Hallo allemaal, mijn naam is astrid. Ik zal proberen kort mijn verhaal te vertellen. Augustus 2014 besloten we te stoppen met de pil, hoera er komt een baby aan! December 2015 nog steeds niks. Dus op naar het ziekenhuis, afspraak bij de fertiliteitsarts. Alles nagekeken, alles was in orde. Laatste onderzoek weet ik de naam niet meer van, maar dan spuiten ze contrastvloeistof Door je eileiders. Poeh dacht dat ik wel een hoge pijngrens had, maar wat een pijn. De vrouw die het onderzoek deed, zei; ik hoor van Veel mensen dat ze de maand na dit onderzoek zwanger zijn. Nou, ik ging er gewoon vanuit dat ik met iui zou gaan starten. 24 februari had ik dan toch een positieve test in mijn handen! Yes, geen hormoonspuiten! Omdat ik bij de fertiliteitsarts onder behandeling was, moest ik 2 keer gaan bloed prikken. Als alles dan goed was, kreeg ik een echo. met 5,5 week kreeg ik de eerste echo al. Nou, wat een domper. Ze zei: ik zie geen hartje kloppen, maak een afspraak voor volgende week en als je een bloeding krijgt, moet je een bellen, fijne dag. En toen stonden we beduusd buiten. Thuis even op forums gekeken, hartje en pas met 8 weken of soms zelfs later. Dus weer gerustgesteld. week erna terug, toen klopte de kleur niet, pff wat een stress. Toen hadden ze bedacht dat t toch wel erg zenuwslopend is, die echo's allemaal. Dus 2 weken terug. Ikwas toen 9,5 week, op de echo was te zien dat t vruchtje was blijven steken op 6,5 week. Dus helemaal niet goed. Dag erna (6 april) heb ik een curettage gehad. advies was: 1 menstruatie afwachten, daarna mag je weer proberen. 1 keer ongesteld geworden en daarna niet meer. 30 mei had ik weer een positieve test in handen! Wat waren we blij. 16 juni kreeg ik op het werk een bloeding. Meteen de vk gebeld en we konden terecht voor een echo. Weer was ik 5,5 week bij de eerste echo. Tja, zei ze, t kan zijn dat we te vroeg kijken, maar ik zie een leeg vruchtzakje. T kan nog beide kanten n op. Maar 26 juni stond ik op met verschrikkelijke buikpijn. En helaas gebeurde het waar ik zo bang voor was; 1 bloedbad leek het wel, met na 1 uur het vruchtzakje. Zo, nu hoef ik even niet meer, dacht ik, even afstand nemen, na de vakantie kijk ik wel verder. De fertiliteitsarts had gezegd, dat als we er klaar voor waren, ik moest bellen en dan konden we meteen beginnen met de iui. Dus half september de afspraak gemaakt, gesprek gehad en de volgende cyclus konden we beginnen. S'middagsbelde ze me op:tja ze hadden een foutje gemaakt, ik was 2 x spontaan zwanger geraakt. Ze dachten dat ik meer kans had op een spontane zwangerschap. Als t over 6 maanden niet gelukt is, komen jullie maar terug. Grrr wat een domper. Ik heb een cyclus van 21 dagen. Vorige cyclus was ik opeens 12 dagen te laat. Maar de testen waren negatief. De 12 dag voelde ik de bekende buikpijn komen. afgelopen zaterdag had mijn nieuwe cyclus moeten beginnen. Vanmorgen getest en er stond een heel licht streepje. Van de ene kant superlief, maar aan de andere kant tv ben ik doodsbang. Over paar dagen nog maar eens testen , want t streepje was wel heel licht.... boh toch nog een lang verhaal geworden. .. Groetjes astrid
Wat een verhaal & je wil zo graag & dan krijg je dit. Hopen dat het aanhoudt en je zwanger mag worden/blijven. Vriendin van mij had geen moeite met zwanger worden, maar met zwanger blijven. Gelukkig is ze inmiddels bijna uitgerekend en bij haar zit het hem in de schildklier. Bij mijzelf waren de waarden ook nog niet helemaal oké, door medicatie inmiddels wel. Ik heb zelf PCOS, mag nu weer starten met Clomid en hopelijk mag het dan gauw raak zijn. Maar wat ik wilde zeggen is, zijn jou schildklierwaardes wel gecheckt? Wellicht ligt het daaraan dat je lichaam het vruchtje niet vasthoud? Heel veel succes. Groetjes
Wat een heftig verhaal zeg ik heb hier geen ervaring mee maar wat een frustratie zal dit zijn zeg. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn en dat het goed blijft gaan heel veel sterkte en geluk.
De huisarts heeft een heel uitgebreid bloedonderzoek gedaan na de tweede miskraam. Alles was in orde: schildklier, lever, nieren enz. Gisteren opnieuw getest en het streepje was nu heel duidelijk zichtbaar! Ik ben nu dus 4 weekjes zwanger. Heel blij maar ook doodsbang. Nu hopen dat 3 keer scheepsrecht is Groetjes