ff een berichtje (positief) van een (ex)tienermoeder nu 55 jaar toen 16 jaar. Ik voel me nog steeds aangesproken als ik iets over tienermoeders lees of hoor. Ik was 16 jaar toen ik een voldragen tweeling op de wereld zetten, jongens eeneiig van 5.5 en 6.5 pond per stuk haha. Pas toen de eerste zoon geboren was zeiden ze ,dat er nog een babykomt, niemand wist het er was toentertijd nog geen echo. Ja de mensen wisten wel dat ik een baby kreeg (ik was 28 kg aangekomen, dat kan je niet verbergen, maar zelfs de verloskundige zag niet dat het er 2 waren. Eerst kwam de lichtste toen de zwaarste, de hele bevalling van begin tot het einde duurde maar 5 uur. Mijn water brak als eerste en toen gelijk we'"en om de 2 minuten dat ging snel. Ik voelde me heel volwassen en vond dat ik het goed aan kon. Ben 37 jaar getrouwd geweest met de vader die toen 19 jaar was. Op mijn 19 jaar kreeg ik weer een zoon van 8.5 pond en op mijn 23 jaar een dochter ook 8.5 pond. Ik had nooit gerookt of alcohol gedronken (lijkt me nu ook erg onverstandig) Ik werd op 38 jaar Oma en heb nu 10 kleinkinderen. Ik zie nog wekelijks al mijn kinderen eeennnn kleinkinderen en ben erg trots op ze en ben regelmatig oppas oma. Omdat je zo jong bent draag je de zware (gewicht) zwangerschap uit. Ik had nadien wel een verzakking en was een bezienswaardigheid in de toemalige Zuidwalzkh in Den Haag, want wie heeft er nu een verzakking op 16 jaar? In mijn 2e zwangerschap zat mijn baarmoeder weer op zijn plaats en pas 2 jaar geleden hebben ze hem eruit gehaald (baarmoeder dan). Nooit heb ik een dag spijt gehad van de kinderen, ook vind ik dat ik niks gemist heb (pubertijd), want ik had nog een pubertijd meegemaakt. Ik wilde dit ff zeggen. Alle meiden goede zwangerschap en ga ervoor.
Wow wat een verhaal! Goed hoor en dan een tweeling, schrikken hoor! Ik wil ook graag jong oma worden, me vader is nu 43 dus die word ook een jonge opa en hij is er supertrots op!
Wow, wat een inspirationeel verhaal, heel hoopgevend. Super! Mijn moeder is nu ook al oma (begin 40).
Mooi verhaal ja en ook zeer zeker de waarheid! Ik heb ook iets leuks: Mijn moeder was zelf ook 18 toen ze zwanger werd en de eerste werd een jongen en op haar 21e was ze weer zwanger en dat werd een meid! En zie nu... de geschiedenis herhaalt zich..... ik was op me 18e zwanger van een jongen... en nu op mijn 21e van een meisje! oma vind het onwijs gaaf.... dochter vind het onwijs gaaf... en nee mijn uitgaansleven ben ik niet kwijt want uitgaan kan ik zowieso wel want oma vind het heerlijk om de kleine bij haar te hebben slapen!
wat een goed verhaal! En wat zal je schrikken zeg als het er ineens twee zijn! Maar heb echt diep respect voor jou, 4 kinderen! Op een jonge leeftijd.. Denk niet dat ik het aan zou kunnen.. Maar weet het natuurlijk niet, de eerste is net onderweg, hihi.. Maar je bent wel echt een goed voorbeeld voor vele tienermoeders! En door jou veranderd denk ook wel de mening over tienermoeders.. Aangezien het vaak allemaal negatieve dingen met zich mee brengt. (door anderen dan).. Liefs kiss