nieuw hier

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door -, 3 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hallo, ik ben nieuw hier en wil mijzelf even voorstellen:
    Mijn naam is Natasja, ben 30 jaar, getrouwd en heb 2 dochtertjes van 6 en 5 jaar oud. En ons gezin is eigenlijk wel compleet.....
    Maar nu is ons hele huis in rep en roer, want ik ben er vanmorgen achtergekomen dat ik zwanger ben, ondanks dat ik aan de pil ben (Diane 35, die ik al vanaf mijn 13e slik, met dus 2 tussenpozen, toen ik een aantala jaren terug zwanger wilde worden) !! Nogal een schok dus.
    Een slechtere timing kon ook eigenlijk niet: mijn man is afgelopen maart net een eigen bedrijf begonnen en heeft het superdruk en ik ben sinds vorig jaar augustus weer 4 dagen gaan werken, omdat de meiden nu naar school gaan. Daarnaast zijn we 3 jaar geleden bewust verhuisd naar een huis met iets minder ruimte binnen (3 slpkmrs en die zijn vol) en meer ruimte buiten. Mijn man is heel duidelijk: voor hem geen derde. Dit heeft verschillende redenen, natuurlijk het bovenstaande, maar ook het feit dat ik draagster ben van GBS (Groep B Streptokok, wat inhoudt dat je verhoogde kans hebt op vroeggeboorte en een ziek kindje), onze oudste is dan ook geboren na 31 weken zwangerschap. Bij de tweede is alles wel redelijk goed verlopen en zij is na 37,5 week geboren. Hij is zo bang dat het nu weer mis zou gaan en is blij met zijn 2 gezonde meiden. Ikzelf weet het niet, sta erg in dubio, ik dacht altijd dat ik ook makkelijke een keuze zou kunnen maken, maar nu ik ervoor sta.... er groeit toch een klein wezentje binnen. Ik ben de pil niet vergeten, niet ziek, misselijk of aan de diarree geweest, dus het is ons een raadsel. Bovendien kijkt mijn man altijd of ik de pil heb ingenomen (soort "controle" omdat wij heel duidelijk altijd hebben "afgesproken" maximaal voor 2 kinderen te gaan. Heb meteen contact met de huisarts gezocht en daar moet ik morgen heen. In de maand juni heb ik dyclofenac (pijnstillers volgens mij) gehad, omdat ik van de trap gevallen was en wat in mijn voet gebroken had, maar volgens de huisarts heeft dit geen invloed op de pil. En bovendien ben ik daarna nog gewoon ongesteld geweest.
    Als ik e.e.a goed bereken ben ik 11 april 2007 ongeveer uitgerekend ( 3 juli eerste dag laatste menstruatie).
    Al met al een roerige dag geweest en ik zoek eigenlijk vrouwen die zich herkennen in bovenstaande en misschien wat tips!

    Ik hoor graag van jullie. :cry: :x :( :(
     
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Hoi Natasja,

    Allereerst welkom op Zwangerschapspagina.
    Een hele moeilijke beslissing die alleen jullie kunnen nemen.
    Ik zou me als ik jou was rustig laten voorlichten door de huisarts en er daarna rustig samen met je man over praten.
    Zeker gezien de GBS is het voor anderen heel moeilijk een advies te geven. Ik ken GBS zelf niet en weet ook niet of je bijvoorbeeld door onder controle te zijn bij de gynaecoloog eventuele complicaties kunt voorkomen of de kans daarop kunt verkleinen.
    Kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor jullie is. Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen !!

    Liefs,
    Lotte
     
  3. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hoi Natasja,

    Welkom en heel veel sterkte toegewenst!!

    Kus Toys
     
  4. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Natasja,
    Wat een dilemma, wat moeilijk ook.
    Eigenlijk weten jullie nu niet of je deze zwangerschap wilt doorzetten?
    Begrijpelijk, hoor na hetgeen wat je hebt meegemaakt, daarom heel veel sterkte, misschien kan een gesprek met je arts meer duidelijkheid geven.
    groetjes Patricia
     
  5. Niet meer actief

    Welkom, en heel veel succes met het doorbreken van jullie dilemma, lijkt me heel moeilijk idd. Sterkte!
     
