Hallo iedereen Na een poosje van alle soorten topics te hebben gelezen. Toch maar de stap om me voor te stellen Ben 36 jaar en heb primaire amenerroe. Heb dus al levenslang geen enkele cycles. En al vroeg te horen gekregen dat ik "nooit" kinderen zou krijgn. Lekker boers! Maar goed je leert er wel mee leven. Althans... dat dacht ik. Tot ik een paar geleden de liefde van men leven tegen kwam en deze al een zoon had. Toen ontwikkelde ik een een rap tempo moeder gevoelens en kon dus niet lang uit blijven of wou zelf ook graag een kindje. En dan... tjah geen cycles geen hoop.... toch!?... hup naar het zh allerlei onderzoeken en conclusie toch hoop !! En manieren !!! Dacht de grond zakt onder me weg... zou het dan toch kunnen? Ja schijnbaar wel. Door naar de gyneacoloog en endocrienoloog en ja hoor vorige week een voorzictige start met menopur. 2 echo' gehad inmiddels om te zien wat het doet. Tot op heden nog niet veel bms blijft nog dun en een paar folikels van inmiddels 6 mm. Das niets weet ik maar toch der zit langzaam aan beweging in. Nu afgesproken tot woensdag as door te spuiten en terug te komen voor echo. Moesten even geduld hebben. Daar men niet wil dat het meteen overstimuleert. Dus al met al zitten we nu te wachten dat mijn lichaam reageert op de menopur. Anders verhogen of n ander middel. En als alles goed is en gaat word het wel een icsi/ivf. Dus er is hoop.... nu wachten. Wou het uiteindelijk toch even delen.
Welkom! Fijn dat je nu toch geholpen kan worden! Ik zat een paar weken geleden nog te kletsen met iemand in de wachtkamer die dit had, zij kreeg die dag een terugplaatsing de medische malle molen is niet altijd makkelijk maar zeker de moeite waard!
Ja dat heb ik begrepen en gelezen hier allemaal dat het niet gemakkelijk is en zal zijn. Maar zeer zeker de moeite waard. Dank je wel
Toen je die botte opmerking te horen kreeg, was er in die tijd misschien nog niet zoveel mogelijk. Gelukkig is er veel veranderd en hopelijk gaat de mmm je geluk brengen. heel veel succes!
@Nellie4 ja dat klopt ook hoor dat is ruim 20 jaar geleden. Neem ze ook niets kwalijk daar in de jaren je er toch een weg in vind. Tot een poosje geleden. Het zit bij mij in de hersenen wat de vooreplanting niet aanstuurt. Hopelijk werkt de menopur snel maar moet even tijd hebben na 36 jaar niets hé. Dank je wel
Welkom, aat fijn dat er toch een mogelijkheid bestaat tegenwoordig. Veel succes en ik hoop voor je dat het gaat lukken!
Wat spannend. Welkom eb ik wil je heel veel succes wensen en veel geluk in de weg naar jullie gezamenlijke kinderwens
Ook van mij een welkom hier.. Ik hoop de menopur zijn werk gedaan heeft en dat er op de echo een mooi follikel te zien is/was. Wanneer weet je meer? En hoe moet je dan verder? (Sorry als ik te persoonlijke vragen stel hoor.. ben maar beetje nieuwsgierig ) Veel succes!
Hoi wolfmother dank je wel Ik heb vandaag de echo dus ik hoor vanmiddag hoe het er nu uitziet na 13 spuiten menopur. En dan horen we verder. Het traject is eerst IUI mocht dat niet goed gaan volgt meteen IVF. Dus we zijn nu zenuwachtig voor vanmiddag en hopen op een goede echo met goeie groei en ergens een beetje op groen licht om te mogen starten voor de 1e keer Nog even afwachten dus laat in de middag weten we meer.
Dat hopen wij ook heel erg straks. Zal voor mij de allereerste follikel in mijn leven zijn. Dus dat zou voor mij al het nieuws van het jaar zijn als ze dat klaar krijgen
Vanmiddag follikel meting gehad. En we waren zeer blij verrast. Van 36 geen cycles of wat dan ook in 2 weken op de menopur maar 1 folikel van nu 10 mm en 1 van 6mm er zaten nog een boel kleintjes bij maar... de start is er. Nu hopen dat bms ook mee wilt groeien was ook aleuk iets van start gegaan. Gyn belt straks wanneer terug komen voor nieuwe meting. Maar onze dag kan niet meer stuk voor zo ver