Rozientje stelt zich voor

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Rozientje, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Ik ben een jonge vrouw geboren in 1984, mijn man is van 1983.
    Samen hebben wij een huisje in het verre Westvlaamse Hooglede.
    We zijn gelukkig gehuwd sinds 8 juli 2011.

Beide zijn we fervente autofreaks, vooral voor smart. Onze jaarlijkse vakantie is dan ook uiteraard 'smart Times'. Dan trekken we er met onze smart Roadster op uit naar het Europese land waar dit event plaatsvind.
    Zo mochten wij reeds naar Italië, België en Zwitserland. 2014 is Portugal aan de beurt.

Wij zijn sinds september 2012 gestopt met de pil, met het oog op gezinsuitbreiding. Maar helaas hebben wij nog niet het geluk om een ukje in ons midden te hebben.

In 2013 kreeg ik met ernstige gezondheidsproblemen te kampen, hier even het relaas.

01 februari 2013:
    Naar de huisarts geweest omdat ik terug pijn heb in de nierstreek. In 2010 zat ik met ureterstenose en heb toen enkele malen een DJ-stent gehad. Toen was alles weer ok.
    Huisarts zegt dat het een opstijgende urineweginfectie is, antibiotica gestart maar tegen middernacht was de pijn zo hevig dat m'n man naar spoed is gereden. Verdict: nierkolieken ten gevolge van pyelonefritis.
    Opname in ziekenhuis om antibiotica en pijnstillers te geven. Er moeten ook enkele bijkomende onderzoeken gebeuren om verder te kijken wat de oorzaak is.

11 februari 2013:
    Ondertussen terug thuis en enkele onderzoeken op de planning. Vandaag een CT urografie (met contraststof).
    Onderzoek wijst hydronefrose en ureterstenose uit. Ook werd bij dit onderzoek een cyste opgemerkt op de eierstok. Uroloog wil weten of de hydronefrose verminderde nierfunctie veroorzaakt of niet en plant een isotopen onderzoek (radioactieve stoffen).

18 februari 2013:
    Isotopen onderzoek vandaag. Daarna rechtstreeks door naar de uroloog voor de resultaten.
    Wat betreft de cyste stuurt de uroloog me door naar de gynaecoloog om dit verder te controleren. Isotopen onderzoek wijst sterk verminderde nierfunctie uit (amper 36%). Hierdoor word beslist om opnieuw een DJ-stent te plaatsen met de hoop dat de nierfunctie hierdoor terug verbeterd.

28 februari 2013:
    Plaatsen van DJ-stent onder volledige narcose via dagziekenhuis. De stent zal er een 4-tal weken blijven zitten.
    Na de operatie langsgeweest bij huisarts voor resultaten (uroloog was nog aan het opereren) en opnieuw slecht nieuws gehoord. De uroloog wil endometriose uitsluiten als oorzaak van de stenose. Ik word doorgestuurd naar de gynaecoloog en krijg meteen ook formulier mee om NMR klein bekken te laten uitvoeren. Na al deze onderzoeken ook opnieuw isotopen onderzoek om te zien of de stent z'n werk doet en hoe het nu zit met de nierfunctie.
    Ondertussen blijf ik aan de pijnstillers en antibiotica want opnieuw zit ik met nierontsteking.

04 maart 2013:
    Bij de gynaecoloog langs geweest. Inwendige echo sluit endometriose uit. De eerder geziene cyste is ook terug verdwenen en de doorgankelijkheid van de eileider is ok.

06 maart 2013:
    Antibiotica neemt niet aan, andere antibiotica gekregen en er werd door de huisarts antibiogram gemaakt. De pijnstillers moeten worden afgebouwd wegens bijwerkingen (door langdurig gebruik).

08 maart 2013:
    Isotopen onderzoek gaf chronische nierinsufficientie aan. Nierfunctie is 38% links versus 62% rechts. De afvloei vanuit de nier naar de blaas is terug in orde, de stent doet dus z'n werk. De hydronefrose kan hierdoor weer verbeteren.

18 maart 2013:
    NMR klein bekken gaf geen andere oorzaken voor de stenose.

02 april 2013:
    DJ-stent word terug verwijderd en tegelijkertijd maakt de uroloog de vernauwing (stenose) van de ureter wat open door er 'sneetjes' in te geven.
    Na de operatie kwam de uroloog nog even langs en zei: "ik weet niet wat ik ervan moet denken, ik zie je graag terug binnen enkele weken om dan met echto te zien wat we verder kunnen doen".
    Niet echt hoopgevend nieuws. Zelf had ik er ook al zo'n gevoel bij en samen met m'n man wisten we ook wel dat dit louter een tijdelijke oplossing ging zijn.

