ik ga volgende week voor het eerst een echo laten maken en heb mijn moeder meegevraagd. hoe doen jullie dat? en neem je steeds iemand mee? nog misschien een domme vraag: is er bij het eerste bezoek bij de VK ook een inwendig onderzoek? Ik sta er niet echt op te wachten dat ik met mijn benen wijd ligt en er een zus ofzo bij is haha...
Bij ons hadden we geen inwendig onderzoek. Ik heb mijn eerste inwendige onderzoek pas met 40 weken gehad. En ik nam ook telkens mijn moeder mee
Nee hoor, voor je termijnecho wordt er uitwendig gekeken meestal. Dus je gaat heen met je mams, heel gezellig lijkt me! Geniet van de mooie echo-ervaring
Ik heb mijn moeder of mijn zusje meegenomen , en een inwendig onderzoek heb ik niet gehad ... pas toen ik ontsluiting had voor het eerst ... succes ..
De eerste keer dat ik ging deden ze eerst een uitwendige echo, maar daar konden ze het niet goed op zien en toen hebben ze wel een inwendige echo gedaan. Ik had toen mijn moeder bij me en had er niet echt problemen mee. Ik was toen bijna 9 weken. Het ligt er gewoon aan of ze het met een uitwendige echo kunnen zien of niet. Succes
ik kreeg na me eerste consult ook een inwendige echo en had me zusje was mee. ik vond het niet erg dat ze er bij was maar ze voelde zich zelf niet echt op haar gemak. mijn moeder is straks ook bij de bevalling en ga me dan ook niet druk maken dat ze wel is iets kan zien. als je je kleintje ziet op het scherm ben je alles om je heen even vergeten en maakt het je echt niet uit wie er bij zijn.
Ik heb de eerste 3 echo's niemand meegenomen de echo met 7 weken was mijn moeder mee, deze was inwendig. Ze bleef echter zelf achter het scherm staan en wilde het zelf niet van dichtbij zien. (wat ik niet echt erg vond ) met 12 weken is mijn schoonzusje meegeweest en met 16 weken mijn moeder deze waren uitwendig en toen waser ook veel meer voor hun te zien.
bij mij gaan mijn zoontjes altijd mee, en de gynae was in het begin zo vriendelijk een grote doek over mijn onderkant te leggen zodat ze niet "alles" konden zien
Ik ben naar alle controles alleen gegaan. Bij de eerste echo (12 weken) waren er twee vriendinnen mee, bij de tweede (20 weken) was mijn moeder mee.
Ik heb 1 keer m'n moeder meegenomen omdat ik het leuk vond dat ze de verloskundige zou ontmoeten. De rest gewoon alleen gegaan. De echo's werder in het zh gemaakt. De 1e echo (met 9 weken) was uitwendig en ben alleen gegaan. De 2e echo en 3e echo m'n moeder meegenomen. Maar dat was meer omdat zij dat zo graag wilde. Het is nml prima alleen te doen. En bij de bevalling waren zowel m'n moeder als vader erbij.
ik heb mn vriend meegenomen. ik hoopte dat hij na het zien van de echo wat bij zou draaien, maar niet dus.. bij de nekplooimeting neem ik mijn moeder en haar vrouw mee(die zijn helemaal in de wolken) en met 11 weken heb ik nog een echo en neem weer mijn vriend mee. tegen zijn zin in dat wel