Kots verwijderen uit tapijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luja, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Wie heeft een goede tip voor me?
    Mijn dochter vond het helaas gister iets TE spannend dat ze naar k3 ging, met als resultaat dat ze op de gallerij heeft gekotst....

Ik moest zelf mijn best doen om niet ook over mijn nek te gaan en het snel schoonmaken omdat we weg moesten en al redelijk laat waren, dus heb vluchtig de grote stukken opgeruimd en het meeste opgeschraapt.
    Daarna heb ik een emmer heet water met biotex en allesreiniger over de natte plek gegooid en het erin geprobeerd te boenen.

Echter stinkt het nu echt verschrikkelijk, de hele gallerij ruikt naar kots :(
    Wat kan ik er nu verder nog aan doen?

(Oh en dochter vond K3 geweldig..... Alle zenuwen waren weg toen we eenmaal in de concertzaal waren ;))

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    meestal helpt groene biotex. dat breekt de enzymen af. wat ook kan helpen is azijn.
    en anders baking soda er overheen strooien. paar uur laten liggen en vervolgens wegzuigen met de stofzuiger.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Bij zoon op school had pas een kind in de klas gekotst en daar had de juf een emmer zand overheen gegooid. Schijnt de geur te neutraliseren en daarna kan je het makkelijk opzuigen.
    Hier thuis heeft zoon 1 keer op de trap op het tapijt gekotst midden in de nacht. Ik heb het toen meteen opgezogen met de stofzuiger (die ik daarna weg kon gooien) ingespoten met biotex en de volgende dag met de stoomreiniger nog extra gedaan. Daarna was de stand en de vlek weg gelukkig.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Baking soda een nacht laten zitten en dan weg zuigen met de stofzuiger.

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    dethol ... stinkt zo hard van zichzelf dat het de kost-lucht overheerst. Maar het helpt wel serieus en ontsmet ook nog..

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Vind je dat echt stinken? :$
    Ik ben verslaafd aan die geur haha... elke ochtend ruikt ons huis er weer naar!

7. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    HG was bij mij het enige middel wat echt hielp. Het is een spuitbus. Paar keer spuiten en je ruikt niets meer! Te koop bij oa de Etos.

8. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou zelf de tip van: opzuigen met de stofzuiger (met zand) niet doen. Lekker... zit het in je stofzuiger en het moet ook helemaal die buis door.
    Verder zijn er vast wel goede middeltjes voor. Dettol bijvoorbeeld.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Je klinkt net als mn man :p

Ik vind die geur lekker! Lekker alles hygiënisch schoon I love it :D

10. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Je moet nu als eerste zien te voorkomen dat je tapijt gaat schimmelen. Snel soda erop strooien (de poedervorm, niet de kristallen) en zodra je ziet dat dat vochtig is, opzuigen en opnieuw soda erop strooien etc. Daarmee haal je ook al veel tot alles van de geur weg.

11. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik heb het schoon gemaakt met azijn de gele. Op je doek doen en erin wrijven. Dat neutraliseert de boel.

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik heb er denk ik op mijn werk een aversie tegen ontwikkeld.. Dethol betekende geen goed nieuws ... ;)

13. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb er vanochtend een pakje baking soda op gegooid aangezien ik dat als enige van de tips in huis had :p
    Vanavond dus opzuigen met de stofzuiger, ben benieuwd of het dan weg is, de lucht was zojuist nog steeds niet te harden.
    Het helpt ook niet mee dat dochter net een aardbeien smoothie had gehad en ik een vreselijke hekel aan aardbeien heb.. Vreselijke zoete walm, bah

14. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Tapijtreiniger hg

Deel Deze Pagina