Hallo, Mijn eerste berichtje op het forum! Wat kun je hier veel tips vanaf halen zeg, erg fijn! Ons dochtertje is nu bijna 6 weken en heeft nu 3 nachten doorgeslapen, heerlijk! Maar s'avonds vanaf ongeveer 18.uur is het huilen geblazen, en dat duurt meestal wel totdat ze de laatste fles heeft gehad (23.00u). Hebben jullie nog tips die ik uit kan proberen? Overdag is ze wel vaak wakker, maar huilt dan ook veel waardoor ik uren met Sophie op schoot zit totdat ze in slaap valt...
hoi, misschien een tip, kijk anders bij de maand waar in je dochter is geboren wie weet kunnen ze je daar helpen daar zitten allemaal mama's die ook in de zelfde maand zijn bevallen.
Hoi Nicole, Wat doe je nu met de kleine als ze zo aan het huilen is? Als een kindje huilt is er iets, iets wat voor hem of haar niet fijn is, daarom zou ik zeggen altijd troosten en bij je nemen, al helemaal wanneer ze nog zo klein zijn, de geborgenheid laten voelen, lekker bij papa/mama liggen, heerlijk veilig, beschermd en rustgevend. Er zijn zoveel veranderingen sinds de kleine uit jouw buik gekomen is en 'de grote boze wereld' in gekomen is, dat is gewoon niet fijn, dus daarom zeg ik troosten die kleine meid. Succes! Liefs, Hanneke.
Is ze dan niet gewoon erg moe als ze huilt? Een pasgeborene slaapt meestal veel. Sanne was vaak alleen wakker met de voedingen en sliep dan weer.
mijn tweede zoontje had dat ook indd het begon bij hem rond zeven weken en heeft een paar weken geduurd toen hij na die paar weken van de avondvoeding afging bleek het daar aan te liggen hij was gewoon te moe (maar toch hongerig)
Ik herken dit wel. Ik heb zo ook avonden met mijn dochter op schoot gezeten. Gewoon aan toegeven het gaat vanzelf over. Ik legde haar ook weleens in het wippertje. Als ze maar bij me was, dan was het goed. Totdat ze de hele avond lag te slapen op mijn schoot en toen ben ik haar in haar bedje gaan leggen en sliep ze gewoon weer in haar eigen bed.
Ik herken het ook; bij Sverre waren het krampjes. Dus beetje rondlopen, beetje wrijven over het buikje, 'fietsen' met de beentjes (werkte super goed hier!). Net zo lang tot hij lief in slaap viel op schoot. En dan mocht hij gewoon bij ons slapen tot de laatste fles, waarna hij heerlijk in bed verder sliep.
Leuke naam trouwens Sophie had ook vaak van 19.00 tot 23.00 haar huil uurtjes,ze wilde dan ook alleen maar bij me zijn,gewoon aan toegeven,gaat vanzelf weer over!