Ja was hier ook zo.. Thuis was werkelijk niks goed tot we erop uit gingen en toen speelde meneer de liefste baby tot we thuis kwamen en weer niks goed was grrrr...
Hier vandaag een inhaalslag voor wat betreft de slaapjes overdag: 08.15-13.15 (wakker gemaakt) en 15.00-17.00 (wakker gemaakt)! Nu heeft ze gisteren haar prikjes gehad en had ze verhoging, dus dat verklaart het lange slapen misschien. Ben benieuwd wat ze morgen gaat doen. Iedere dag is nu weer even een verrassing haha!
Zou heel goed kunnen inderdaad. Hier had hij maandag zijn prikjes gehad. Maar dat was een drama de gehele dag. 1x eventjes verhoging gehad (37,8) maar slapen? Nah, had hij geen zin in Gister ging het goed tot 14.45. Daarna wakker gebleven tot 19.00. Elke dag is een verassing inderdaad! Nu net weer een gevecht tegen de slaap gehad. 08.00 wakker, en nu net in slaap gekregen. Valt op zich nog wel mee.... Het enige wat dan schijnt te helpen is op schoot nemen, klein flesje geven en dan valt hij in slaap
Hier 07.45 uur wakker en lag om 09.00 uur weer in bed. Aangezien se niet na 45 min wakker is geworden, weet ik dat ze nu zo'n 3-4 uur gaat slapen. Heerlijk! Ik weet dat ze dat nodig heeft en dan zoveel vrolijker is!
Bofkont Wat doe je zoal met je kleine als ze wakker is? Ik vind het moeilijk nu hij wat humeurig is. Af en toe kan er een lachje van af. Maar ja, wat moet je doen om ze het naar hun zin te maken tijdens zo'n sprong...
Entertainen dus Liedjes zingen, omgeving afwisselen, in de spiegel kijken (hier een groot succes), onder de babygym.. Dan is de 1,5 uur 'wakkere tijd' wel weer zo voorbij.
Ja maar hij vind dus niets leuk. Hij ligt onwijs chagrijnig onder de baby gym, idem. in de box. Niet leuk om hem zo te zien Dus ja, ben inderdaad bezig om hem zoveel mogelijk te vermaken, maar plezier heeft hij niet. Nou ja, het is maar een fase gelukkig (tenminste, laten we het hopen, haha) Had hem wel straks goed aan het lachen gekregen trouwens! Zat in zijn nekje te happen en tot mijn verbazing vond ie dat nog leuk ook! Maar na 3 minuten is de lol er ook weer vanaf Zucht..
Als ze wakker is, is ze wel vrolijk, alleen is alles maar eventjes leuk. Als ze wakker wordt krijgt ze meestal de fles (15 min), dan speelt ze in de box (draaiend mobiel vindt ze helemaal leuk) en daar houdt ze het wel 20-30 min vol of op haar speelkleed en ala ze het zat is zet ik haar naast mij in het wipstoeltje. Dan kan ze spelen en we kletsen lekker samen. Of ik ga na de fles met haar naar buiten: wandelen/boodschappen doen. Dit doe ik trouwens zeker als ze kort geslapen heeft en niet vrolijk is haha.
Pff lastig. Idd, het is een fase, gaat allemaal weer over en elke dag wordt het makkelijker. Althans, dat is mijn ervaring, mijn eerste was een baby die veel om aandacht vroeg, dus ben een doorgewinterde babyentertainer geworden Sterkte!
Ja dan is het wel moeilijk... En als je met hem weg gaat? Met dit weer is wandelen niet zo lekker, maar even de stad in of even op visite? Ik ga als ze zo'n bui heeft vaak een langs bij mijn ouders/zus die in de buurt wonen. Even een andere omgeving, zij entertainen en ik heb ff rust haha. Maar dat komt niet vaak voor gelukkig.
Met hem op pad gaan is altijd lastig. Mijn eigen schuld denk ik. Hanteer namelijk een strak schema. Slapen - Wakker - Verschonen - Fles - Spelen op schoot - Spelen in de box - Evt. in de wipstoel/babygym - Slapen, etc. Al mijn tijd zit in hem en ga niet zo heel vaak de deur uit omdat hij dan meestal van slag raakt. Ik krijg hem dan met geen mogelijkheid meer terug zijn bed in zonder fles. Dus dat is dan altijd een heel gepuzzel. Het schema is nu natuurlijk ver te zoeken sinds hij zo onrustig/humeurig is, dus op zich is het nu wel tijd voor verandering en kan ik best eens spontaan een wandeling maken (wat wel eens gebeurd, maar sporadisch) Hij gaat namelijk ook niet meer slapen in de kinderwagen, huilt niet (gelukkig) maar vind alles maar wát interessant dus ik merk wel aan hem dat hij wandelen leuk vind. Poeh... misschien moet ik dat inderdaad maar eens vaker gaan doen. Hij is al 4 maanden, dus dat moet nu wel kunnen vind ik. Maar met dit weer? Bleh!! Heb hier helaas weinig vrienden/kennissen/familie. Ben mijn vriend gevolgd naar Zuid-Holland terwijl ik oorspronkelijk uit Gelderland kom.
