Hallo, ik ben manuela nu 20 jaar oud en al bijna heel mijn leven hartpatient... nu hebben ik en mijn man 10 januari getrouwd, vorigjaar na het kopen van ons huis al besloten dat we voor ons eerste kindje willen gaan. dit toen overlecht met mijn cardioloog. deze gaf toen aan dat wij beter eerst de operatie (ablatie) die ik zou krijgen konden afwachten. nu is dit afgelopen maandag gedaan echter bleek de plaatsen die geableerd moesten worden te dicht bij mijn bundel van his te liggen. en als deze geraakt zouden worden zou mijn eigen hartritme wegvallen. waar door hij mijn longvene nog een keer geableerd heeft in de hoop de ritmestornissen te verminderen. nu zit ik voor mijn hartproblemen aan bloedverdunners. deze zijn netje aangepast aan aceconoumon en zodra ik zwanger ben moet ik gaan spuiten. eerst had ik met de cardioloog overlecht te wachten tot 3 maanden na de ablatie omdat ik dan met de bloedverdunners zou mogen stoppen. echter is mijn aandoening niet verholpen waardoor ik ritmestornissen blijf houden wie zorgen dat er bloed kan gaan stollen in mijn boezems, doordat je bloedsamenstelling veranderd als je zwanger bent *eerderstolt* heb ik dus dubbel kans op trombosen. hier door moet ik warschijnlek heel de zwangerschap antistolling gebruiken. ik vind dit zelf natuurlijk harstikken spannend. ik heb tot vorigjaar november een spiraal gehad, en mijn eigen cyclus is tussen de 24 en 27 dagen. sorry voor het langen en beetje warrig verhaal. ik eccuseer me alvast voor de spellings fouten maar ik heb een vorm van dislexy. groetjes Manuela
Is zeker spannend!! Heb het zelf ook gehad, maar gelukkig heeft het bij mij geholpen en hoefde ik maar drie maanden erna medicatie te gebruiken. Ik neem aan dat je gewoon onder controle blijft bij de cardioloog.? Balen zeg dat de ablatie niet geholpen heeft/ niet mogelijk was!!!
Hallo ik moet onder controle blijven woon zelf in Brabant maar sta onder controle in het lumc in leiden. Als ik zwanger raak zullen volgens de carfioloog me klachten ver erg en maar hij slecht dat ik in 4 jaar heel erg achteruit gegaan ben dus het is nu of nooit. Heb jij ook en ablatie gehad?