Hallo allemaal, Ik zal me even voorstellen. Ik ben inmiddels 29 weken zwanger van mijn tweede kindje, een zoon. Wij hebben al een dreumesje rondlopen van 16 maanden, onze dochter. De eerste zwangerschap verliep prima, op de bevalling na. Uiteindelijk is ze met een spoedkeizersnede gehaald. Deze zwangerschap verliep tot voor kort ook prima, op een laag HB en vreselijke vermoeidheid na. Helaas begonnen met 27 weken opeens de bloedingen. Sindsdien lig ik in het ziekenhuis met verplichte bedrust. Als het bloeden stopt, mag ik wel naar huis, maar moet ik bed/bankrust houden. Mijn placenta ligt helemaal aan de onderkant (placenta praevia totalis) waardoor er bloedingen optreden, dit kan ernstige complicaties tot gevolg hebben (wee-activiteit, vroeggeboorte, ernstig bloedverlies etc) en dus moet ik heel rustig aan doen. Behoorlijk schrikken dus. Nu maar heel hard duimen dat het niet misgaat en dat de kleine lekker blijft zitten voorlopig. Wanneer het kindje groot genoeg is of wanneer het bloedverlies teveel wordt, krijg ik een keizersnede. Ik hoop hier ook te kunnen kletsen met andere dames die verplichte bedrust hebben, zodat we elkaar een beetje bezig kunnen houden
Poeh, dat is inderdaad spannend. Heel veel sterkte en ik hoop toch nog maar even dat je lang in het ziekenhuis mag liggen. Ervan uitgaande dat jullie mannetje dan de beste kansen heeft. toitoitoi
Dank je wel! Dat voel ik ook zo hoor, ondanks dat het heel dubbel is. Dat ik de zwangerschap maar zo lang mogelijk mag uitdienen.