Cyste in je eierstokken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nora1977, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1977

Nora1977 Actief lid

30 okt 2006
    167
    0
    0
    schiedam
    Hoi,

Ben dus vandaag te weten gekomen dat ik een cyste heb van een diameter van 3,5 - 3,5 in mijn rechter eierstok heb.
    bij wie is dit bekend? of heeft daar meer info over.

en heeft dat gevolgen bij een kinderwens?

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb helaas geen antwoord op jou vraag maar je bent wel ongesteld geworden?

3. Nora1977

Nora1977 Actief lid

30 okt 2006
    167
    0
    0
    schiedam
    tja dat is ook vaag, ik vroeg het ook aan de gynaecoloog
    en zei zij dat het geen echt bloed is,
    voordat ik naar het ziekenhuis ging was mijn onderbroek gewoon schoon,
    totdat zij dat ding in me deed en eruit trok zat er zeg maar bruin achtige bloed.
    haha je zou haast zeggen dat dat ding me ontmaagd heeft.
    maar eff zonder dollen, ik vroeg ook of dit dan betekent dat me ongi eraan komt. en zij zei dat ik het even moest afwachten.
    ik zie nog steeds niks op mijn ondergoed.
    buitenom dat...zit me die cyste toch niet lekker hoor.
    ik ga eff googlelen.. :confused:

4. Tinkerbel80

Ik heb ook altijd voor mijn menstruatie oud bruin bloed en dat mag je niet als menstrueren rekenen. Pas als het rood is menstrueer je. Niet te veel lezen hoor want je leest zoveel op het internet dat je misschien bang word en misschien valt het allemaal wel mee. Misschien toch beter om nog eens aan de gyn te vragen.

5. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo,

Ik wil even zeggen dat dit helaas niet klopt.
    Ik dacht ook inderdaad als je echt roos bloed verliest je de 1e dag van je menstruatie hebt, maar dat is niet zo, ik heb dit aan de verloskundige gevraagd en dit was het antwoord.

eigenlijk de eerste dag dat je rode of bruine afscheiding ziet, dus 24 september.

Mirjam

Ik had 24 september bruine afscheiding en 39 september rood bloed verlies.

Groetjes Angele

6. Nora1977

Nora1977 Actief lid

30 okt 2006
    167
    0
    0
    schiedam
    hmm okay dus even voor de duidelijkheid,

als het alleen bij bruin bloed blijft wat ik dus nu niet meer zie en hopelijk wegblijft het dus dan nestelbloed kan zijn...

en als het bruinbloed verandert en aanblijft in roodbloed..tja dan weet ik dan is het gewoon ongi..
    sorry hoor ben al moeder van 2 kinderen..maar ik ben nu eff totaal in de war over dat cyste gedoe.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Angele, in mijn ziekenhuis houden ze wel als eerste dag de dag met echt rood bloed aan... dus de meningen van deskundigen zijn er ook over verdeeld. Ik hou gewoon het advies van mijn eigen gyn aan.

Nora, een cyste kan je krijgen als een follikel door blijft groeien ipv springt. Wat heeft de gyn er verder over gezegd? Ik neem aan dat je binnenkort moet terugkomen? Een cyste kan in het ergste geval een bloeding aan je eierstok veroorzaken (maar hij is bij jou nog niet zo heel groot), in het beste geval verdwijnt ie gewoon vanzelf, dat is meestal het geval.
    Volgens mij krijg je als je een cyste hebt geen eisprong, dus je moet denk ik even afwachten totdat de cyste weg is. Ik weet dat je bv bij clomidgebruik pas weer mag gaan beginnen als de cyste(s) weg zijn, meestal is dat na een paar weken.

groetjes,
    Snoopy

8. Nora1977

Nora1977 Actief lid

30 okt 2006
    167
    0
    0
    schiedam
    @snoopy,

ja een gedeeltelijk van wat jij zeg zei zij ook.
    de cyste wat ik heb vond zij ook niet groot maar wilde het wel in de gaten houden dat hij niet groter wordt vandaar dat ik 27 november ook weer naar het ziekenhuis ga.
    ik gebruik op dit moment geen hulpmiddelen om zwanger te worden.
    een cyste blokkeerd je menstruatie en moet 9 van de 10 keer vanzelf weggaan. als het niet weg gaat moet het weg gehaald worden.
    meestal als het weggehaald moet worden word ook de eierstok ook verwijderd. gelukkig heb ik er 2 zou je moeten zeggen.
    maar toch ik voel me niet lekker zo.
    alleen tja op dat moment nam ik alles maar op toen zij praatte en nu eigenlijk pas met vragen zit.
    ik ga voor mezelf een lijstje maken met vragen.

want nu dat die cyste zeg maar aan mijn rechtereierstok , wat is dan nu dat bruine bloed zeg maar?

9. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    hoi nora ;)
    Ik heb ook een cyste in mijn rechter eierstok.
    De cyste is bij mij 5 cm groot.
    Ik heb er nooit last van gehad.
    Pas nu ik zwanger ben heb ik er veel last van.
    De cyste heeft er wel al gezeten voor ik zwanger raakte.
    En dat is ook de rede dat we er ruim 1 1/2 jaar over gedaan hebben.
    Maar ik heb het nooit laten onderzoeken waarom het zolang duurde voor ik aantelde. :oops:
    Nu gaan ze de cyste weghalen na mijn bevalling.
    Ze hebben geprobeert om het tijdens mijn zwangerschap te doen (de cyste leegzuigen) maar dat ging niet want er zaten allemaal bloedvaten om heen. :(
    En dan zou het heel gevaarlijk zijn om daar doorheen te prikken.
    Ik word nu wel om de 3 weken gecontroleert om te kijken of de cyste niet is gegroeit.
    Ik wens je heel veel sterkte.
    Groetjes kim