  6. Assie

    Assie Actief lid

    21 jul 2006
    172
    0
    0
    Coordinator Vastgoed
    Limburg
    Hallo Natasja,

    Tjonge, ik kan me voorstellen dat het eerst schrikken is maar anderzijds komen ook weer mooie gevoelens naar boven. Er gaat dan zo veel door je heen. Je wordt heen en weer geslingerd tussen gevoel en verstand.
    Ik wens je veel wijsheid toe meid.

    Liefs
    Astrid
     
  7. Niet meer actief

    Hallo,

    Bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik heb vanmorgen een goed gesprek met de huisarts gehad, helaas nog niet tot een beslissing gekomen.
    Voor mijzelf ga ik toch steeds meer naar de positieve dingen kijken en ben er eigenlijk wel uit. Mijn man is een ander verhaal.
    We laten het nu even rusten en gaan er in het weekend verder over praten.

    Ik houd jullie op de hoogte.

    Veel groeten van Natasja :) :)
     
  8. Teddie

    Teddie Bekend lid

    3 aug 2006
    771
    0
    0
    Welkom op het forum en heel veel sterkte met het maken van het besluit om het te houden of niet,

    groet Teddy
     
  9. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    welkom en sterkte/succes met het nemen van deze moeilijke beslissing
     
  10. Lizzy

    Lizzy Bekend lid

    5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Jeetje, wat een moeilijke beslissing!
    Ik hoop dat jullie in dit weekend rustig tot een compromis kunnen komen.
    Heel veel succes met het nemen van de juiste beslissing.
     
  11. kim en maikel

    kim en maikel Bekend lid

    19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    Hoi
    Om te beginnen welkom hier.
    En wat moeilijk allemaal.
    Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.
    Dus ik wens jullie heel veel sterkte toe.
    Groetjes kim
     
  12. Niet meer actief

    hallo allemaal,

    Na een hele avond, nacht en ook nog ochtend praten zijn we er (tot mijn verbazing eigenlijk) toch nog snel uitgekomen:
    we hebben besloten om dit kindje te houden.
    Er zullen ongetwijfeld moeilijke periodes komen en ook de praktische problemen zullen we moeten oplossen, maar we gaan er 100 % voor. Ik had dit eigenlijk helemaal niet zo snel verwacht, voor mijzelf had ik al wel het e.e.a. op een rijtje gezet en wist eigenlijk al dat ik het niet over mijn hart kon krijgen om het weg te laten halen, maar mijn man was zo duidelijk dat hij dit niet wilde. Ik weet niet wat hem tot inkeer heeft gebracht, maar hij is omgeslagen als een blad aan de boom. Misschien dat toch het vele praten hem op andere gedachten heeft gebracht. Hij heeft zelfs al een aantal ideeën geopperd voor het maken van een extra slaapkamer, doet mij wel goed. Financieel gezien zal het ook wel lukken, alleen ben ik net sinds vorig jaar augustus weer 4 dagen per week gaan werken via het uitzendburo en heb ik eind september/begin oktober gesprekken over een contract bij de instelling zelf. Ik ben altijd blijven werken, ook tijdens de vorige 2 zwangerschappen, dus ik zie niet in, waarom ik dat nu niet zou blijven doen, maar toch. Het zou fijn zijn als ik bij dit bedrijf zou kunnen blijven, het bevalt me daar prima (maar dan wel straks voor 3 dagen).

    Over 2 weken moet ik weer naar de huisarts en dan gaan we een afspraak maken voor een echo.

    Ik houd jullie op de hoogte.

    Groetjes Natasja :D ;) :) :)
     
  13. debbs

    debbs Lid

    3 aug 2006
    16
    0
    0
    Hoeksche Waard
    Jeeeetje Naja, wat fijn dat jullie er zo snel uitgekomen zijn. En dit zal dus ook de juiste beslissing zijn. Maar wat nog fijner is, is dat je man zelf helemaal omgeslagen is en dat het niet is: Nou oke, als jij het zo graag wilt.
    Van harte gefeliciteerd. Jullie allemaal. En wat vinden de kids ervan? Of weten die het nog niet?
    En natuurlijk nog welkom hier. Ik hoop dat alle goed zal verlopen. Maar ja zal wel onder scherpe controle staan neem ik aan.

