Hallo mama's, ik heb een vraag....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bianca18, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Pff wat een rotsituatie zeg :(

Ik zou toch eens aan hem vragen wat hem echt dwarszit.

Dat steeds roepen dat je lui bent en dat jij dan maar weg moet gaan omdat hij het huis betaald is gewoon echt flauw en ik kna me niet voorstellen dat hij dat serieus meent. Dus ik denk dat hij mischien wel ergens anders mee zit.

succes in elk geval!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hm dat was hier accuut over toen manlief een dag met babylief thuis was :)

ik ging solliciteren en ik stond in de deuropening daar toen mijn mobiel ging...
    waar de speen was!?!? (op de fles dus)

sinds die tijd gaat het alweer een stuk beter *grin*

en natuurlijk is het superleuk om hele dag bij je uk te kunnen zijn.. maar er moet ook af en toe nog wat gedaan worden.
    en tijd voor jezelf.. bijv. lunchpauze of even koffie dat is bij een werkgever toch makkelijker :)
    ik zal niet zeggen dat werken of thuisblijven makkelijker is...
    maar ik weet wel dat ik op mijn wekelijkse vrije dag vaak moeier ben dan de rest van de week
    ok... op die vrije dag doe ik EN veel leuke dingen.. EN het halve huis schoonmaken.. dus dat is wellicht makkelijker wanneer je voor dat soort dingen de hele week hebt.. maar ik vind het toch best zwaar zo gecombineerd ;)
    dus dat is allicht niet helemaal representatief.

misschien eens voorstellen dat jij een dag gaat werken en hij dan op 2 kids past
    EN natuurlijk geen zooitje maakt van het huis maar op die dag ook even voor de afwas, de was enzo zorgt
    enige manier hier was in ieder geval het zelf ondervinden :)

3. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    he meid wat vervelend dat het zo gaat meid.
    Kan je heel goed begrijpen deze
    situatie hebben we hier ook mee gemaakt.
    voelde met net het zelfde als jij.
    ik heb hem een week vrij laten nemen en ben zelf
    de hele week HEEL GEMEEN HOOR
    de hort op geweest. hij mochtalles zelfd doen.
    boodschappen huishouden alles.
    en DEMY. nou je had hem moeten horen.
    ik ging 3 dagen werken en de rest de hort op
    ben lekker wezen stappen met vriendinnen lekker laat thuis gekomen. Gewoon alles gedaan wat hij bij mij deed. EN het heeft geholpen.
    het gaat stukken beter.

meid ik hoop dat het snel beter gaat.
    Probeer te praten. het is het enige wat helpt.
    praten. ook al wil hij niet zet hem voor het blok

knuffel

4. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Hey meiden,

Wow wat een reactie's! :D Super fijn dat jullie zo met mij mee denken! :D
    Gister toen hij thuis kwam.... voelde hij zich toch een beetje schuldig...
    Hij had een kado voor me mee genomen, waar op ik zij: waar heb ik dat aan te danken? Nou omdat ik je toch ontzettend lief vind, ook begin hij mij in eens te helpen met het speelgoed van de kinderen op te ruimen... :D :confused: Ik was verbaast, vandaag heeft hij zelf gevraagt of wij met hem mee wilde om wat dingentjes op te halen.

Ik heb hem verteld dat ik het gewoon erg moeilijk vind op het moment.
    Dat ik gewoon even niets meer begrijp van onze relatie.
    Hij begreep het ook wel, we zijn allebij druk druk... en hebben nooit echt tijd samen.
    Hij is druk met het bedrijf en ik met het huishouden.

Omdat wij een eigen bedrijf hebben wil ik weer verder gaan met de opleiding boekhouding, hier was ik mee begonnen maar toen ik zwanger raakte ben ik met een half jaar gestopt.
    En ik wil weer verder met honden trainen.

Bedankt voor jullie lieve worden!
    Doet mij echt goed.
    Enne meiden ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

5. Saskia78

mja het is gewoon supervervelend

en moeilijk op te lossen :)

6. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Zeker is het vervelend!
    We zitten denk ik bijde niet lekker in ons vel en reageren dat op elkaar af.

Liefs

7. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Best herkenbaar verhaal..
    mijn vriend roept dat soort dingen ook geregeld....
    hij werkt, hij betaalt het huis en hij doet genoeg dingen in het huis waar hij mij nooit over hoort (ik moet nog steeds uitvinden wat hij dan doet)
    Ik erger me er af en toe ook aan en denk dan verdorie ik heb 3 banen tegelijk... mijn werk, het huishouden en moeder zijn....
    Hij komt thuis en gaat languit op de bank en komt er pas af asl hij naar bed gaat....
    Sinds ik weer aan het werk ben werk ik het meest avonddiensten omdat dat water betr uitkomet qua opvang... zo is vriendlief dus ook geregeld alleen met de kleine man en zwaar dat hij het vind?!

Als hij weer eens zeurt zeg ik alleen maar.... goh ik heb vrij vandaag.... morgen weer een dag!

Probeer er eens over te pratenmet je man en vertel dat jij het niet fijn vind dat hij zo tegen je doet.... moeder & huisvrouw zijn is zeker weten een JOB! en je salaris is de liefde van je kids....

8. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    ooohhhh lees nu apos je laatset reactie!
    Zie je mannen kunnen het ook wel hoor,,...... gnif gnif!

9. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi,

Wel of geen baan hebben maakt niet eens zoveel uit hoor.
    Ik verdien meer dan mijn man en toch loopt hij te zeuren als hij iets moet doen.
    Ik ben een half jaar thuis met mijn dochter en als ik weer aan het werk ga dan krijgt hij een lijst met taken wie wat doet. Dat gezeik is direct afgelopen als ik weer werk.

Op de een of andere manier denken ze dat kinderen helemaal geen werk met zich meebrengen

Sterkte en groetjes v Treintje

10. Saskia78

hmm hier was het vooral zeuren dat ik dingen had moeten doen...
    niet eens als hij zelf wat moet doen ofzo.. maar meer dat het nog niet gedaan was
    dat er geen eten startklaar stond
    dat er nog wasgoed hing...
    dat soort dingen

en inderdaad.. ik verdien ook niet minder dan hij :)

nu we allebei werken gaat het in ieder geval beter :)
    plus dat hij inmiddels weet dat je toch stiekum best druk bent met een baby :)

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey,

ik heb niet alle antoorden gelezen dus weet niet of je aan mijn antwoord nog iets zal hebben.

ik zou eens goed met hem praten, alleen... dus ervoor zorgen dat bv je ouders even een avondje op de kids passen zodat je ongestoord een volwassen gesprek met elkaar kan hebben. beseft hij op het einde van het gesprek nog steeds niet wat je precies doet weet ik nog wel een oplossing. laat hem lekker 1 week vrij nemen van het werk, en ga jij even naar een uitzendkantoor en ga 1 week werken. zodat hij eens voelt hoe het is om voor 2 kids te zorgen... ik denk dat hij er dan wel anders over zal denken..

12. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Hey meis,

We hebben al goed met elkaar gepraat, omdat wij een eigen bedrijf hebben met personeel kunnen wij niet zomaar zeggen Leo werkt een week niet, niet werken is geen inkomen.
    En ik doe zijn boekhouding naast het huis houden, zelf wil ik straks voor het bedrijf meer gaan doen, boekhouding zaken regelen, klanten achter de broek aanlopen als ze niet op tijd betalen en noem maar op.

Bedankt voor je tip!
    Het gaat nu in ieder geval al een stukje beter, er zit voor uit gang in! ;)

Liefs

Deel Deze Pagina