Meiden, Ik moet/mag zelf een kraambureau uitzoeken. Maar waar moet ik op letten? Heb werkelijk geen idee! Wordt aangeraden om dit voor de 12 weken te doen dus ik wilde dat maar een beetje gaan regelen! x
Tja, ik ben op mondopmond reclame afgegaan... vriendin van mij zit hierbij, en haar familie heeft ook altijd daarvandaan kraamhulpen gehad, en het is het grootste buro bij ons in de buurt... dus heb me verder qua specifieke details niet in verdiept! Heb je vriendinnen of mensen uit de buurt die al ervaring hebben met kraamhulp in jou regio?
mm nee de meeste vriendinnnen die al kinderen hebben wonen niet in dezelfde stad als ik.... Kan 't wel aan mijn buurvrouw vragen die was geloof ik best wel tevreden! x
Via zorgverzekering (groeneland achmea) heeft op de site een bepaald gedeelte met kraambureau's waarvoor punten zijn gegeven door mensen die eerder van hun gebruik gemaakt hebben....
Ik heb er een uitgezocht met een "borstvoedingcertificaat" zodat ze konden helpen met de borstvoeding. En verder heb ik ervoor gekozen om 1 kraamverzorgster voor de hele periode te hebben (en geen stagiaire). Het bureau dat ik had garandeerde dit (uiteraard de uitzonderingen daar gelaten). Maar kijk vooral wat jijzelf belangrijk vind en waar je je goed bij voelt, het is tenslotte jou kraamtijd! Verder inderdaad navraag doen bij bekenden (als dit mogelijk is)