Ja dat weggaan vond ik ook altijd lastig hoor. Afwijken van je schema haha...Word je ook wel makkelijker van straks. Dan wijken we maar af. Zolang je eten drinken buggy luiers etc hebt komt alles goed haha. Hij vindt het ook veel te leuk, dus zonde om niet te gaan. Laatst een jubileumetentjebop het werk met collega's onze mannen en kinderen. Ja...net op de tijd dat hij gaat slapen. Nou hij had het supergezellig! Keertje laat gaan slapen dus. Morgen weer een dag 'volgens schema'.
Ik herken dat schema wel hoor. Wandelen/boodschappen etc is prima, als ik maar op tijd terug ben om haar naar bed te doen. Ze slaapt niet in de wagen (nou ja 20 min) en gaat gillen als ze moe is. Op visite ga ik bijna nooit. Tegen de tijd dat ik haar verschoon heb, fles gegeven en wegga, is het als ik op plaats va bestemming aankom alsweer tijd om te slapen. En dan wordt ze chagerijnig. Bij mijn ouders en zus staat een campingbedje en daar slaapt ze ook goed in. Maar om nou een campingbedje mee te nemen als ik een bakkie ga doen, haha. Beetje overdreven. Het komt wel als ze straks langer wakker is. Wel vervelend dat je hem alleen in slaap krijgt na de fles. Hier keijgt ze juist vaak de fles na haar slaapje haha. Alleen 's avonds is voor ze gaat slapen.
Ja lastig is dat, die schema's doorbreken. Hier precies zo, zodra je ergens op visite gaat is het dus alweer bedtijd. Heel moeilijk vind ik dat. Hier krijgt hij gewoon de fles nadat hij wakker wordt hoor, maar als we weg zijn geweest, en dus lang wakker, krijgt hij een flesje om daarna in bed te gaan slapen. Anders gaat ie niet slapen @Blossom Leuk dat hij het gezellig heeft gehad! Hoe gaat het slapen na zo'n drukke dag? Heeft hij daar moeite mee?
Hij viel als een blok in slaap thuis gelukkig. Ze laten je ook echt verrassen soms. Hij moet niks van vreemden weten, erg eenkennig oook op t moment. En wat denk je? Hij had het hoogste woord. Wilde perse bij een vreemde collega op schoot....nou..schiet mij maar lek! Moet erbij zeggen dan ik een goede slaper heb, dus eenmaal weer thuis is er geen probleem. Helaas wil hij niet op vreemde plekken slapen.( uitgezonderd gastouder) Maar dan heb ik mijn draagdoek/zak mee. Het was trouwens om half7 dus mijn vriend had hem thuis al avondeten gegeven en heb daar tegen 8uur zijn laatste fles gegeven. Thuis meteen in bed. Hij sliep tot half 9 in de ochtend.
Ah dat heeft hij dus goed gedaan! Kinderen blijven je dus verbazen haha. Goed om te weten Het is hier momenteel weer mis. Vanaf 08.00 nog maar 1,5 uur geslapen. Nu na 1,5 uur wakker weer terug naar bed gebracht (sliep al half tijdens de fles ) maar neeeeee, meneer wilt niet. Misschien toch maar weer inbakeren. Wil er eigenlijk vanaf, en het was een mooie kans om het te proberen aangezien het niet mocht na zijn prikjes... Vind dit best wel zwaar hoor. Elke keer zo'n gevecht en sta er helemaal alleen voor tot 18.00 savonds
Ja dat is ook zwaar. Je ziet dat je kleintje zijn/har slaap nodig heeft, maar het lukt niet. En ik snap je, want ik ben de hele dag alleen (alleenstaande moeder). Hopelijk slaapt hij straks nog. Hier vanochtend 3,5 uur geslapen, toen snel naar ziekenhuis om oma te bezoeken. In de auto is ze de 20 min in slaap gevallen. Nu even spelen in de box en wachten tot ze weer moe is, zodat ik haar op bed kan leggen.
Oh dan mag ik eigenlijk dus helemaal niet klagen. Lijkt me heel moeilijk hoor, om het alleen te doen, petje af!! Heb je wel hulp in je omgeving bijvoorbeeld? Hij heeft daarna nog een half uur geslapen. Dus ik bakerde hem in, fles gegeven, maar was klaar wakker. Dus ligt nu weer onder de baby gym. Zit er bij te kraaien Ik snap niets meer van mijn ventje haha.
Nou tot 18.00 is toch ook zwaar. Bij mij ligt ze een uur later (19.00) in bed, dus zoveel verschil is er niet tussen ons hoor haha. Hier om 15.20 naar bed gebracht. Ben benieuwd hoe lang ze gaat slapen...
Nou ja, is natuurlijk toch niet helemaal hetzelfde. De laatste fles geeft mijn vriend bijvoorbeeld, dus dan heb ik even pauze. Hier slaapt hij gelukkig alweer een half uur. Hopelijk maakt hij even een paar uurtjes nu. Maar goed, zit nu dan weer pas op 3 flessen. Zucht Als dat morgen nog zo is, kan er wel een fles vanaf denk ik. Was gister idem dito. Om 21.30 meldde hij zich alsnog voor de 5e fles. Normaal is hij dan al lang en breed de nacht in gegaan. Lastig allemaal.