We hebben een leuk huis gevonden waar nog het e.e.a. aan moet gebeuren. Denk aan: keuken, tuinaanleg, poortmuur en poortdeur, vervangen houten delen schuur, kruipluik, douchecabine, meterkast aftimmeren, zolder aftimmeren en de trappen. De trappen zijn nieuw, maar zijn nog niet afgewerkt. Kieren bij de muur, geen leuningen, moeten nog kasten in. Ze sluiten niet helemaal netjes aan op de verdieping. De trap naar zolder staat zo'n 30 cm van de muur af, dus het gaat tussen de trap en muur moet dicht en ze moeten natuurlijk bekleed worden. Om het te kunnen financieren moeten we weten wat het gaat kosten en wat het huis waard is na verbouwing. Zijn een taxatie en bouwkundige keuring hier afdoende voor of moeten we een aannemer oid meenemen bij een tweede bezichtiging?
wat ik lees op internet zou een bouwkundige keuring voldoende moeten zijn. als je diegene vraagt om even extra naar jouw punten te kijken en een schatting te geven wat dat allemaal moet kosten moet het goed komen lijkt me.. taxatie is volgens mij alleen voor de hypotheekverstrekker van belang maar kan het mis hebben..
Taxatie is idd belangrijk voor de hypotheek. Stel dat ze zegt dat het 220.000 euro waard is na verbouwing en we kunnen voor 200.000 aankopen, dan kunnen we voor 20.000 euro een depot krijgen. Daarom is taxatie ook van belang.