Halloooooo 19-weken sprong!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shendari, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Goh. Donder ik even van mijn grote roze (blauwe) rustige wolk zeg! Word opeens pijnlijk duidelijk hoe erg verwend we zijn geweest met ons mannetje die zo goed sliep. Tot 8 weken was het vooral aanmodderen en heeft sindsdien de Pacco zijn werk fantastisch gedaan.

Tot nu dus ;) Dat is even een flinke klap haha. Hij sliep na elke fles makkelijk 2 a 3 uur. En ging na een uur wakker altijd meteen weer slapen zonder mopperen. Ik pakte het oei ik groei boek erbij, want ik meende dat er nog geen sprong aan zat te komen. Fout gedacht dus. De 19 weken sprong kan al 3 weken van te voren beginnen. Hij is nu 17 weken oud.

Sinds vorige week is hij voornamelijk 'chagrijnig'. Beleeft weinig plezier, doet niets meer met de babygym, en kijkt verveeld naar zijn speeltjes die hij van z'n ene hand naar de andere over geeft. Hé, dat is iets nieuws!

Wel heerlijk om te zien hoe hij zich dan opeens als een malle ontwikkeld.
    (Sporadisch van buik naar rug rollen, schaterlachen bij het woord BOE! helaas doet hij dat nu niet meer)

Maar het slapen is nu momenteel wel een drama. Gisteravond was hij om 18.45 wakker. Fles gehad, gespeeld, 1 uur later naar bed. Niets aan de hand. 5 minuten later was het huilen geblazen en zijn we tot 23.30 met hem bezig geweest tot hij éindelijk sliep. Pfoe! Gelukkig wel door geslapen tot 08.00 vanochtend.

Nu ligt hij na 2,5 uur wakker te zijn weer te slapen in zijn bedje, zónder Pacco. Dronk 90 cc en viel als een blok in slaap dus dan ga ik hem niet meer pesten om hem in te bakeren.

Nog meer lotgenoten die deze sprong mee maken en hoe ervaren jullie dit? :)

2. Mh90

Mh90 Actief lid

14 mei 2012
    473
    0
    0
    Succes!! hier was de 19w sprong ook echt een ellende..
    nou is ons meisje al niet zo makkelijk, dit was echt de druppel..

het gaat weer over, hihi!

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Dankje haha.
    Hoe lang heeft het bij jou geduurd? Ben heel bang dat dit nog weken zo door gaat, pfff.

Hij heeft net een paar hapjes wortel voor het eerst gehad. Niet gedacht dat hij het heerlijk vond. Hij had het zo op! :$
    Maar nu achteraf kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan, om juist in deze lastige periode iets nieuws te introduceren. Zucht...

4. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hihi.. Hier ook jongetje van bijna 17 weken.. Afgelopen week chagerijnig, veel huilen,slecht slapen snachts, overdag af en toe een zuinig lachje. Vandaag leek het iets beter te gaan. Sliep weer gewoon tussen de voedingen zonder te huilen en heeft ook weer de nacht doorgeslapen. Hoop dat het tij even gekeerd is.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Er bestaat wel een 20 weken sprong. Geen 19-weken sprong ;) ws is je zoon een week te vroeg geboren? Dan komt ie ook een week vroeger. Op latere leeftijd maakt dat niet meer uit.

6. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Als je naar het schema van oei ik groei kijkt dan is de sprong van 14,5 week tot 19,5 week en de donderwolk bij 17 weken.

Hier viel die sprong juist heel erg mee, de sprong ervoor was hier echt groot drama opeens 3/4x wakker 's nachts en overdag alleen maar op de arm willen en dan rondlopen want zitten of stilstaan was ook meteen brullen. Dan denk je echt komt het wel goed, niet dat ze gewend raakt aan al die aandacht en dadelijk niet meer anders wil. Maar opeens is het over en lijkt alles vanzelf te gaan.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ja die lastige dagen (of weken) blijf je houden. Doorzetten en af en toe lekker je rust pakken zodra het kan.

En ach..19weken..20weken...die van ons heeft zich nog aan geen enkele week gehouden uit Oei ik groei.
    Die ligt hier te verstoffen.

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje zit volgens mij ook net in die sprong. Ze is 17,5 week, maar 3 weken te vroeg geboren. Ze heeft last van enorme stemmingswisselingen. Het ene moment is ze heerlijk aan het lachen en het andere moment zet ze 'm op een krijsen. En waarom? Geen idee. Ze schrikt wel meer en is iets eenkenniger. Ook huilt ze ineens vaak tijdens haar slaap, zowel overdag als 's nachts. Alsof ze droomt?

Ik hoop dat het hierbij blijft en dat ze de nachten in ieder geval goed blijft doen. Duim, duim!

9. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begon hij ook al eerder, wij waren er bij week 19-20 ook weer vanaf. 'S nachts gelukkig niets aan de hand, maar overdag slapen ging wel lastiger dan normaal. Ze was uit haar hum, erg druk met flesjes drinken, sneller chagrijnig, moeite ineens om alleen te spelen. Ik vond die sprong best lastig, maar....hij gaat over!! :)
    Daarna was ze weer het zonnetje in huis, kon nu helemaal doorrollen, maakte meer geluidjes..kortom ze was duidelijk weer een stap verder!

10. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Die sprong staat mij nog vers in het geheugen.. vond hem heftig en heeft hier helaas best eeb tijd geduurd. Op het einde zat ik jankend van vermoeidheid op de bank en vlak daarna ging alles weer goed.

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb tot nu toe van geen enkele sprong iets gemerkt eigenlijk.. Ben benieuwd naar die 20 wkn sprong dan. Meisje is nu 19 wkn en 2 wkn te vroeg geboren.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Van die sprong hebben we gelukkig helemaal niks gemerkt. De 6 maandensprong daarentegen kregen we dubbel mee haha.
    Waar ik me btw rot aan erger betreffende dat oei ik groei is dat het allemaal wonderbaby's zijn die beschreven worden, wat sommigen al niet kunnen...

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    @ Zara je bedoeld de snoepwinkel? Dat is niet wat elke baby kan maar wat ze eventueel zouden kunnen doen.

@Sasjuh Hopelijk zal deze dan ook mee vallen voor je! :D

@Riverr Ai, dat klinkt niet leuk nee :( Zo'n soortgelijke situatie had ik gister eventjes, pfff. Hij weigerde te slapen. Moesten om 10 uur naar het CB voor z'n prikjes. Hij was vanaf 07.00 wakker tot 14.00 smiddags. Poeh, dat was heftig...

@Wappie Dat klinkt heel positief! Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren :)

@Mar Dat klinkt net zo als hier. De nachten gaan ook goed (een enkeling wakker rond 05.00 maar sliep dan wel al vanaf 19.30 dus mag niet klagen :))

Nou ja zoals ik al zei was het gister een behoorlijk drama. Welgeteld 1 slaapje gedaan over de gehele dag. Telt natuurlijk mee dat hij én prikjes heeft gehad én niet in de pacco mocht slapen. Geen verhoging gehad maar ik neem het risico absoluut niet. De pacco kon nu ook eindelijk eens eventjes de was in haha.

Ik breng hem zometeen weer naar bed, dus ik ben héél erg benieuwd. Fingers crossed! :D

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hahaha ja he? :p
    Dat boek moet je ook niet inkijken maar gewoon verbergen in een hoekje. En heel trots zijn met wat je kindje gewoon al kan. En als ze zeurderig, hangerig, huilirig zijn dan weet je dat dat erbij hoort en overgaat.
    Zonder verwachtingspatroon en vergelijking gaat het een stuk makkelijker heb ik al snel gemerkt.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Shendari, nee ik bedoel echt de ouders die dan in een bepaalde week omschrijven wat hun kind al kan. Bijvoorbeeld bij 10 weken al kunnen staan, mijn dochter probeert nog steeds niet te staan als ze op m'n schoot zit en zij is nu zo'n 28 weken..
    Blossom85, ja inderdaad. Ik weet gelukkig wel beter, anders zou je er erg onzeker van kunnen worden...

16. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ah op die manier. Ja dat is wel zo inderdaad. Je moet het wel een beetje kunnen relativeren. Inderdaad wel jammer dat het maar van 1 kant wordt beschreven en dat maakt het niet geheel realistisch. Maar desondanks vind ik het wel een fijn boek. Altijd leuk als je weer iets van de snoepwinkel weg kan strepen :p

17. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Mijn zoontje van ruim 17 weken, voelt ook de sprong aankomen. Sneller verveeld, minder goed slapen, meer huilen. Ik keek in oei ik groei en ja hoor, een donderwolk bij 17 weken... :$ Dat boek geeft wel wat houvast vind ik. Sterkte ermee!!

18. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ha wat leuk. Mijn zoontje is even oud als jouw zoontje! Jij ook sterkte! :D

19. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Hier vielen alle sprongen wel mee.. Tot de 8 maanden sprong jeeeeee wat een ....... Het beste is er in mee te gaan en je erbij neer te leggen anders is het zwaar vermoeiend.. Dat heb ik met deze sprong wel geleerd waarbij niks goed was niet drinken/eten niet slapen en snachts 100x wakker worden. Denk maar zo het is een fase hij gaat weer voorbij en daarna zijn ze weer wat leuks rijker..

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    De mijne gaat nu ineens om het minste heel hard huilen. Als hij in bed gelegd wordt (terwijl hij normaal altijd graag naar bed gaat) of als ik iets weghaal waar hik niet mee mag spelen, of wanneer hij bij papa zit maar liever naar mij wilt ineens....huilen.

Deel Deze Pagina