Hallo allemaal,Ik ben Maria en ik ben 43 jaar, ik zie dat er nog 1 oma is, en misschien word ik de 2de? Mijn stiefdochter is inverwachting en ik ben naarstig op zoek naar alles wat ze moet weten om te kijken of ze het kan krijgen. Ze is in shok en haar vriend ook, haar vriend staat erop dat ze het weg haalt, lekker hij is 25 zij is 20 ze hebben bijna 4 jaar iets! Zij wil het persee houden en heeft het mij als eerste na hem verteld omdat ik er nuchter mee om ga met dat soort dingen. Ik heb haar niet gelijk gefeliciteerd omdat ik gelijk doorhad dat er iets niet goedzat, nou ja, vriendje dus, ik heb gezegd dat hij dan maar niet met haar had moeten vrijen de kans is altijd aanwezig. Nu ben ik al twee dagen bezig op internet om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor haar in het geval dat vriendje zich terug trekt. ' Ik heb in eerste instantie gezegd dat wat er ook gebeurd het kleintje wel groot komt, maar door alles wat ik lees en het kosten plaatje word ik bang omdat wij financieel niks kunnen doen en zij over een half jaar op straat staat omdat haar derde contract afloopt. Vriendje is bang dat hij niet verder kan studeren dus ik zoek zoveel mogelijk info om allebei te laten zien om een weloverwogen keus te kunnen maken. zo dat was een grote Even voorstellen. Laat ik duidelijk zijn, mijn moederhart zegt, LAAT KOMEN, ik hou er n u al van!
Goh wat een spannende tijd breekt er voor jullie aan. Heel veel succes en laat je dochter er ondanks alles toch van proberen te genieten!
Jeetje zeg! ik hoop voor jullie dat alles goed komt! veel sterkte verder en probeer er ook een beetje van te genieten he?
Jeemig wat een verhaal. Leuk om oma te worden van harte. (wel jong lijkt me maar dan kun je er heerlijk het eea mee doen!) Het is inderdaad je stiefdochters keus. Ik zeg altijd waar een wil is, is een weg dus indien die vriend 'opstapt' is er vast wel een oplossing. Onze hele babykamer is zo goed als ingericht met 2de hands gekregen spullen. Daar hoeft het geld echt niet in te zitten. (Misschien tegen die tijd een oproepje bij het forum gedeelte 'gevraagd'.) Liefde is wat een kind nodig heeft daar geloof ik in, en dat zit geloof ik wel goed!
P.S. Er is ook een forum gedeelte 'single mama's'. Misschien kan je stiefdochter bij deze lotgenoten een goede steun vinden.
Jaaaaaa, ik word jong oma maar dat is toch leuk? Ik ben alleen bang dat zij het niet aankan financieel ze is nogal een prinsesje! Ik laat haar deze site vanavond zien, kan ze ook met haar zorgen ergens heen en als ze het houd haar ei kwijt.
