Ik ben 'vogeltjes', 31, en de vrouwelijke helft van een stel met een kinderwens. Halverwege juni ben ik gestopt met de pil en heb sindsdien heel veel last gehad van mijn hormoonhuishouding. Mijn cyclus is heel onregelmatig en 'not even near' de 'normale' 32 dagen. Ik hoop hier vooral ervaringen uit te kunnen wisselen. Want er is informatie genoeg te vinden op het wereld wijde web, maar het is toch anders als die infotmatie komt van ervaringsdeskundigen!
Hi Vogeltjes! Ik vind ook dat ervaringen meer "doen" als die info op het internet.. Wat vervelend voor je dat je zo'n onregelmatige cyclus hebt. Ik hoop voor je dat het snel raak is! Groetjes, Sonja
Mijn eerste cyclus was 32 dagen, mijn tweede 52 dagen en mijn huidige cyclus zit al op 62 dagen. Ik heb me eigenlijk alleen tijdens die eerste 32 dagen goed gevoeld, en sindsdien voel ik me beroerd. Allerlei klachten die ik maar gooi op het ontpillen. (onrustige maag en darmen, misselijk, moe, menstruatie-achtige-krampen) Vandaag ga ik toch maar eens naar de huisarts, want ik wordt er behoorlijk neerslachtig van (niet zo zeer van het 'nog niet zwanger zijn', maar wel van het me gewoonweg niet goed voelen).
Omdat ik al onder behandeling ben bij de gyno (voorstadium van baarmoederhalskanker...met gelukkig afgelopen half jaar goede uitslagen), heb ik ook die geraadpleegd (want de huisarts heeft me maar weer naar huis gestuurd omdat ze het ook niet wist). Na bloedonderzoek en een inwendige echo blijk ik PCOS te hebben... Ik heb wel eitjes, maar die rijpen niet. Begin december hebben we een afspraak bij een andere gyno, een 'kinderwensdokter' en gaan we de malle molen in. Tot die tijd dus proberen het hoofd koel te houden (gelukkig lees ik ook heel positieve verhalen), en even 'dealen' met de lichamelijke klachten die ik heb (en die ook niet heel vreemd blijken te zijn). Gelukkig weet ik nu waar het vandaan komt!