Constant overgeven...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dorientje, Mar 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    Hallo dames,

Ik heb een vraagje.

sinds vorige week doe ik niets anders meer dan overgeven...
    als ik iets eet is het er binnen de 10 minuten terug uit...
    Ik leef nu al een week op natuuryoghurt (2à3 per dag) en water.

Hebben jullie tips tegen het overgeven?
    Of contacteer ik beter even de huisarts?

2. Ilse100

Ilse100 Actief lid

Jan 4, 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Hoi Dorientje,

Het schijnt dat gember goed is tegen misselijkheid tijdens zwangerschap. Je kan bijvoorbeeld gember jam bij de AH halen. En er zijn speciale capsules, maar die kon ik toen niet vinden. Waarschijnlijk zijn die bij natuurwinkels wel te krijgen.

Heel veel succes ermee!

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    als je echt alles er weer uitgooit zou ik zeker wel even contact met de huisarts opnemen. Ik weet niet of het water er ook meteen weer uitkomt?

Verdere tips zijn eten voor je uit bed komt, niet te veel eten en drinken in een keer (dus kleine beetje tegelijk en veel verdelen over de dag).

4. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    Jep het water is er ook meteen uit.
    al drink ik maar 3 slokjes.

Ook beschuitjes, rijst en pasta blijft er niet in...

5. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    ik heb van de huisarts tabletjes gekregen, kom ff niet op de naam, maar ik kreeg zo weinig binnen dat ik niet eens meer hoefde te plassen, dus vandaar dat ik tabletten kreeg.
    Nu gaat het goed met kleine beetjes eten en niet te veel te gelijk drinken en die pillen hoeven dus nu niet meer maar hebben wel de boel een beetje tot rust gebracht.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Bambie, Emesafene toevallig?

7. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    ja die, ik heb gehoord dat ze bij veel mensen niet werken, maar bij mij wel. Toen mijn maag even tot rust was gekomen hoefde ik niet elke keer over te geven, ben nog steeds vaak een beetje misselijk de hele dag door maar nu hou ik het over het algemeen wel binnen.
    en ik heb antagel voor het zuurbranden gekregen, hier heb ik eigenlijk altijd last van dus heeft niet echt iets met de zwangerschap te maken.

8. Anique

Anique Niet meer actief

Emesafene (zetpillen) heb ik ook gehad, dat werkte alleen niet altijd even goed bij mij.

Maar je moet inderdaad wel even met de verloskundige of de huisarts bellen want als je echt alles eruit gooit droog je uit. Voor je baby'tje kan het trouwens niet zoveel kwaad, die neemt zijn/haar voedingsstoffen toch wel.... heel veel sterkte in elk geval, ik weet hoe klote je je voelt.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    en als emesafene niet helpt kun je vragen naar zetpillen primapram deze heb ik en helpt helemaal super al word je er wel heel erg duf van

10. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    bedankt voor alle tips.

Ik bel straks de huisarts even.

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heb zelf ook welgeteld 2 dagen emesafene gebruikt..

Jemig.. wat voelde ik me stoned zeg! Echt onwijs gevaarlijk! (ben rij instructeur) Had me die dagen ook ziek gemeldt.

Helaas kun je er vrij weinig aan doen. In bed blijven liggen en dan een licht crackertje eten helpt nog wel eens inderdaad. En even rustig blijven zitten als je net gedronken/gegeten hebt.

12. Ik heb na lang zeuren, ik ben van week 9 tot week 20 ook zo misselijk geweest, eindelijk Emasafene gekregen.. 1 keer per dag 1 zetpil.

Die nam ik voordat ik ging slapen, zodat de ergste dufheid overdag weg was.. En ik sliep er ook heerlijk op..

Idd gewoon je huisarts of VK bellen hoor.. Je kindje pakt wel wat het nodig heeft, maar je moet zelf wel op krachten blijven..

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb helemaal niet hoeven zeuren om emesafene. Maar mijn huisarts weet hoe het gaat met mijn zwangerschappen. Vanaf week 6 elke ochtend spugen en elke dag kwam er een kotsmoment bij. Tot ik dus met 8 weken niets meer kan binnenhouden. Ik plaste op een gegeven moment ook niet zoveel meer, omdat ik gewoon niets binnen hield! Nu al twee dagen op emesafene en nog geen 1 keer gespuugd yay! Ben nu alleen heel erg moe en trillerig, moet echt even bijkomen van te weinig eten binnen krijgen. En ben nog wel misselijk, maar hou het eten binnen. Maar goed, ik weet het voor de volgende keer, dan haal ik die pillen meteen. Ik hoop dat het voor jou ook werkt, want dit is niks natuurlijk!

14. Ramona17

Ramona17 Actief lid

Jul 22, 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Ik zal als ik jou was de huisarts informeren,
    wand anders heb je daalijk kans op uitdroging
    omdat je nix binnen houd

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb de emesafene zetpillen gehad en hielpen erg goed. als bijwerking kreeg ik alleen dat ik wazig ging zien dus daar ben ik weer mee gestopt.
    Tot gister gaf ik gemiddeld 2x per week over, maar gisterochtend 2x en nu vanochtend weer. Heb het hier gister met de vk over gehad ( + het feit dat ik alleen maar afval ipv aankom)
    En volgens de vk kan het ook komen door vermoeiheid, dus moet het rustiger aan doen. heb me vandaag dus ziek gemeld en blijf een paar dagen lekker in bed.

Succes en hoop dat de dokter wat voor je kan doen.
    Blijf iig goed drinken ivm uitdroging.

16. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Ik ken het van mijn eerste. Vreselijk. De huisarts wilde niks geven en ik wist niet van Emesafene, anders had ik er wel om gevraagd. Nu ga ik het wel alvast overleggen. Heb gelukkig een andere huisarts.
    Als die medicatie niet helpt dan kun je acupunctuur of voetreflexzonetherapie proberen. Daar heb ik ook veel positieve verhalen over gehoord.

Share This Page