hoi , ik ben ook oma een hele trotse oma van een kei van een kleinzoon van 2 jaar en in augustes komt mijn tweede kleinkind alleen was mijn dochter nog maar 15 er zijn heel veel instanties die jou en je dochter kunnen helpen met hulp dit bij sommige zelfs tot 23 jaar toen mijn dochter vertelde dat ze zwanger was en het wou houden zei ik als je dat besluit dan besluiten we maar gelijk dat we heel veel van dit babietje gaan houden er is altijd een oplossing het eerste jaar heeft mijn dochter en mijn kleinzoon bij mij gewoont en nu woont ze in een moeder kind projekt huis ga eens op zoek na instanties en besef je dan dat je er echt van mag gaan genieten dat je oma word ik was 33 toen ik hoorde dat ik oma werd ........er zijn altijd nog jongere omaas moet je je maar bedenken
Welkom hier en laat je goed informeren wat voor instanties haar allemaal kunnen helpen! Er is vast wel een weg Jullie zijn welkom hier hoor
hallo maria als eerste welkom op dit forum.. ik heb u verhaal gelezen en kan u vertellen dat ik in de zelfde situatie heb gezeten.. was ook 20 en mijn toenmalige vriend ook 25, er zijn heel veel instanties waarbij u terrecht kunt voor hulp met deze moeilijke beslissing... het FIOM staat jonge moeders to be bij in hun keuze's en geven veell informatie over hoe verder. ik heb toen der tijd er voor gekozen om mijn zwangerschap uit te dragen en kan vertellen dat ik een prachtige zoon ondertussen heb van 2 jaar.. kwa opleiding hoeft de vriend van uw dochter niet in te zitten, hij kan gewoon door studeren, ik ben ander half jaar een alleen staande moeder geweest en heb in die tijd gewoon een opleiding gevolgd, de belastingdienst vergoed een groot gedeelte van de evt nodige kinderopvang, of geeft oppas opa's en oma's een bijdrage per maand.. er zijn zoveel mogelijkheden.. maar uiteindelijk is het de beslissing van uw dochter of zij de zwangerschap wil door zetten of niet. heel veel sterkte en ik hoop dat u iets aan deze informatie heeft... liefs dione [/b]
hallo, ik las net uw berichtje en moet zeggen dat ik heel ontroerd ben door uw bewoording. hoe vaak hoor je het niet dat ouders fel protestere en dat zij druk op hun kinderen uitoefenenen om het weg te laten halen gelukkig kan ik vertellen dat mijn moeder een soort gelijke reactie had als u, zij zei tegen mij".. ik neem je niets kwalijk en zal er voor je zijn, wat je keuze ook zal zijn" mooi echt mooi! ik hoop dat het heel goed gaat met uw dochter, en zie maar met heel veel steun van je eigen moeder komt uiteindelijk alles wel op zijn pootjes terrecht liefs dionne
aah wat lief van je nu ontroer je mij , toen ik zelf jong zwanger werd wist ik hoe moeilijk het is en uit die ervaring heb ik het anders gedaan , mijn kleinzoon is echt een prachtknulletje en ik ben bere trots op zijn moeder jij ook veel geluk met je kindje gewenst
Dank voor jullie lieve woorden! En wat Dionne zegt, dat ik fijn reageer, tja, ik regaar zoals ik zou willen dat mijn ouders zouden reageren. Die meid is al in scoc en ik ben ook wel trots dat ik het het eerste wist omdat ik zo nuchter denk, haar schoonmoeder weet nog van niks, ik heb heeeeel veel info en vanavond eten ze hier met zijn twee, en dan ga ik met mijn schoonzoon praten hij weet het nog niet hahaha. Ik zal hem vragen waar hij zo bang voor is? Ik denk meer voor de reaktie van zijn eigen ouders. en ik zla hem ook zeggen dat zijn leven niet stil staat. Ik loop de hele dag te dromen hihihihi, aan de ene kant hoop ik dat ze het hier krijgt en aan de andere kant niet, want eens vliegt ze uit en ik moet er nu al niet aan denken dat ik zo'n kleintje dan weer moet missen! Hou jullie op de hoogte! Liefs een oma
moeilijk moeilijk moeilijk! Jou dochter is degene die de beslisisng moet maken en oplossingen zijn er altijd! oa het FIOM zoals eerder genoemd en als je hier op de site een advertentie plaatst over een babykamer komt er vast wel een! (mijn broer heeft een babykamer van zijn overleden kindje, deze is nog helemaal nieuw heeft zijn kindje niet in geslapen! ik zal eens vragen wat hij hier mee doet) Ik hoop dat je dochter de juiste beslissing maakt en dat het helemaal goed komt!
Welkom! Ben benieuwd hoe het vanavond gegaan is... 25 jaar is toch een leeftijd waarop je je verantwoording om zoiets moet kunnen accepteren/dragen voordat je meteen de makkelijkste weg kiest vind ik. Respect voor je manier van hiermee omgaan, en veel succes voor je dochter!