Hey dames! Tenminste, ik neem aan dat hier overwegend dames zitten. Ik ben Hashi, moeder van een puber en mijn huidige partner en ik praten over dat wij samen ook graag nog een kleintje er bij willen maar ik zit met heel veel 'maren'. De grootste; ik heb Hashimoto. Voor de mensen die dat niet kennen : dat is een auto immuunziekte waarbij de schildklier wordt aangevallen en vernietigd. Inmiddels ben ik al een poosje heel stabiel qua mijn bloedwaardes en mijn hele leven is eigenlijk redelijk stabiel. Maar, ik lees best veel tegenstrijdige dingen over Hashimoto en zwanger worden dus ik ben op zoek naar echte verhalen van mensen die dit (her)kennen en die hun ervaringen willen delen met mij. En dan mijn volgende 'ding'... naast moeder ben ik stiefmoeder. Vreselijk woord trouwens! Alternatieve benamingen zijn welkom Ook daar lees ik graag ervaringen over... Hoe pak je al dat samengestelde grut bij een en maak je daar een werkend, harmonieus, liefdevol gezin van ? Alvast bedankt voor alle input!! Groetjes, Hashi P.S. Ik ben dus nog niet zwanger ....
Hallo Hashi, Ik heb zelf geen ervaring met Hashimoto dus daar kan ik niks over delen met je. Wel ben ik zelf een bonus mama zoals ik het noem want stiefmoeder is indd een vreselijk woord. Ik zelf heb nog geen kinderen maar ben op dit moment 5 week zwanger, mijn vriend en ik hebben er voor gekozen nog niks tegen de kinderen te zeggen omdat het erg pril is. Ik vind het allemaal erg spannend want ja er komt toch een broertje of zusje bij want ja hoe reageren zijn kinderen erop (ze zijn 5 en 8) Vaak zie je bij samengestelde gezinnen dat eigen kinderen " voorrang" krijgen terwijl ik juist denk dat je de kinderen van je partner hetzelfde moet geven wat je aan je eigen kinderen ook geeft. Maar goed ik ben er geen ervaringsdeskundige in dus misschien zie ik het wel helemaal verkeerd. Ten aanzien van samen een kindje nemen zou ik gewoon eens met een dokter gaan praten of er nadelen aanzitten ten aanzien van je "ziektebeeld" ik wens je in elk geval heel veel geluk in de keuzes die jullie samen maken Groetjes wondertje2015
Hoi Wondertje! Bedankt voor je reactie. Bonusmama... tja.. vind ik ook zoiets... Ik zie mezelf niet als mama voor zijn kindje. Een vriendin wellicht... een verzorger misschien....Als ik terug denk aan de vriendinnen van mijn vader die per se een soort moeder wilden spelen, dan word ik al weer geirriteerd . Vind het wel een lastige hoor...
Hoi, Hier ook geen ervaring met Hashimoto. Wel met het stiefmoeder stukje.. Het is soms inderdaad best lastig, vooral als ze in de pubertijd zitten Ik begrijp het heel goed, ik voel mij zelf ook niet echt mama van zijn kind. Dat ben ik tenslotte ook niet, maar wanneer zij er is praat en doe ik wel gezellig mee. Maar het voelt een beetje ongemakkelijk soms, vader en moeder zitten qua opvoeding ook totaal niet op één lijn. Heel verwarrend voor een kind dus dan wil ik mij er ook niet nog eens in mengen. Ik vraag me dan inderdaad ook wel eens af , hoe doen anderen dat toch..
Pepee, haha dat laatste hoopte ik hier wel te vinden Een antwoord op de vraag hoe anderen dat doen.... Als ik tijd heb zal ik wel even een nieuw blog starten, maakt het overzichtelijk