Oh ja, dat is waar. Vanaf 22.00 uur heb ik moeite om wakker te blijven. Hier ook pas 2 flessen! Dat wordt weer proppen... Ga bijna hopen dat ze zo wakker wordt, dan kan er zo nog een fles in en dan om 19.00 uur. Het is ook nooit goed hahaha!
Hahah nee he 2 weken terug dacht ik bij elk slaapje: Nou nou, nu wordt het toch wel eens tijd om wakker te worden meneertje. En nu..... goh, een wereld van verschil ineens. Maar ja, had van tevoren ook wel kunnen weten dat dat niet zo blijft natuurlijk Werk je trouwens of full-time thuismoeder? Als dat te persoonlijk is dan snap ik dat. Ben gewoon erg nieuwsgierig en vind het fijn om te kletsen over dezelfde dingen die we momenteel meemaken. PB mag ook altijd!
Nou idd! Hier sliep ze eerst ook echt van voeding naar voeding. Zag haar alleen wakker met het geven van de fles hahaha. Ik werk, maar heb nu verlof tot 1 februari . Heb mijn ouderschapsverlof meteen opgenomen, dus kan nog 3 maanden lekker genieten (al zou ik het niet erg vinden om weer een dagje te werken hoor). Oh en ik woon trouwens net als jij in Zuid-Holland. Werk jij?
Ohh heerlijk zeg! Lekker lang verlof! Ik zit momenteel in de ziektewet, nog niet officieel omdat de bedrijfsarts nog langs moet komen (ja, zijn ze lekker rap mee) Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of ik hierna weer aan het werk ga. Vind het lastig. Financieel zouden we het wel kunnen redden als ik thuis bleef, maar aan de andere kant vind ik mijn werk best wel leuk, maar is het ook lichamelijk best wel zwaar. Zou kunnen beginnen met bijvoorbeeld maar een ochtendje of 2 in de week.. Weet het nog niet. Wordt onderhand wel tijd dat ik daar eens over uit ben haha. Zuid-Holland, heb er totaal geen affiniteit mee eigenlijk Kom uit de achterhoek vandaan (ofja, daar vlakbij) en daar is die mentaliteit zoo anders dan hier. Woon hier nu al 3,5 jaar maar ik kan er maar niet aan wennen. Hoop dan ook over niet al te lange tijd weer die kant op te kunnen gaan. Maar aan de andere kant is het wel fijn dat hier alle grote steden lekker dichtbij zijn.
Als het zo'n gedoe is met in slaap vallen enzo heb je dan al gedacht aan een draagdoek of draagzak. Dat is hier ook echt een uitkomst gebleken. Zeker tijdens lastige periode's wanneer hij wat jengelig was en dan lastig in bed te leggen. In de draagdoek hobbelde hij zo in slaap en kon ik hem eventueel overleggen in bed. Ik vind het ook heerlijk als ik even hoognodig de was moet doen ofzo. Hop..op mijn rug..en je hebt de handen vrij. (zeker als je er een hebt kruipen en nooit in de box wilt zoals hier)
Moeilijke keuze! Denk dat thuisblijven (voor mij) uiteindelijk zou gaan vervelen... En vervelend dat je liever terug zou gaan naar de achterhoek. Kan me voorstellen dat het hier heel anders voor je is en als je daar na 3,5 jaar niet aan gewend bent, dan zal dat niet meer gebeuren. Ik weet niet beter haha.
Nou ja, of misschien een beetje tussenin. Weet het nog niet eigenlijk hihi. Hoe is het gegaan de avond/nacht bij jou? Nog uit kunnen komen met de flessen? Hier kwam hij om 18.30 voor de 4e fles, en om 20.15 ging er nog 100cc in voordat hij lekker ging slapen tot 05.00 vannacht en wat er toén gebeurde! De Difrax fles ontplofte! Hij lag natuurlijk half slapend te drinken totdat er een keiharde knal was. Alles onder de melk en het liep er allemaal uit vanuit de bodem. Hij natuurlijk brullen van de schrik. Dus ja, dat was even stress om een nieuw flesje te pakken en maken. Maar gelukkig wel goed gekomen en ging daarna weer slapen zonder te mopperen (ja snachts kan hij het wel haha)
Jeetje, wat een drama! En dat 's nachts! Hier uiteindelijk om 18.00 de 3e fles, 19.40 de 4e fles en 23.00 de 5e fles. Ze meldde zich vannacht om 04.40 uur. Denk omdat ze behoorlihk verkouden is. Hoesten en neus dicht, dus wrs had ze daarom dorst. Klein flesje en toen geslapen tot 07.40 uur. En nu ligt ze vanaf 08.50 te slapen en ik denk dat het weer een lange slaap wordt. Misschien dat ik ook nog even een tukje doe.
Aahh verkouden, dat is niet leuk! Zo sneu is dat he. Tenminste, nóg geen ervaring mee, maar lijkt me heel naar. Duim voor je dat het een lang slaapje wordt en jij ook nog wat uurtjes kan pakken. Hier slaapt hij ook weer sinds 20 minuutjes na 1,5 uur wakker te zijn. Mopperde eventjes maar wonderbaarlijk: hij slaapt! Hoop dat het ook een lang slaapje wordt Ben ook nog wel moe, maar heb al koffie op, dus kan daarna niet meer slapen, haha.
