Even voorstellen, mijn naam is Sanne; 27 jaar en trotse moeder van mijn zoon (2010). Geboren na een gecompliceerde zwangerschap, op 32 weken na HELLP- syndroom. Vanaf 20 weken in het ziekenhuis gelegen, volledige bedrust met medicijnen en infuus. Ingeleid op 32 weken, placenta gescheurd en met een spoedkeizersnede moeder geworden van een weleens waar veel te kleine, maar kerngezonde zoon. Na 6 weken couveuse samen thuis! Mede door deze zware zwangerschap alleenstaand geworden en een jaar alleen voor mijn kleine man gezorgd. Nu alweer 2 jaar gelukkig met mijn nieuwe partner. Samen besloten voor een tweede te gaan! Vandaag gynaecoloog bezocht en groen licht gekregen! Strenge controle, medicijnen en een geplande keizersnede op 35 weken afgesproken. Maar nu eerst... ZWANGER WORDEN!!
Hallo Sanne, Wat goed dat je het weer aandurft om zwanger te worden na zo'n heftige tijd! Voor mij was het iets minder heftig.. Ik ben zelf met 30 weken opgenomen tijdens mijn 1e zwangerschap en gelukkig hebben ze mijn zwangerschap nog tot 35 weken kunnen rekken. Toen bleek ik HeLLP te hebben. Pfff wat was ik ziek. Ons meisje was 2210 gram en heeft nog 2,5 week in het ziekenhuis gelegen maar nu uiteindelijk een prachtig gezond meisje van 3 jaar. Het heeft mij heel wat tijd gekost om weer het vertrouwen in mijn eigen lichaam terug te krijgen. En het 1e jaar is ook compleet langs mij heen gegaan. Nu geniet ik volop van deze prachtige dame en ben nu dan ook net zwanger van de tweede!! Spannend want mijn bloeddruk is weer verhoogd en sta onder controle in het ziekenhuis... Voor een klein wondertje heb ik alles over.. Succes en hoop dat je gauw zwanger bent.
Hi Erin, Ik herken het gevoel wel wat je omschrijft, dat het lang duurt voordat je het weer aandurft en je lichaam weer vertrouwt. Wij gaan er ook weer helemaal voor, ondanks de eerste zwangerschap. Ga proberen er niet aan te denken Succes met jouw zwangerschap! Geniet ervan, ondanks je hoge bloeddruk. Beetje rustig aan doen en manlief de boodschappen en het stofzuigen laten doen haha!