken! Ik vind dit zo dom, want een kind krijgen is niet zoiets als een babyborn verzorgen! Maar er zijn ook genoeg jonge meisjes die wel veel verantwoording hebben en die wel voor hun kindtje kunnen zorgen! maar dat ligt natuurlijk ook aan de basis die je hebt! Ik heb al een vaste vriend en woon samen dus mijn basis is iniedergeval al goed, maar als ik dit niet had gehad en nog bij me moeder woonde was het weer een ander verhaal geweest. Ik hoop dat jullie me niet veroordelen (wat veel mensen wel doen) en dat jullie ook jullie verhalen met mij willen delen! Want ik ben er erg nieuwschierig naar en hoop dat jullie nog goede en nuttige tips voor me hebben?:D Ik wens jullie allemaal veel succes met jullie zwangerschap en moederschap!

Groetjes Jody

2. Always Mamma

Always Mamma Actief lid

26 jan 2011
    123
    0
    0
    Zevenbergen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Geniet ervan.
    Liefs

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Welkom, gefeliciteerd met je zwangerschap ;)

4. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hoi Jody, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk voor je is geweest toen je zo onverwachts zwanger raakte, maar als ik je verhaal zo lees zijn jij en je vriend er dolgelukkig mee en ben je serieus bezig met je toekomst, dus het komt vast helemaal goed!! Ik denk dat het zeker ook een hoop voordelen heeft hoor, om zo jong al moeder te worden! Heel veel geluk en succes in elk geval de komende tijd en wie weet tot later!

5. TrotseMama1993

28 jan 2012
    46
    6
    8
    Ik doe een thuisstudie en ik werk
    Nederland
    Hoi FishersGril,
    Heel erg bedankt voor je lieve reactie! en inderdaad het komt vast ook helemaal goed met ons. Het heeft zeker heel veel voordelen om jong moeder te worden, en daar zijn we ons nu ook erg van bewust! Ben jij zelf ook zwanger of heb je al kinderen?

Liefs

6. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hi Jody! Ja ik heb een prachtige dochter, Liselotte, van net 4 maanden. Kijk maar even in mijn fotoalbum op mijn profielpagina als je nieuwsgierig bent.. ;) Als je vragen hebt kun je me ook altijd een prive-berichtje sturen hoor!
    groetjes!

7. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom op het forum en gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ik ga jou echt niet veroordelen! Jullie hebben er goed over nagedacht en zijn tot deze conclusie gekomen dat jullie het kindje wél een toekomst kunnen bieden. Fantastisch toch???
    En laat de mensen die het dom of raar vinden maar kletsen. Het komt vast helemaal goed! ;)

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    welkom

9. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Welkom op t forum en veel kletsplezier!!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

10. xHope

xHope Actief lid

14 jan 2012
    107
    0
    0
    Welkom, en Gefeliciteerd met je zwangerschap
    Geniet ervan. :)

11. me83

me83 Niet meer actief

welkom en gefeliciteerd!!

tis altijd even heel snel volwassen worden na zo'n verrassing, maar zo te lezen komt dat bij jullie wel goed! je hebt iig een basis en goed nagedacht over de toekomst!
    wat fijn dat je vriend je zo steunt... is erg belangrijk!

ik wens je verder een goede zwangerschap en veel lees/typ plezier hier op het forum!

liefs

12. dream4

dream4 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.749
    0
    0
    Welkom & gefeliciteerd !
    Geniet van je zwangerschap

Deel Deze Pagina