Nou het bleek toch een slaapje van een uur haha. Dus helaal geen tuk voor mij. Maar ze ligt nu lekker te kletsen in de box. Hopelijk gaat ze straks na haar fles wel wat langer slapen. Ze had nu al kleine walletjes onder haar ogen!
Hoop het ook voor je. Hier was het ook maar een slaapje van een uur. Vanwaar toch die korte slaapjes ineens? Zo ineens van het ene uiterste naar het andere. Is bij jou ook zo he? Geen idee wat te doen vandaag. Vies weer en heb een rot dag. Hopelijk is J. vandaag wel een beetje lief voor me, en gaat hij strakjes weer lekker slapen.
Ja idd van het ene uiterste naar het andere... Kan ook echt niets plannen zo. Ik hoop haar vanmiddag nog even bij mijn zus te kunnen brengen, want wil nog even de stad in. Moet nog een sjaal, muts, handschoenen voor haar, rompers (aangezien 62 te kort is) en nog wat cadeaus voor de feestdagen.
Nou hier ook de 19weken sprong volgens mij.. Ze drinkt slecht, is sneller mopperig en afhankelijker en komt ook ineens weer s nachts voor de borst, terwijl ze dit al een paar weken niet meer deed. De slaapjes overdag waren hier altijd al maar 3 kwartier, dus wat dat betreft is er weinig veranderd.
Ah leuk leuk leuk, shoppen voor de feestdagen zijn altijd leuk! Welkom bij de club haha. Poeh, dat zijn inderdaad korte slaapjes zeg. Gek dat dat best wel verschilt per kind. Ofja, gek... ieder kind is anders natuurlijk, maar vind het verschil zo groot! Wat probeer jij om je kindje wat vrolijker te krijgen deze lastige dagen? (of moet ik zeggen weken )
Wissel zoveel mogelijk af. Dus even in de box, even in de wipstoel, even op schoot, even in de draagzak. En ja de slaapjes zijn kort. Maar de nacht heeft ze lang. Ze gaat om 20 uur naar bed, krijgt rond 23 uur nog een borst, slaapt dan tot 7 uur, krijgt dan nog een borst en slaapt dan meestal nog tot 10.00, soms zelfs 11.00 En dan overdag nog meestal 3 slaapjes van 3 kwartier. Dus volgens mij slaapt ze in totaal wel genoeg.
Nou dat klinkt niet verkeerd nee. Zeker niet dat ze nog zo lekker lang slaapt in de ochtend! Heerlijk hoor! Hier vandaag een redelijke dag gehad. Tot nu toe 3 slaapjes gedaan (met een inslaaphuiltje van 10 minuutjes!) en ongeveer 4,5 uur geslapen. Nu net weer op bed gelegd, maar ik denk dat hij dit slaapje gaat over slaan We zien het wel. Hij was wel een stuk vrolijker vandaag en was weer lekker actief bezig!
Och zo herkenbaar! Net weer een beetje rust in de tent! Het is een fase Het is een fase Het is een fase Het is een fase Het is een fase Het is een fase Het is een MONSTER Het is een fase Het is een fase Het is een fase Het is een fase
Hier een goede dag vandaag qua slaap. Wel veel hoesten, waardoor ze even huilde in haar slaap, zo sneu! Vanochtend 75 min, vanmiddag 3,5 uur en eind vd middag nog 45 min. Ze ligt sinds 19.20 uur in bed en is vanaf 21.30 behoorlijk aan behoorlijk aan het hoesten. Dan gaat ze even huilen, weer stil. Ik weet niet zo goed hoe ik haar kan helpen. Matras is al iets omhoog, ze krijgt druppeltjes tegen de hoest van VSM en ik gebruik neusspray (zoutoplossing). Oh en een ui op haar kamer. Hopelijk gaat het vannacht goed....
Nou hier ook 19 weken sprong wat is deze vermoeiend zeg. Mijn mannetje is erg humeurig huilen om niks maar gelukkig snachts wel goed slapen alleen overdag korte slaapjes van 3 kwartier
@VeniVidiVici Haha, ik kan het me voorstellen hoor. Ik zie dat de jouwe al wat ouder is. Wellicht de 6 maanden sprong? Die is ook lastig heb ik gelezen inderdaad. @Mar Aah dat is inderdaad sneu dat ze zichzelf wakker hoest. Denk niet dat je er verder nog veel aan kan doen. Die ui heb je inderdaad al gebruikt. Misschien nog iets van thijmolie op een schaaltje doen? Maar dat zal denk ik hetzelfde effect hebben als de ui (stinkt alleen wat minder hihi ) @Mamsie Bij jou dus ook korte slaapjes. Lijkt wel alsof dat er dus een beetje bij hoort. Nou, hier gister dus wel een redelijke dag gehad. Uiteindelijk ging hij na een klein extra flesje om 20.30 slapen. Maar om 03.00 werd hij alweer wakker :O Dus 130cc gemaakt met maar 2 scheppen. Kijken of het honger was of dorst. Bleek dus honger te zijn en daarna nog 90cc gegeven. Toen ging hij wel weer meteen slapen zonder te huilen. En dat terwijl hij al iets extra's had gekregen vlak voordat hij de nacht in ging. Hongerlapje! Hoop dat hij zometeen weer even lekker gaat slapen. Ben moeehoehoeeee