even voorstellen: mijn familie vind mij te jong

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door inerob, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inerob

    inerob Lid

    22 jun 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag iedereen,

    Ik volg het forum nu al een tijdje maar dan vooral als passieve lezer.
    Mijn naam is ine en ik ben 24 jaar. Mijn man word binnenkort 25 en we zijn sedert 11 april getrouwd.
    Het kriebelde al een tijdje om aan kindjes te beginnen maar dit hebben we altijd een beetje uitgesteld vanwege ons huwelijk dat eraan zat te komen. Nu we getrouwd zijn hebben we besloten om onze kinderwens te voltooien.
    Mijn familie is er niet over te spreken en vind ons nog veel te jong.
    We hebben daarom besloten om hun nog niets te vertellen over ons besluit en hen pas op de hoogte te brengen eenmaal we prijs hebben.
    Ik hoop veel te leren van andere lezeressen :)
    Groetjes
     
  2. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Welkom! En ach, wat is jong? Zodra je alles op een rijtje hebt wat huis, relatie en financiën betreft lijkt het mij de perfecte tijd.
     
  3. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat is jong.. Ik vind een stabiele basis belangrijker..
    Ik was zelf 24 toen ik zwanger werd. Ze vonden me wel jong, en was onverwacht voor hun, maar eenmaal aan het idee gewend was het ook goed.
    En toen kwam mijn zusje, 4 jaar jonger, en 1,5 jaar na mij zwanger, net 22. Maar ook stabiel, eigenlijk nog een stabieler basis dan ik. Voor ons 30e hadden mijn ouders "opeens" 5 kleinzoons. Dat hadden ze niet gedacht ;)
     
  4. GRS2012

    GRS2012 Lid

    25 aug 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was 21 toen ik mijn dochtertje in mijn armen kreeg. Als je zelf denkt dat je er aan toe bent moet je het vooral doen ;)
     
  5. doedie1991

    doedie1991 Bekend lid

    28 mei 2014
    659
    0
    16
    Ik was 15 toen ik me eerste positieve zeangerschapstest te pakken had. Dat was te jong ja. Als jij t goed voor mekaar heb wat je denk ik wel heb gewoon er lekker voor gaan en idd wachten met vertellen tot je rpijs heb haha:D
     
  6. inerob

    inerob Lid

    22 jun 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie fijne reacties.
    Ikzelf voel me er zeker klaar voor en mijn man ook.
    Hoe meer ik lees hoe zekerder ik ben, mijn familie zal wel volgen zeker :)
     
  7. Renske6

    Renske6 Niet meer actief

    Ik ben 23 jaar, mijn vriend wat ouder. Het lijkt altijd alsof "men" vindt dat je pas vanaf 28 jaar zwangerschapskriebels mag hebben.. Dit vind ik zo belachelijk.
    Jij bepaalt het zelf, niemand kan daar wat over zeggen! Zelfs je eigen familie niet. Als jij een stabiele basis hebt, zoals hierboven door de anderen beschreven is dat een prima begin.
    Zet 'm op, veel succes!!! :)
     
  8. Creamams

    Creamams Niet meer actief

    De een is er aan toe als hij 20 is en een ander nog niet als hij 40 is. Gewoon naar je eigen gevoelens kijken en als jullie er klaar voor zijn dan is dat helemaal goed. Heel veel succes en ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben.
     
  9. 2jees

    2jees Niet meer actief

    Ik vind het zeker niet te jong! Normaal. Nou ja, tegenwoordig minder misschien maar niks mis mee iig ;)

    Welkom en succes!
     
  10. Mexxy

    Mexxy Actief lid

    1 feb 2014
    231
    0
    0
    werkzaam als pedagoog, coach en leidster
    Amstelveen
    Leeftijd zegt niet alles. Als jij jullie kindje alles kunnen bieden wat het nodig heeft, waarom niet beginnen dan?
     
  11. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    ah joh dat is toch niet jong! Je bent ook notabene getrouwd.

