jouw uitslag OFO en het beleid daarop volgend

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jet83, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste dames,

Mijn man en ik zitten nu in het traject van oriënterend fertiliteits- onderzoek. Dus cyclus analyse, semen analyse, samenlevingstest en bloedafname.

Ik ben erg benieuwd naar wat er uit jullie uitslagen naar voren kwam en wat het vervolgbeleid was.

Alvast bedankt voor het delen van je verhaal

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Bij ons deden ze de samenlevingstest niet in de OFO, en uit de andere onderzoeken kwam niks. Alles was goed. het beleid was: als we tussen de 2,5 jaar en 3 jaar geprobeerd hadden mochten we terug komen voor IUI.

Na 2 jaar voor een second opinion gegaan, en daar kwam een negatieve samenlevingstest uit en toen konden we meteen starten met IUI.

IUI heb ik 7x gehad zonder resultaat, en de eerste (verse) tp van de IVF ook mislukt, 2de nooit gehad omdat Cryo niet goed was. En nu ff pauze.

succes!!

3. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Bloedonderzoek, inwendige echo, uitstrijkje, hsg en mijn vriend semenonderzoek gehad: alles in orde! Nog een half jaar zelf proberen en anders zou er met iui (met hormonen) gestart worden....dat moment is voor ons nu aangebroken! Over twee weken hebben we de afspraak staan om dit vervolg te gaan bespreken!
    Wij hebben overigens ook geen samenlevingstest gehad omdat de uitslag volgens onze gyn nogal onbetrouwbaar is! Het moet super getimed worden! Een slechte uitslag wilde volgens haar niets zeggen, omdat het de keer daarop wel weer goed zou kunnen zijn!
    Succes met alle onderzoeken!

4. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    #4 Avastar, 20 aug 2015
    Laatst bewerkt: 20 aug 2015
    Bij ons zaten ook al deze testen in het OFO en alles bleek goed, waardes bovengemiddeld en geen afwijkingen.
    We waren toen 1,5 jaar bezig voor ons eerste kindje en moesten het nog een half jaar zelf proberen. Dit is niet gelukt en daarna mochten we direct starten met IUI.
    1 IUI gehad en toen even een periode pauze omdat het toch even te veel werd en het allemaal wel erg snel ging. Na een aantal maanden weer gestart met IUI en toen na de 2e poging zwanger!

Heel veel succes!

5. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Bij ons was er eerst een semenanalyse gedaan via de huisarts. Die uitslag was slecht dus meteen doorgestuurd richting ziekenhuis.

Daar bij de OFO hebben ze eerst nog cyclusanalyse gedaan en de samenlevingstest. Omdat er verder geen aanwijzingen waren dat er problemen bij mij waren hebben ze op dat moment niet gekozen voor de hsg, die kon later altijd nog gedaan worden.
    De semenanalyse is daarna nog eens herhaald samen met nog wat andere testen bij de uroloog.

In principe zouden we meteen voor Icsi moeten maar de arts wilde liever max 4x IUI proberen met daarbij ee kanttekening dat de kans vrij groot was dat we eerder zouden stoppen met de IUI omdat het zaad te slecht was.

Uiteindelijk bleek de eerste IUI wonder boven wonder raak te zijn. Het is bij ons dus snel gegaan. November eerste testen/onderzoeken en februari was ik zwanger.

6. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    @pandavliegen. Ik kan me goed voorstellen dat jullie na twee jaar voor een second opinion zijn gegaan. En wat is er sindsdien allemaal al gebeurd qua behandelingen. Ik hoop dat jullie na jullie pauze snel zwanger mogen worden.

@dame82. Het lijkt me aan de ene kant fijn om te weten dat er niets aan de hand is en aan de andere kant zo frustrerend dat je dan nog niet zwanger bent. Hopelijk is het met IUI snel raak!

@ avastar. Voor jou hetzelfde als bij dame82. Geen afwijkende uitslagen, maar niet spontaan zwanger raken. Wat zit de natuur toch gek in elkaar. Maar wat fijn dat het met IUI gelukt is. Vond je de eerste behandeling zwaar dat jullie toen even gestopt zijn?

7. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    @LVtje. Wat een bijzonder verhaal zeg! En wat fijn dat het met IUI gelukt is en dat ICSI niet nodig was. Bij ons ligt het waarschijnlijk aan mijn man. Mag ik vragen wat bij jou man de waardes waren (als je dat weet en wilt delen).

8. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Exacte waardes weet ik zo even niet maar grootste probleem was de hoeveelheid. Die was ver beneden wat normaal is en de kwaliteit was daarbij ook matig tot slecht.

Omdat er dus maar heel weinig bruikbaars in zat kwamen we meteen in aanmerking voor Icsi, maar ben blij dat de arts de gok heeft genomen om toch eerst IUI te proberen. Zou bij de eerste IUI gebleken zijn dat ze er echt niks mee gekund hadden dan waren we alsnog doorgestuurd maar het was het proberen waard. Er is ons dus een hoop ellende bespaard gebleven waar we heel dankbaar voor zijn.

Ik hoop dat jullie ook een voorspoedig traject hebben waarbij jullie wens snel mag uitkomen!

Deel Deze Pagina