05 april 2013:
    Mijn verjaardag zal ik niet gauw vergeten dit jaar.
    Sinds 3 april hevige koorts, overal pijn, moe, futloos, misselijk, ...Bij de huisarts langsgeweest. Opnieuw infectie, maar dit kan door de operatie komen. Weer antibiotica en dafalgan voor de koorts en pijn.
    Uiteindelijk 5 april gebeld naar de uroloog, na aandringen van mijn man. Als het niet beterd tegen de ochtend, dan terugbellen. Zo gezegd zo gedaan, terug gebeld en direct mogen langsgaan.
    Amper een uur later lag ik al opnieuw op de operatietafel, spoedoperatie. Het ging dus helemaal mis. De infectie kwam door opnieuw stenose, maar nu was ze zo goed als helemaal afgesloten en was ik mezelf aan het vergiftigen (vandaar de symptomen). Er werd opnieuw een DJ-stent geplaatst en nieuw consult bij de uroloog.
    Op de koop toe nog een migraine-aanval (waarschijnlijk ook te danken aan de afvalstoffen die in m'n bloed bleven). Na de plaatsing van de stent kon ik terug ademen, een ware verademing.

12 april 2013:
    Consultatie bij de uroloog. Beslist om nu een ureter reïmplantatie te doen op 25 april 2013. Dit is blijkbaar nog de enige oplossing.

25 april 2013:
    De big day: vandaag gaan ze de ureter reïmplantatie uitvoeren. Geen eenvoudige operatie naar het schijnt. Ze gaan de vernauwing in de ureter uitsnijden en de ureter dan terug vastnaaien op de blaas. Daarna zal er opnieuw een DJ-stent zitten voor zo'n 6 weken.
    De operatie duurde zo'n 4u 30.
    Terug op de kamer gekomen met blaassonde, blaasspoeling, IV-katheter met pijnpomp, 2 redondrains (om inwendig bloed te verwijderen) en een wonde van zo'n 15cm lang in de bikinilijn. Daarnaast ook nog zuurstof, omdat deze te laag stond (saturatie van 60%).
    Ben een weekje in het ziekenhuis moeten blijven, enorm veel pijn gehad. Op de koop toe nog een kleine complicatie gehad ook. De stent raakte verstopt met een bloedklonter. Zware pijnstillers gekregen en blaassonde dagje langer laten zitten voor de zekerheid.

22 mei 2013:
    Controle bij de uroloog. Sinds enkele dagen ook terug pijn in de nierstreek en bij het plassen. Onderzoek wijst opnieuw blaas en nier ontsteking uit. Terug antibiotica en indien nodig pijnstilling.
    Uroloog vertelde mij ook dat de operatie moeilijk is verlopen. Heb er niet over doorgevraagd.
    4 juni gaan ze de stent verwijderen onder volledige narcose om dan ook de blaas nog eens te controleren.

04 juni 2013:
    Via dagziekenhuis de stent verwijderd en controle van de blaas. Alles blijkt in orde te zijn.

22 juni 2013:
    Hevige koorts en rillingen gehad, naar de huisarts geweest. Opnieuw urineweginfectie. Ciproxine gekregen en pijnstilling.

04 juli 2013:
    De antibiotica heeft niet veel geholpen, amper 1 dag zonder en alweer koorts. Opnieuw naar de huisarts. De infectie zit er inderdaad nog steeds. Andere antibiotica gekregen: Amoxicilline nu en pijnstilling.

15 juli 2013:
    Terug naar de huisarts voor controle. Infectie nog steeds aanwezig. Antibiogram geeft aan dat ik resistent ben aan Ciproxine. Opnieuw andere antibiotica gekregen. Binnen een weekje terug voor controle. Ondertussen ook een afspraak gemaakt in UZ Gent, voor verder onderzoek.

29 juli 2013:
    Controle bij de uroloog. Die was niet echt blij te horen dat ik een second opinion heb gevraagd in UZ Gent. Ik moest maar iets laten weten als ik van plan ben terug bij hem langs te gaan.

01 augustus 2013:
    Eerste afspraak in UZ Gent. De professor heeft verschillende redenen voor de blijvende klachten. Ook psycho-somatische klachten worden niet uitgesloten. Efkes schrikken om dat te horen. Het doet me alvast heel erg twijfelen aan mezelf. Zoiets had ik totaal niet verwacht.

23 september 2013:
    Er is een cystografie gepland om na te gaan of de klachten al dan niet een gevolg zijn van reflux. Onderzoek door omstandigheden uitgesteld naar 8 oktober.

08 oktober 2013:
    Cystografie wijst op vesico uretrale reflux. De professor concludeerd dat de ureter reimplantatie is mislukt en dient te worden herdaan. Direct een afspraak gemaakt voor opname.

19 november 2013:
    Nieuwe ureter reimplantatie. Ditmaal in UZ Gent.

Hierdoor is onze kinderwens uitgesteld tot 2014.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Goeiedag wat een geschiedenis zeg! Ik hoop dat jullie in 2014 een postieve test mogen hebben :)

3. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Zeg dat wel kwebbel86..

Rozientje: Ik hoop dat het qua gezondheid snel beter met je gaat en dat jullie in 2014 een mooie positieve test in handen mogen hebben! Sterkte iig!

4. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Ja wij hopen het ook. Maar na al het tumult de afgelopen maanden, hebben we voor onszelf gezegd dat we pas in 2014 herbeginnen.

Dat geeft ons zelf wat rust en normaal gezien zou ik dan terug tip top moeten zijn. Al heb ik geen glazen bol.

Deel Deze Pagina