Maartje is nu 5 wkn oud en heeft 2,5 dag geen poepluier gehad. Wel plast ze erg goed (7-8 plasluiers per dag). Tot nu toe had ze eigenlijk iedere dag zeker 1 goede poepluier. Ik geef volledige borstvoeding. Ik heb via de zoekfunctie wat gelezen op het forum en zie daar toch vaak staan dat het vanaf 7-8 wk minder wordt en dan soms zelfs 1x per 2 week een poepluier. Is het met Maartjes leeftijd te vroeg om al minder poepluiers te gaan produceren of kunnen we dit gewoon nog even afwachten? Het lijkt overigens niet zo te zijn dat ze er last van heeft. Ze heeft wel krampjes en laat windjes na de voeding, maar dat doet ze al vanaf de tweede week.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoevaak een baby een poepluier heeft als ze bv krijgen. Met fv "moeten" ze wat vaker poepen. Zolang je kleintje geen last ervan heeft zou ik het nog even afwachten.
Hier was net een vrouwtje van het consultatiebureau voor een intakegesprek en die zei tegen ons dat we niet raar op moeten staan kijken als Milan ineens een week geen goede poepluier heeft, en hij is pas 10 dagen. Dus ik denk zeker niet dat het bij jullie kwaad kan.