Aambeien

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mariska1968, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mariska1968

May 13, 2006
    17
    0
    0
    Backoffice medewerker
    Lelystad
    Ik heb echt zoveel moeite gedaan om ze niet te krijgen, maar daar zijn ze dan en pijnlijk dat ze zijn.
    Heeft er iemand suggesties om hier wat tegen te doen. Ik eet vezelrijk probeer niet te persen op de wc en dat soort dingen. Dit is de zesde zwangerschap en heb ze nooit eerder gehad, weet niet wat ik hier mee aan moet.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Even bellen met de dokter en een spulletje voor laten schrijven. Dit verlicht de pijn en zorgt dat de aanbeien krimpen. Ik weet er helaas alles van.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dag dames, ik zit toevallig jullie topic te lezen en lees het een en ander over aambeien. Misschien hebben jullie het al lang een keer gehoord of zelfs al geprobeert, maar het gaat over curanal
    Het is een combinatie van zalf, pillen en zetpillen (zowel voor de inwendige als uitwendige aambeien) en worden alleen gelevert door een apotheek uit hilversum. Je zult het niet geloven, maar de aambeien verdwijnen als sneeuw voor de zon. Heb dit zelf ervaren, maar hoor het ook van velen terug.
    Het wordt op natuurlijke basis gemaakt en kan geen kwaad tijdens zwangerschap op tijdens het geven van bv. Dus altijd het proberen waard.

Dit heb ik al eens eerder als tip gegeven. Misschien heb jij er ook wat aan.

Kwebbel

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb net ook naar die apotheek gebeld... want mijn huisarts wilde eerst een bijsluiter zien voor hij een recept voor me gaat uitschrijven..
    Ze zetten de bijsluiter op de fax en mijn huisarts zou ernaar kijken.. De assistente beldt me er straks over terug.
    Hoop dat ze gewoon een recept schrijven, want zit echt te springen om die zetpillen en tabletten.!

http://www.apotheekbergh.nl/ hier kan je ze bestellen.. (zie bij herhalingsrecepten!)

5. CVB

CVB Actief lid

Nov 11, 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Na mijn laatste bevalling ook deze kuur gehad. En helaas, ze zijn nooit helemaal verdwenen. Ook nu heb ik ze weer terwijl ik echt tot het laatste moment wacht om naar toilet te rennen dus ook weinig pers.
    Na deze bevalling wil ik eens gaan informeren om ze weg te laten halen bij huisarts of ziekenhuis.

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Mariska !

Sperti helpt ook goed. Dat is zalf en kun je kopen bij de drogist. Het kan geen kwaad tijdens de zwangerschap. Het werkt herstellend en pijnstillend.

Succes !

Groetjes,
    Nikki F

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Hoe heet dat middeltje ook al weer dat begint met Te...?

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ehh theranal misschien??

Ik heb vandaag de curanal binnengekregen.. heb de zetpillen en de tabletten gekocht!
    Begin er vanavond mee.. ben benieuwt!

9. Niet meer actief

pff. ik ben zo blij dat me dit bespaart is gebleven...en suus???

10. cindypascal

cindypascal Actief lid

Sep 26, 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik heb echt werkelijk (nog) geen idee wat dat nou zijn aambeien.
    hoe merk je dat je ze hebt en hoe voelt het, is het pijnlijk....

het lijkt me niet fijn als je er iets over leest of hoort.

groetjes cindy

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja echt prettig is het niet.. sinds de zwangerschap van lisa heb ik ze af en toe.. Je kan ze krijgen als je hard moet persen voor ontlasting MAAR ook gewoon als je ontlasting zachter is.
    In de zwangerschap kan je ze krijgen omdat de vaten slapper worden en dus ook de vaten die in je endeldarm zitten. Je kindje drukt daar ook nog eens op en zo krijg je dus aambeien.

Je merkt het doordat ontlasting krijgen pijnlijk is, evt met een klein beetje bloed ( heb ik niet)
    Het zijn kleine uitstulpinkjes die bij je anus naar buiten komen..
    Soms lijkt het net of er nog wat ontlasting daar zit, terwijl dit niet het geval is.. je voelt er dan nog "iets" zitten. Ze kunnen dus ook pijn doen, maar dit hoeft niet. En je kan ze ook inwendig hebben.. dan zie je ze niet (als je zou kijken) maar je voelt ze wel.

Ik hoop dat het je bespaard blijft!

Ze gaan over het algemeen na je zwangerschap wel weer weg. (hoeft niet) Na de bevalling kan je er ook last van krijgen omdat je je kindje naar buiten hebt geperst, kan je ook aambeien naar buiten geperst hebben.

Ik heb gisterenavond voor het eerst een zetpil en een tabletje gepakt en nu vanmorgen weer een tabletje.. ben benieuwt of het door de Curanal verdwijnt!

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ja, precies. Heeft iemand daar ervaring mee? Bij de apotheek wisten ze niet of ze het me mochten geven tijdens de zwangerschap. Nu heb ik het dus niet.

13. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bestel dan net als ik via die apotheek in Hilversum de Curanal.
    Via je eigen huisarts een recept uit laten schrijven en dan kan je ze bij die apotheek bestellen (wel tegen betaling, maar zonder verzendkosten!)

14. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Ik heb die krengen als ik ben bevallen...
    bij de eerste lang last van gehad en nu merk ik het alweer..au!!

15. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja dat had ik dus ook.. door de bevalling van Lisa.. Ze zijn een tijdje weggeweest en nu bij deze zwangerschap komen ze weer te voorschijn!

Share This Page