kan ik nu al zwanger zijn?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Marie1984, Oct 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marie1984

Marie1984 Lid

Oct 20, 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben 27 september gestopt met de pil. Werd "ongesteld" op 30 september.
    Mijn vriend en ik hebben de afgelopen maand onveilige seks gehad maar hij heeft een probleem. Hij kan niet in mij klaar komen, voordat hij klaarkomt wordt zijn penis slap. Zijn sperma moet ik dan zelf inbrengen met mijn vinger.
    Nu had ik 13 en 14 oktober een heel raar stekerig gevoel bij mn rechterlies. Was dat mn ovulatie? En sindsdien voel ik me heel zenuwachtig in mn onderbuik. Voel me anders als anders. Kan dit te maken hebben met ontpillen of ben ik nu al zwanger? Wat denken jullie?
    Als ik er van uit ga dat de 14de de ovulatie was zou ik de 28ste ongesteld moeten worden? Vanaf wanneer kan ik testen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het kan natuurlijk wel dat je meteen zwanger bent, maar de kans is nooit zo groot. De klachten kunnen ook bij het ontpillen horen.
    Als je test dan vanaf de 28e ja.
    Meestal duurt ontpillen een half jaar tot een jaar, maar je kunt ook meteen zwanger zijn ja.

Start je met foliumzuur?

Mirjam

3. Marie1984

Marie1984 Lid

Oct 20, 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dan ga ik maandag even testen, als ik nog niet ongesteld ben tegen die tijd.
    Ik heb nog steeds last van mn lies......

Ja ik ben begonnen met foliumzuur. :)

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    spannend hoor, houd je ons op de hoogte?

Mirjam

5. Marie1984

Marie1984 Lid

Oct 20, 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag getest maar negatief, helaas....:(
    Ga als ik volgende week nog niet ongesteld ben geworden nog een keer testen.

Als dat gevoel aanhoudt in mn lies moet ik dat melden bij de huisarts of is dat normaal als je geen pil meer slikt?

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi

dan heb je waarschijnlijk last van ontpillen. Je hoeft er niets aan te doen. Als je erg veel last hebt kun je natuurlijk naar je huisarts gaan.

Mirjam

7. Marie1984

Marie1984 Lid

Oct 20, 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gelezen dat afscheiding ook te maken heeft met cyclus en zwangerschap. Nu had ik afgelopen maandag hier last van en gisteravond heel erg. Ook rond mn eisprong maar dat was toen heel dun.
    Hoeveel dagen voor de menstruatie krijg je last van witte vloed? Want dan weet ik wanneer ik het ongeveer kan verwachten. Of wanneer ik weer kan gaan testen.........

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    je kunt meer afscheiding hebben rondom je eisprong, dus rondom je vruchtbare periode. Dan zou je twee weken later kunnen testen.

Mirjam

9. Marie1984

Marie1984 Lid

Oct 20, 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ongesteld geworden. :(

Wat van de ene kant wel goed nieuws is. De eerste menstuatie sinds het stoppen met de pil en gelijk een cyclus van 28 dagen. :D

Share This Page