opnieuw beginnen

Discussion in 'Even voorstellen' started by omama, Jan 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. omama

omama Nieuw lid

Jan 10, 2007
    2
    0
    0
    Vandaag hier een account gemaakt en nu al antwoord gevonden op vele vragen die ik heb.
    Ik ben 45 jaar oud, moeder van twee kids (10 en 12 jaar) en stiefmoeder van nog twee (18 en 20 jaar). Sinds twee dagen hebben wij de zorg overgenomen van onze 6 maanden oude kleinzoon. Een acute situatie waarbij onze (stief)dochter niet meer voor de kleine kon zorgen.
    Inmiddels twee dagen verder is het nog veel wennen en vele probleempjes oplossen. Gisteren de hele dag bezig geweest om alle spullen die nodig zijn te verzamelen en (tweedehands) te kopen. Regelmatig denk ik...hé...het lijkt wel of ik weer terug ga naar 10 jaar terug, ik kan en weet het nog. Nog regelmatiger denk ik...hoe ging het ook alweer. Vragen als: hoeveel voeding krijgt de kleine en wat? hoe werkt die X adventure die we 2ehands op de kop getikt hebben? hoeveel kleertjes zijn er eigenlijk nodig? moet je de flessen en spenen nog steeds uitkoken? hoeveel slaapt zo'n kleintje eigenlijk?
    *zucht*
    Ukkiedukkie zit nu in zijn nieuw gekochte wipstoeltje tevreden te spelen met wat knuffeltjes, ik ga zo maar een fles voor hem maken, volgens mij heeft hij honger of misschien een fruithapje?
    Een ding is zeker...deze oma heeft haar senseootje nodig, heb ik toch echt wel verdiend. En misschien vind ik vandaag nog tijd om onder de douche te springen :)

Alvast bedankt voor alle antwoorden die ik hier vind!

2. Bibu

Bibu Fanatiek lid

Nov 18, 2006
    1,496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Welkom op het forum, hopelijk mag je alle antwoorden hier vinden en ga je een mooie tijd tegemoet met dat kleine hummeltje.

Heel veel sterkte en geniet van dat senseootje, Bibu !

3. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Welkom.
    Dat is niet niks weer een kleintje in huis, ik vind het knap dat je je voor je kleinzoon zorgt terwijl je het al zo druk heb met die 4 andere kids. Mijn tante heeft ook de zorg op zich genomen van haar kleinkind, omdat me nicht verslaafd is. Succes en het komt echt allemaal wel goed.
    Groetjes Jolie

4. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    1,004
    0
    0
    hallo omama,

Bewonderenswaardig wat je doet voor je kleinzoon.
    Heeft het senseootje nog gesmaakt?

Groetjes Marie

5. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    wat een gaaf wijf ben je!
    hahaha ik zit me kapot te lachen om hoe je dingen beschrijft. wel bewonderingswaardig dat je nu de rol an oma en moeder op je gaat nemen!
    ik wens je heel veel succes en geniet lekker van die senseo ;)

6. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
  7. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wat fijn dat jij er zo kunt zijn voor je kleinzoon! Welkom op het forum!

8. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Welkom hier op het forum!
    Wat super dat je je kleinzoon opvangt!
    Heel veel succes en gewoon vragen hoor, je wordt hier altijd goed geholpen.

9. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Hey das weer eens wat anders! Een Omama!
    Wat goed dat je de kracht hebt om de zorg van je kleinzoon erbij te nemen. Respect hoor!
    Snuffel maar lekker rond hier, de meeste antwoorden zijn hier wel te vinden en anders stel je ze maar gewoon. Er zijn hier genoeg moeders die je verder kunnen helpen.

Enne... pak nog maar een senseo hoor, dan doe ik mee...
    *klinkt met senseo-kopje* Op jou! Proost! :)

10. omama

omama Nieuw lid

Jan 10, 2007
    2
    0
    0
    En of het senseootje heeft gesmaakt! Alweer een dag en nacht verder. Met het mannetje gaat het prima. Echt hartverwarmend al jullie reacties. Inmiddels hebben zowel mijn man als ik de collega's op de hoogte gebracht van het gebeuren. En iedereen blijkt ongelooflijk behulpzaam.
    Er worden volgens mij allemaal hulpacties op touw gezet. Gisteren een grote plastic zak met kleertjes gekregen, gewoon helemaal te gek.

Dat knulletje heeft nog nooit zoveel gehad om aan te trekken. Het is jammer dat het zo stormt, anders was ik gaan showen met hem. Paar meter lopen, terug naar huis, omkleden, paar meter de andere kant op. Kan ie als een prinsje liggen zwaaien... Dat dan maar een ander keertje.

Oh ja...bedacht opeens dat een box ook wel handig is, om hem beneden neer te leggen. Dus dat doorgegeven aan mijn collega's, blijkt mijn man hetzelfde gedaan te hebben. Het kan niet anders of er rijdt straks een kolonne auto's de straat in met allerlei spulletjes. En niets is teveel; alles wat we overhouden of dubbel of driedubbel krijgen gaat naar een goed doel; opvang van tienermoeders.

En ik weet weer precies hoe het voelt; de wallen beginnen te verschijnen en bij het eerste kikje laat ik alles uit m'n handen vallen. Weet je, Oprah heeft het al meerdere malen gezegd en ik vind het een waarheid als een koe: moeder zijn (of even pleegmoeder) is echt de meest moeilijkste, vermoeiende baan die er bestaat maar een die ook het meest voldoening geeft Dus meiden: petje af voor jullie allemaal!

ps
    Krijgt een kindje van 6 maanden al stukjes brood of geven jullie pap? En hoeveel dan (hoeveel flessen of ml?)

psps
    Als ik nou met m'n hoofd onder dat senseo-apparaat pas, kan ik zo het knopje indrukken. Scheelt weer tijd! Even uitproberen...tot later!
    :)

11. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Whahahahahaha, ik wil ook zo'n oma als jij! Alhoewel mijn iegen moeder dit ook geschreven had kunnen hebben....

Ik vind het echt ontzettend goed van jullie dat alles wat "overblijft" (klinkt zo negatief, maar bedoel ik niet zo) naar tienermama's gaat! Chapeau!

Verder proost ik op je ook met een senseootje in mijn handen. Als het nou lukt met je hoofd onder de Senseo hoor ik het graag van je, scheelt nl. afwas....

12. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Welkom!

Share This Page