Hallux Valgus: Podotherapeut of operatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Hallux valgus - Wikipedia
    Zelf ook even gegoogled ;)

Al zolang als ik me kan herinneren heb ik een vergroeiing aan mijn voet, een Hallux Valgus noemen ze het. Het is een uitstekende bult onder de grote teen. Ik heb een flinke bult zitten en kan alleen brede schoenen aan. Op hakken lopen probeer ik niet eens meer, hoe graag ik ook wil. Ik loop eigenlijk elke dag op Dr. Martens, die zijn breed en ondersteunen goed.

Jarenlang is het goed gegaan, maar de laatste maanden kan ik niet meer lopen zonder pijn. Even hakken aan voor die bruiloft of morgen met de kerst, dat gaat niet. Laatste keer dat ik hakken aan had heb ik ze na 10 minuten alweer uit moeten doen. Schoenen kopen? Meeste zijn veel te smal in mijn schoenmaat 38..

Vandaag dus bij de huisarts geweest en ik heb verschillende opties; Een speciale steunzool/nachtspalk van de podotherapeut, of een operatie..
    Omdat het volgens google bij bijna de helft van de Nederlandse vrouwen voorkomt, zullen hier ook vast wel meiden zijn met dit probleem. Wat hebben jullie gedaan? Voors en tegens?

Mijn vader had het ook, aan beide voeten. Hij heeft zich laten opereren. Herstel duurde best lang en schijnt ook pijnlijk te zijn. Nu zit ik al bijna 2 jaar in de ziektewet dus heb geen rekening te houden met een baas, maar natuurlijk wel met mijn zoontje. Ook vind ik het best eng, ondanks dat ik al vaker geopereerd ben, ook aan mijn voet (met 11 tenen geboren, zelfde voet) maar toen was ik een paar maanden oud..

Iemand advies? Alvast bedankt!

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou eerst kijken of de steunzool/nachtspalk voldoende werkt. Een operatie is nooit zonder risico.

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Oh, ik zal trouwens vanmiddag wel even aan mijn vader vragen hoe hij erover denkt, hij maakt steunzolen, ook voor mensen met hallux falgus, weet ik. Laat het je nog wel even weten.

4. Within

Within Niet meer actief

Oh super! Ja moet sowieso ook kijken of een steunzool vergoed word..

5. Hero87

Hero87 Actief lid

23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Ik heb eerst de steunzool gehad, en heb daarna voor de operatie gekozen. Steunzolen deden bij mij niet veel, en leek er zelfs meer last van te krijgen. September 2011 heb ik mijn rechter voet laten doen. Zeeer pijnlijk! Maareheb een recht en pijn vrije voet! MIjn linker heb ik afgelopen februari laten doen. Weer veel pijn en dit keer een minder goed resultaat. Litteken is nog zeer gevoelig en de voet is niet netjes recht. Ik denk dat dit door een haastige chirurg kwam..
    Dus heb met alles kanten ervaringen. Toch bij dat ik de operatie gedaan heb, want de stekende pijnen heb ik niet meer.

6. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hier hielpen de zolen ook niet of nauwelijks...Het begint bij mij nu ook weer op te spelen en is soms ook zeer pijnlijk. Misschien toch maar weer eens overleggen met de huisarts.
    Wat vervelend dat je linkervoet niet geweldig goed gedaan is :(

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn vader geeft aan dat als je het ziet zitten om geopereerd te worden, je dat het beste kunt doen, maar dat een operatie geen garantie is voor dat het niet meer terugkomt. Goede schoenen zijn daarin heel belangrijk.
    Mocht je meer willen weten, pb me dan even, dan kan ik je evt gegevens geven.

8. Lovie

Lovie Actief lid

21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in 2000 m'n linker voet laten opereren en ben er erg blij mee!
    Natuurlijk is het na de operatie een paar weken onhandig en gevoelig maar daarna heb ik nooit meer pijn gehad en het is niet teruggekomen.
    Succes met je beslissing.

Deel Deze Pagina