hoeveel stuks kleding van elke maat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door inkie, 21 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkie

inkie Actief lid

16 mei 2006
    118
    0
    0
    Hi,
    Ik ben een nieuwe moeder in spé en ben al bezig links en rechts wat kleertjes in te slaan van verschillende maten maar ik heb echt geen flauw idee hoeveel stuks ik ongeveer nodig zal hebben per maat, ik begrijp dat het ook ligt aan de groei van het kindje maar wie weet hebben wat ervaren moeders toch een soort richtlijn voor me?

Alvast bedankt!

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    IK heb van maat 50/56 4pakjes en maat 62 6pakjes dit zijn de maten waar ze zo uitgegroeid zijn. en dan lekker verder gaan in maat 68 hebben ze weer wat langer aan.maar dan ben je al 2a3 maanden verder voordat ze 68 aankunnen :D

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik had 2 pakjes maat 50 en 2 pakjes maat 56 aangeschaft. En ik ben blij dat ik niet meer had gekocht, want ik heb ontzettend veel kleertjes cadeau gekregen en sommige dingen heeft Milan maar 1 keer aan gehad, omdat ze er zo snel uitgroeien.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb vd kleinste maat wel een stuk of 6 paar.
    Straks vraag ik de iets grotere pakjes, en dan echt iets voor jongen of meisje, want heb nu alles neutraal.

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb geen pakjes uit 1 stuk gekocht.. maar gewone kleertjes (shirtje en broekje) Heb er 4 in de maat 50/56 en 2 in mt 62.. is voorlopig wel genoeg.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    In de info folder van de kraamzorg stond dat je minimaal 3 pakjes maat 50 en 3 pakjes maat 56 moest hebben.

Ik heb geluk gehad, mijn vriendin had nog babykleding voor mij en dus heb ik maar heel weinig hoeven kopen.

Groetjes

7. Niet meer actief

Ik zou van de kleine maatjes, dus 50/56 wat inslaan (en afwachten of je kindje dat past). Daarnaast zou ik als kraamcadeau ook mt 50/56 en 62 vragen

Ik kreeg veel van maat 68, dat was echt zonde omdat het veel zomer kleertjes waren. As paste maat 68 pas toen het winter was. Nu is as bijna 14 mnd en past zij nog steeds grote 68 maatje(broeken), maar truitjes enzo is nu wel klein 74 dus eigenlijk heeft ze veel kleertjes van 68 (zomer) niet aangehad of heel soms..

Deel Deze Pagina