Voor de eerste keer zwanger?!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Kiela, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiela

Kiela Lid

13 mrt 2013
    50
    0
    0
    Hallo,

Even voorstellen, ik ben jonge dame van 24 en mij man is 26.
    In mei 2012 zijn wij getrouwd en besloten wij samen dat ik van de pil af zou gaan.

Aangezien in in September en Oktober niet zwanger mog worden ivm Operatie zijn wij dus vanaf halverwege oktober echt begonnen met proberen. Maar omdat ik al vanaf mei gestopt was met de pil had ik gelukkig wel al kunnen ontpillen.

Dit betekent dat we nu z'n 5 maanden onderweg zijn... Ik denk niet dat ik de enige ben maar ik had in eerste instantie toch echt wel de illussie: Dat zal meteen raak zijn! Ik ben jong, gezond en fit en mijn man ook.

Ondertussen begin ik me te realiseren dat zwanger worden een hele klus kan zijn. Daarom ben ik dan ook sinds een aantal weken mee aan het lezen op internet naar anderemans ervaringen. En dat is echt een openbaring. Ik ben niet de enige die het zo graag wilt en waarvoor de dagen opeens een eeuwigheid lijken voor je kan testen!

Nu komt het spannendste... Ik heb gedurende de laaste 5 maand een zeer regelmatige cyclus van 29-29-29-28-29 dagen en dit keer zit ik al op 35 dagen en er is nog steeds geen ongi op komst!

Verder heb ik geen grote verschijnselen zoals misselijkheid, zere borsten of dat soort zaken. Ik heb alleen een beetje last van veel plassen, erg moe en het gevoel alsof ik net een kerstdiner gegeten heb (alsof je buik groter wilt zijn dan dat die kan zijn).

Ik heb op dag 33 en dag 35 een test gedaan maar deze zijn beide negatief... Zal het dan toch zijn dat deze 1 keer mijn periode een stuk langer duurt of zal ik toch een feestje mogen gaan bouwen?

2. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Weeelkom :) Leuk dat jullie proberen..

Nou aan je verhaal te lezen heb je een hele mooie cyclus. Ik weet niet heb jij je ei bijgehouden of weet je wanneer die is geweest deze maand? Als je een laat ei hebt gehad dan kan het zijn dat je een aantal dagen later positief kan testen, en het kan zijn dat je een late innesteling heb gehad als je zwanger zou zijn. En als je zwanger zou zijn dan kan het ook zo zijn dat je hcg niet zo heeel snel stijgt.. Het kan allemaal.
    Symptomen hoef je ook nog helemaal niet te hebben natuurlijk, maar die van jou zien er wel goed uit.
    Heb je echt super negatieve testen gehad, of heb je misschien een tuurstest gehad? Ik zou het morgen of overmorgen nog een keer proberen. En ik duim heel hard voor je.

3. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Maar het kan ook nog zo zijn dat je aan het ontpillen bent, zoveel vrouwen hebben een regelmatige cyclus na stoppen van de pil, en daarna hebben ze ineens een langere cyclus tussendoor.

4. Kiela

Kiela Lid

13 mrt 2013
    50
    0
    0
    Nou Ontpillen weet ik niet want ik ben als sinds mei 2012 gestopt, dus dat zou wel erg lang ontpillen zijn. En daarnaast heb ik dus vanaf die tijd (wat dus al 10 maanden is) een cylus van telkens 29 of 28 dagen.

Voor de rest ben ik eigenlijk nogal ontwetend over zwanger worden... Ik heb geen idee wanneer mijn eisprong is en ovulatietesten bieden tot nog toe geen uitkomst daarvoor.
    Ik heb gedurende de afgelopen 3 maanden 2 weken lang elke dag zon test gedaan en heb een paar keer een heel licht streepje gezien maar nog nooit zo donker dat de eisprong zou kunnen zijn.

Ik ben eigenlijk van plan om vanaf deze maand te beginnen met tempraturen maar ik was nog aan het wachte op het begin van de nieuwe periode. Maar voorlopig ziet het er niet naar uit dat die komt?!

Ik ben ook nu een beetje bang om te geloven dat het misschien positief kan zijn omdat het toch telkens en behoorlijke teleurstelling is als er dan weer een nieuwe periode aanbreekt...

5. Kiela

Kiela Lid

13 mrt 2013
    50
    0
    0
    En wat is een tuurtest?

Ik heb op dag 33 een digitale clearbleu test gedaan in de middag.
    op dag 34 een digitale clearbleu test in de ochtend en op dag 35 een
    goedkope kruidvat test in de middag.

Ik weet dat het echt erg is maar ik ben super ongeduldig en hoop telkens, nu is al zolang overtijd nu kan ik wel testen!

En ik weet dat mijn ongeduldigheid hierin dus ook totaal niet meehelpt.

Kan het zijn dat je na 10 maanden zo regelmatig te zijn dan toch zon uitschieter hebt. Of juist dat als je wel zwanger bent het toch nog een week tot na je ongesteldheid kan duren voor je zwanger test?

6. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Oke, ja 10 maanden is al wel een hele tijd.. denk eigenlijk niet dat het daar dan nog mee te maken kan hebben.
    En je ei, die krijg je in een gemiddelde cyclus van 29 dagen zo rond dag 14, kan paar dagen later of eerder zijn. Dat kun je (niet iedereen kan dat) voelen aan je slijm, die word dan doorzichtig en glibberig als het ware, net rauw eiwit. En sommige vrouwen kunnen hun ei voelen dmv steken in de buik.
    Ovulatietesten heb ik zelf ook nooit gebruikt, ik kon t zelf al wel voelen wanneer mn ei kwam. Maar elke ochtend temperaturen is denk ik wel een uitkomst voor je, omdat die ovutesten niet zo veel aangeven.
    En iedereen hier weet hoe je lichaam je voor de gek kan houden..

Tuurtesten zijn zwangerschapstesten waar een heeeeel licht 2e streepje op staat, dus een twijfeltestje.. als je daar een foto van op t forum zet, dan kijkt iedereen eventjes mee en beoordeeld je test:).

En als ik jou was, zou ik nog laaange niet testen met clearblue digitale. Je hebt van de kruidvat testen, 2 stuks voor 5 euro. Ik zou daar mee testen en als je mooi 2 strepen hebt een digitale doen.. anders kost het je een vermogen.

en het duurt soms inderdaad wat langer voordat je positief test, ka te maken hebben met een laat ei..

7. Kiela

Kiela Lid

13 mrt 2013
    50
    0
    0
    Bedant in ieder geval alvast!

Ik ga vrijdag op dag 37 pas weer voor de volgende keer testen.
    Maar het is in ieder geval zeer hoopvol dat mijn bijna perfecte cyslus van 29 dagen nu nocht al een stuk langer duurt ;)

Zo niet dan is het wel balen dat ik nu z'n lange cyclus heb gehad.

Heel erg bedankt en jij heel erg veel succes met je prille zwangerschap!

8. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Ik duim voor je.. :) en als je niet zeker ben over je test, dan kun je hem zo plaatsen bij zwanger & ovulatietesten topic.. dan kijkt iedereen even met je mee. Heeeeeel veel succes met zwanger worden en hoop dat het snel lukt.
    Dankjewel, zit bijna op de 12 weken dus gaat al mooi de goede richting op! :)

Deel Deze Pagina