Wordt ovulatietest altijd positief?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by PamPapilio, Oct 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hallo,

Ik vroeg me af of een ovulatietest altijd dik positief is in geval van zwangerschap?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik in de afgelopen maanden helaas al 2 rondes een licht positieve test heb gehad (meerdere in een maand) en daarna toch weer ongesteld ben geworden.

De eerste keer had ik te vroeg getest en geef ik dat de schuld, maar de tweede keer was ik ook al flink overtijd.

Wanneer ik dan ongeveer twee weken na het begin van die ongesteldheid begin aan mn ovulatietesten en die knallen niet direct ga ik er automatisch vanuit dat het dus idd de maand ervoor "mis" gegaan is en ik dus toch niet zwanger ben.

Maar is dit wel helemaal terecht?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi pampalio,

Een ovulatietest gebruik je om je eisprong te bepalen, niet om een zwangerschap te bepalen. Er word op andere stofjes gereageerd.
    Een positieve ovulatie test zegt niet dat je zwanger zal worden maar dat je een eisprong hebt. Rond die dag is de kans het grootst om het eitje te doen laten bevruchten. Elke cyclus heb je 15% kans om zwanger te worden. Dus het is neit gek als je er een poosje over doet.

Imke

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna

Dat weet ik, ik gebruik ze nu al enkele maanden en ik weet hoe het principe werkt, maar omdat het schijnt dat een ovulatietest (dik) positief wordt van het HCG hormoon (een zwangerschapstest weer niet van het LH hormoon) vroeg ik me af of dat dus altijd zo is.

Dus eigenlijk, kan je gewoon negatieve ovulatietesten hebben wanneer je zwanger bent?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Pampapilio,

als je het zo andersom zegt klopt dat inderdaad. Een zwangerschap wordt lang niet altijd herkend door ovutesten.

Groetjes Brigitte

Share This Page