Hallo allemaal, hier weer een gelukkige, toekomstige mama...

Discussion in 'Even voorstellen' started by Sjoske, Dec 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjoske

Sjoske Nieuw lid

Dec 3, 2008
    3
    0
    0
    ex zzp'er
    Curaçao
    Hallo allemaal,

Ik zal me maar eens even voorstellen!
    Mijn naam houd ik nog even geheim, aangezien in NL nog niemand het weet.

Samen met mijn vriend ben ik in Juni voor 3 jaar naar Curaçao verhuisd, voor zijn werk.

Aangezien wij allebei in Nederland een erg drukke baan hadden (eigen trimsalon) en daarnaast ook nog eens 3 paarden te onderhouden had, hebben wij nooit veel nagedacht over kinderen. Totdat Curaçao in het zicht kwam, dat was natuurlijk ideaal, mooi weer, alle tijd en wanneer we weer terug in NL zijn is het kindje oud genoeg voor de kinderopvang.

Nou, al met al niet te veel mee bezig geweest en met een erg onregelmatige menstruatie van mij maak ik mij, na 5 weken geen ongesteldheid, dan ook niet snel druk.

Maar toch na 8 weken heb ik eens een test gehaald, en idd, positief!
    Week daarna naar de gyn geweest en bleek dat ik 7 wk en 3 dgn was.

Gister weer geweest, was 11 wk en 5 dg. Máár erg in onzekerheid gebracht door een te dikke nekplooi van 2,9 mm. Moet nu voor een combinatietest en dan zouden we meer weten.

Wij waren er zelf niet gerust bij, de gyn was veel te druk en nam weinig tijd voor ons, dus vanochtend eens naar de ziekenboeg gegaan en aan de arts daar gevraagd wat hij zou doen. Hij adviseerde ons een second opinion bij een vrouw die al 20 jaar niets anders doet dan echo's van zwangere vrouwen maken.

We konden gelijk terecht en na 4 x (!) meten was de nekplooi toch echt niet dikker dan 1,7 mm! Jeetje wat een opluchting, we doen nog steeds wel het bloedonderzoek, maar wat zijn we opgelucht.

Mijn vriend gaat vrijdag een week naar NL om, oa, het goede nieuws aan onze ouders en zus te brengen!

Dat is mijn verhaal, we zijn er helemaal gelukkig mee en zijn uiteraard blij datwij niet voor de keus zijn gezet om te aborteren, mocht de kans op een afwijking te groot zijn!

Vanaf nu is het gewoon genieten en... een andere gyn zoeken!

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie nu wel wat over me weten!

Liefs Sjoske

2. Thomie

Thomie Actief lid

Oct 2, 2008
    297
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Proficiat met je zwangerschap

Gelukkig dat alles in orde gekomen is met het kindje. Jullie zullen nu wel de ergste onzekerheid gehad hebben

Geniet van je zwangerschap en het kleine wondertje dat in je groeit

3. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    welkom, gefeliciteerd met je zwangerschap :D

Share This Page