Hallo lieve meiden, Eerst even een verhaaltje; Ik en mijn vriend zijn zo'n tweeënhalf jaar bezig om zwanger te worden van ons eerste kindje. Vanaf Maart 2015 loop ik bij de gynaecoloog en kreeg ik te horen dat ik pcos heb. Ik kreeg in het begin 50mg chlomid. Echter bleek ik hier zo sterk op te reageren dat ik nu de laaste keer heb besloten het te proberen met slechts een half tabletje (met goedkeuring van mijn gyn.) Ik kreeg afgelopen 29 december buikkrampen en een opgeblazen gevoel en ook gevoelige borsten. 30e de eerste test gedaan en tot onze grote blijdschap een vrij licht streepje te zien. De volgende dag besloten er nog een te doen, deze was veel duidelijker!! Omdat ik het niet kon geloven had ik 2 januari en 3 januari ook nog een test gedaan hihi. Allemaal hartstikke positief. Ik heb 20 februari mijn volgende echo en zou dan, gerekend vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie rond de 11 weken moeten zijn. Deze echo word de eerste bij de verloskundige en krijg dan gelijk een intake. Wat word hier allemaal gedaan? Liefs een nieuwsgierig meisje
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik woon niet in Nederland, maar hier was het een echo, een paar vragen beantwoorden en bloedprikken.
Echo om vast te stellen hoever je precies bent en wanneer je dus uitgerekend bent. Daarna gaat ze allemaal vragen stellen over erfelijke aandoeningen in de familie van zowel jou als je man/vriend. Verder zal je bloed moeten laten prikken als je dat nog niet hebt moeten doen. Het langste duren de vragen stellen en beantwoorden verder stelt het weinig voor. Het mooiste van de afspraak is de echo.