    X Debbs
     
  14. Niet meer actief

    Hoi Debbs,

    Nee, de kinderen weten het nog niet, we willen eerst de echo (met 9 of 10 weken) even afwachen. Ik ga in de week van 14 augustus weer naar de huisarts en dan gaat het verder allemaal lopen denk ik.
    Omdat ik draagster ben van Groep B Streptokok zal ik inderdaad goed onder controle blijven bij de gyneacoloog. Omdat het een bacterie is die elk moment de kop op kan steken, zal ik ongeveer iedere 3 weken (vanaf de 20e week) gekweekt worden (dit was tenminste de vorige keer wel zo).
    Als ik mij trouwens blijf voelen zoals nu, dan doe ik het ervoor. Ik heb eigenlijk (nog) nergens last van. Ben alleen wat moeier en mijn darmen werken niet helemaal mee, maar dat kan natuurlijk ook best de spanning zijn.
    Ik heb vandaag maar meteen een 9 maanden dagboek gekocht, kan ik alles opschrijven en bijhouden, lijkt mij leuk voor later.

    Gr. Natasja
     
  15. Friemeltje

    Friemeltje Actief lid

    2 jul 2006
    406
    1
    0
    [​IMG] en gefeliciteerd, fijn dat jullie er zo snel uit zijn gekomen!!
     
  16. Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    Even een up-date:
    Wij zijn nu toch echt wel over de ergste schrik heen hoor en tot nu toe gaat het allemaal goed. Ben sinds 2 dagen wel vreselijk misselijk (vooral 's avonds) en krijg nu toch echt wel het idee dat ik echt zwanger ben. Gisteren naar mijn eigen huisarts geweest en die was ook erg verrast dat ik zwanger ben!

    Mocht meteen een afspraak maken voor een eerste echo, met name om te kijken hoever ik nu precies ben. De huisarts heeft ook mijn buik nog even gevoeld en volgens hem ben ik tussen de 6 en 8 weken zwanger (het was nog maar een klein bolletje wat hij voelde).
    Dat kan aardig kloppen. Ik zou dan 07 april uitgerekend zijn.

    Gisteren dus ook meteen maar naar het ziekenhuis gebeld voor een afspraak en tot mijn verbazing kan ik a.s. donderdagochtend al heen. Heel spannend allemaal.
    Ben nu toch echt wel benieuwd hoe het er allemaal uitziet. Omdat het zo kort dag is kan mijn man alleen niet mee, dat is wel jammer, maar als het goed is, komen er nog genoeg controles waar hij wel mee kan.

    Ik houd jullie op de hoogte.

    Groetjes Natasja
     
  17. Teddie

    Teddie Bekend lid

    3 aug 2006
    771
    0
    0
    Gefeliciteerd en heel veel plezier met zwanger zijn.
    Ik ben erg blij voor je en hoop dat het alemaal voorspoedig mag verlopen.

    Dikke knuffelvan Teddy.
     
  18. hironobesh

    hironobesh Bekend lid

    14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
  19. Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    Vandaag naar de gyn. geweest voor een eerste echo en termijnbepaling. Kreeg niet zulk goed nieuws. Kreeg een inwendige echo en als eerste was er een cyste van 6 cm te zien. Dat was even schrikken.
    Daarnaast was de vruchtzak. Hij dacht eerst dat ie leeg was, maar nadat we nog eens goed keken was toch de dooierzak te zien. Nog geen vruchtje of een hartslag, dat was waarschijnlijk nog te vroeg. Volgens de afmeting van de vruchtzak zou ik 7 weken zwanger moeten zijn, maar volgens de ontwikkelingen in de vruchtzak een week of 5. Nou weet ik het helemaal niet meer. Moest bloed laten prikken voor het HCG en dat over 12 dagen nogeens. Daarna 30 augustus weer terugkomen. Dan weer een echo om te kijken of er al iets veranderd is. Nu we het geaccepteerd hebben dat we nog een kindje krijgen hopen we toch eigenlijk wel dat alles goed blijft gaan. De cyste is ook een probleem. Mocht ie uit zichzelf niet verdwijnen, dan moet ie als ik 18-20 weken heen ben operatief verwijderd worden. Leuk vooruitzicht!

    Nou, ik houd jullie op de hoogte
     
  20. Teddie

    Teddie Bekend lid

    3 aug 2006
    771
    0
    0
    Heel veel sterkte meid en ik leef met je mee hoor.
    Ik hoop van harte dat het goed verloopt alemaal voor julie.

    Dikke knuffel van Teddy
     

Deel Deze Pagina