hallo, Ben nu 6 weken zwanger! Dit is mijn 2e zwangerschap en helemaal gepland. Maar hoe goed ik mij voelde bij mijn eerste zwangerschap, zo slecht voel ik mij nu Ik lig veel op bed, want ben ongelooflijk moe, echt extreem moe. Vorige week een dag gewerkt, maar dat was erg zwaar, dus heb mij deze week ziekgemeld, waar ik ontzettend van baal. Want wil mijn zwangerschap echt nog even voor mij houden, en niet mijn werkgever al inlichten. Maar ik ben dit jaar al twee keer ziek geweest, dus hoor ze nu al denken: Is ze nu alweer ziek? Maar goed, daar moet ik mij natuurlijk helemaal niet mee bezig houden. Door die extreme moeheid (en hormonen) kan ik behoorlijk fel reageren en voel me somber. Jammer dat ik er niet van kan genieten op dit moment Alleen mijn partner weet het nog, maar denk het ook snel aan mijn ouders te vertellen. Hebben jullie allemaal gewacht met het vertellen bij 12 weken? En herkennen jullie mijn klachten. Zo, ja? worden die klachten minder na 3 maanden? Alvast bedankt voor jullie reacties! liefs
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Vervelend dat je niet vollop kan genieten. De vermoeidheid herken ik zeker. Bij mij verdween dat na de eerste 3 maanden. Echt sombere gevoelens heb ik niet gehad dus daar durf ik niets over te zeggen. Wat betreft het nieuws delen met je werkgever begrijp ik heel goed dat je hier nog even mee wilt wachten. Ik vond het destijds ook lastig, omdat ik door de zwangerschap bepaalde dingen niet meer mocht doen. Als je daarbij geen uitleg lunt geven waarom niet of in jouw geval waarom je je ziek meldt krijg je soms te maken met onbegrip. Ik heb het nieuws toen gedeeld na de eerste echo rond 10 weken. Je zou ook kunnen overwegen om het alleen aan je leidinggevende te vertellen als je bang bent voor scheve gezichten. Hopelijk kun je snel 100% genieten van je zwangerschap!