10. Nora1977

Nora1977 Actief lid

30 okt 2006
    167
    0
    0
    schiedam
    @kim en maikel

harstikke bedankt voor je reactie,
    dus het is wel eigenlijk noodzakelijk om het te laten weghalen of wegzuigen?
    we willen namelijk nog een 3e kindje, maar eigenlijk voelde ik gewoon dat er iets in mijn lichaam zat wat het wat moeilijk zou maken.
    gek heh...we zijn al vanaf januari bezig.
    dus misschien is het zo gek niet waarom ik nu nog steeds niet zwanger ben, want het misschien nu ietsje moeilijker gaat.
    terwijl we dit niet hadden bij onze 2 andere kinderen.
    we zullen eigenijk het gewoon moeten afwachten....
    alleen de wens is zo groot heh dat het afwachten soms je geduld :x maakt

11. Alex

Alex Lid

23 sep 2006
    92
    0
    0
    Misschien een rare opmerking maar hoe kun je op 39 september ook maar iets hebben? ;)

12. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    hoi
    ja ik denk dat je is aan de gynacoloog moet vragen of ze de cyste weg kunnen halen.
    En de eierstok laten zitten.
    Ik weet namelijk niet hoe het bij jou zit.
    Maar bij mij kunnen ze als het goed is de eierstok laten zitten en de cyste gewoon verwijderen.
    Want ze hebben tegen mij gezegt dat als er een cyste zit de kan op een bevruchting heel klein is.
    En dat ik daarom gewoon geluk heb gehad.
    Maar ik heb er nu wel last van want mijn baarmoeder drukt er tegen en dat is heel vervelend.
    Hou je me op de hoogte.
    Groetjes kim

13. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Sorry hoor, maar typfouten kunnen gebeuren!

29 september bedoelde ik daarmee.

Groetjes Angele

14. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden, ik wil nog even reageren op dat bruinverlies. Ik had elke keer al een week lang voor NOD bruinverlies, soms zelfs rood. De laatste keer ook en we waren er van overtuigd dat het weer niet gelukt was, ook de ha dacht dat. Totdat mijn onderflap schoon bleef op NOD, toen dacht ik hee wat is dit? 's avonds een testje gedaan om mijn hoop niet te laten komen, dat kennen jullie denk wel.. Toen bleek de test hartstikke posi. Ik heb zelfs na NOD nog bruinverlies en rood bloed gehad. Maar zie het resultaat, dus het wil allemaal niks zeggen volgens mij!

En ik heb ook een cyste van 2 bij 2.5 cm. gehad of nog steeds(hoop ik niet) Dat bleek met de echo die ik met 7 weken kreeg, maar volgens gyn zou die vanzelf weg zijn met 16 weken. Maar we hebben pas met 20 weken weer een echo, geen 1 met 12 weken gehad.

Liefs Mir

15. Nora1977

Nora1977 Actief lid

30 okt 2006
    167
    0
    0
    schiedam
    @mirtje

nou :evil: is vanochtend volop in de gang gekomen...
    ben wel aan de ene kant blij, maar tja
    kan dus wel ongi worden en nog een cyste.
    misschien is tie wel weg nu...hmm trouwens ik heb niet de 27e een afspraak maar de 22e...hihi.

het is nu voor mij allemaal verward nu :evil: is gekomen na een cyclus van precies 50 dagen.
    weet nou niet wanneer mijn vruchtbaarste dagen zijn...
    terwijl ik altijd hiervoor een cyclus had van 28 - 30 dgn.

:rolleyes:

moet jou cyste niet weg?

16. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    @Nora, wat balen dat je ongi is doorgekomen...Ten eerste een dikke knuffel! Maar aan de andere kant ook wel fijn want nu kan je weer verder.

De gyn was er van overtuigd dat ie vanzelf weg zou gaan, dus reken daar ook maar op. Heb er ook geen last van. 4 december hebben we de 20 weken echo en dan zullen ze misschien wel even kijken.

Liefs Mirtje

17. jessejaime

jessejaime Actief lid

10 okt 2006
    282
    0
    0
    huisvrouw
    katwijk aan zee
    echt balen voor je dat het is doorgekomen maar wel gelukkig dat je nu weer verder kunt veel liefs nelleke

18. Nora1977

Nora1977 Actief lid

30 okt 2006
    167
    0
    0
    schiedam
    @mirtje

ja aan de ene kant ben ik echt blij, zo maar het bloed nu is echt niet normaal ik draag nu gewoon 2 x een nachtmaandverband.
    bloed is echt rood rood!
    mijn buik doet ook echt pijn. ik heb mezelf net lekker getrakteerd op een big mac...hmm was echt lekker!

@nelleke
    ja gelukkig kan ik nu verder gaan en hopelijk zijn we dit keer wel optijd bij de volgende eisprong...
    nu eff lekker tijd voor me zelf en dan gaan we er weer voor!

19. Tinkerbel80

Tegen mij werd gezegt roze rood verlies.

20. Gerda72

Gerda72 Actief lid

4 jul 2006
    113
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 17 oktober erachter gekomen dat ik een cyste aan mijn eierstok heb. Ik heb op 11 oktober een curretage gehad en ik dacht dat daar iets niet goed was gegaan. Ik kroop over de grond van de pijn. Ik moest van de gynaecoloog meteen naar de EHBO komen. Mijn baarmoeder was eindelijk weer in orde, maar ze ontdekte wel een cyste op mijn linkereierstok. Ik kreeg pijnstillers mee, nou die heb ik veel geslikt. Nu zijn we 4 weken verder en ik heb nog steeds veel pijn. Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geweest. Ik mag 24 november terugkomen, ben benieuwd.

Groetjes Gerda

Deel Deze Pagina