    Ik zou er helemaal voor gaan met je man, lekker boeiend wat andere ervan vinden
     
  12. Liesje92

    Liesje92 Niet meer actief

    Juist een super mooie leeftijd om aan kindjes te beginnen! Je familie draait wel bij hoor ;) was bij ons ook (ik was nog geen maand 20 toen de 1e kwam) hopelijk mag je snel zwanger zijn :)
     
  13. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30e 2 kinderen zou willen. Zijn genoeg reden in mijn ogen om juist jong mama te zijn. Lichamelijk en ook als je alle middelen hebt, kun je er des te langer van genieten.
    veel wachten 'te lang' en belanden daardoor ook vaker in de medische ellende gezien na je 35e de boel toch iets anders is dan op je 25e.
    Zolang jij een kindje kunt geven wat het nodig heeft komt het wel goed.
     
  14. Catootje80

    Catootje80 Bekend lid

    30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf vind het pas vervelend als mensen zeggen dat ik "te oud" ben en alles wat daar aan vast zit... ;)

    Ik vind het een prima leeftijd hoor, getrouwd, alles (waarschijnlijk) prima voor elkaar, goed toch? :)
     
  15. inerob

    inerob Lid

    22 jun 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben echt verbaad over de vele lieve reacties die ik gekregen heb.
    Het doet me wel goed om te lezen dat ik toch geen foute beslissing maak.
    Financieel kunnen we het zeker aan. En dat is toch een van de belangrijkste zaken denk ik.
    En hopelijk hebben jullie gelijk en draait mijn familie bij. Zo niet dan zien we wel weer. Ze kunnen onze kinderdroom toch niet dwarsbomen.
     
  16. Blemma

    Blemma Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Welkom inerob!

    Vind 24 jaar niet jong. Moet zelf nog 24 worden en ben binnenkort uitgerekend van ons tweede kindje.

    Als jij een kind een goed thuis kan bieden en liefdevolle opvoeding dan ben je er klaar voor om moeder te worden
     
  17. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Te jong??? Nou meid , nergens van aan trekken.
    Je hebt een goede basis en ik vind je zeker niet te jong!!
    Je familie draait wel bij en niet?. Dan niet! Het is jullie leven!
     
  18. Sunkissed

    Sunkissed Lid

    30 aug 2014
    55
    0
    0
    Hoihoi

    Ik ben 26 en aan mij wordt al minstens 2 jaar gevraagd wanneer wij nou eindelijk aan kinderen gaan beginnen (stabiele relatie, samenwonend, financieel en lichamelijk gezond enz). Dus omgekeerde is ook waar.

    Kan het zijn dat je omgeving om andere redenen je te jong vindt?
     
  19. mltje

    mltje Actief lid

    13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Niets van aantrekken. Je weet zelf het beste wanneer je er klaar voor bent. Zelf was ik ook 24 toen ik trouwde. Iets meer dan een maand later was ik zwanger. Wij hebben ook gewacht totdat we getrouwd waren, maar als het aan mij lag had ik op mijn 18e al een kindje gehad. Sommigen weten het al heel vroeg dat ze mama en papa willen worden en zijn er al klaar voor. Anderen doen er een stuk langer over. Niets is goed of slecht als jullie jezelf er goed bij voelen. Gewoon voor gaan en laat je familie maar eens zien hoe een goede ouders jullie kunnen zijn! Daarbij vind ik 24 jaar absoluut niet jong om ouders te worden...
     
  20. nootje1

    nootje1 Lid

    15 sep 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    leeftijd zegt idd niet.
    ik ben nu 22 en we gaan ook beginnen met de eerste. mijn ouders zouden het geen probleem vinden maar we zijn benieuwd wat me schoonvader er van vind.

    als je alles op een rijtje heb en je kleine kan bieden wat het nodig heeft. dan komt het zeker allemaal goed. veel geluk samen!
     

Deel Deze Pagina