Hoi, Ik heb me net aangemeld omdat ik een interessant forum-topic tegenkwam waar ik graag op wilde reageren. Helaas is zwanger worden voor ons nog niet gelukt, we zijn 'onverklaarbaar onvruchtbaar'. Sinds vorig jaar actief in de MMM in Nederland. Vreselijk pittig traject, fysiek en mentaal! Na 4 x IUI, 1 x IVF (geen bevruchting) en 1 afgebroken ICSI (niet genoeg eicellen) op dit moment een wat langere pauze. We zijn op het moment in twijfel of we over gaan stappen voor poging 2 naar Duitsland of deze poging nog in NL doen. We hebben altijd gezegd voor een eventuele poging 3 over te stappen naar Duitsland. Groetjes!
Geen dank! Dat is zeker zo. En ik hoop dat het snel zo mag zijn. En je twijfelt tussen Duitsland & Nederland voor de volgende poging. Staat Duitsland misschien beter 'aangeschreven' of hoe kun je dat zeggen? De resultaten na een behandeling, zijn die daar beter dan in Nederland?
Ja, in DL doen en kunnen ze meer dan in NL. In NL volgen ze bijna voor iedere patient hetzelfde protocol. Ze onderzoeken ook minder. Ik hoor veel positieve verhalen met goede resultaten over DL. Het enige nadeel is dat er veel (reis)tijd aan vast zit en hogere kosten. Niet alle kosten worden vergoed door de zorgverzekeraars.
Ahh, oké op die manier. Dankjewel voor je uitleg.. Hier in Nederland word je dus 'geholpen zoals ieder ander. Terwijl ze eigenlijk per persoon moeten kijken.. Wat de beste behandeling is, voor die persoon, Wat dus wel in Duitsland gebeurd.. en de reistijd en hogere kosten, soms maken ze het je het niet makkelijk helaas bij het maken van een keus. Ik hoop dat jullie samen een keus kunnen maken, nogmaals hier proberen of direct naar Duitsland. Succes met de keus. En ik hoop snel hier te mogen lezen dat het voor jullie ook zover mag zijn. ♡