Meneer wil niet uit tuitbeker/antilekbeker drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door Lindangel, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mijn zoontje is bijna negen maanden en ik oefen nu al - af en aan - met de antilekbeker vanaf dat hij zes maanden is. Maar hij wil er gewoon niet uit drinken.

Ik had eerst zo'n harde van mepal rosti, dus ik dacht 'ik neem zo'n zachte, misschien gaat dat beter'. Dus zo'n nuby-geval gekocht: geen succes. Nu dan maar geen antilek, maar gewoon een tuitbeker van de hema: ook geen succes.

Daarnet wilde hij heel graag melk, dus ik doe het in die nuby-beker: huilen! En niet drinken dus. Ik eerst nog overgegoten in die andere bekers, maar die wilde hij ook niet. Toen maar weer in de fles en die was binnen drie minuten leeg.

Hoe los ik dit op? Echt alles in die antilekbekers geven? Want de drinkpap gaat er bijvoorbeeld niet doorheen, dus dan moet ik hem alsnog de avondpap door de fles geven, waardoor hij die dus niet afleert.

Ik vind het ook niet heel erg belangrijk, maar ja. Het 'hoort' zo, denk ik dan...

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Om "het hoort zo" heb ik me nooit druk gemaakt. Persoonlijk vind ik dat ze tegenwoordig wel heeeeeel erg snel van alles "moeten"..

Zolang jij zorgt dat je kindje niet de hele dag aan de fles loopt te lurken, kan een speen net zo min kwaad als een tuitbeker. Natuurlijk moet hij het wel leren, maar dat komt echt vanzelf. Allebei mijn kinderen hebben het pas geleerd toen ze anderhalf waren en er is werkelijk niets mis met tanden, mondmoteriek en spraak. Daarbij komt nog dat ze daarna al snel uit een gewone beker gingen drinken en dus de tuitbeker ook de deur weer uitkon..

De meeste problemen komen doordat sommige kinderen de hele dag met die fles rondlopen, al dan niet leeg. Liever drinken geven, klaar? dan fles weer wegnemen. Maar dit principe geld ook voor het drinken uit een tuitbeker, rietje, beker of wat dan ook...Het is gewoon slecht om doorlopend te drinken, omdat je dan een voortdurende aanslag op de tanden krijgt (water is natuurlijk geen probleem;))

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hoi Loetje, bedankt voor je reactie! Nee, hij drinkt eigenlijk alleen uit de fles en dan gaat ie weg. Dus dat is het probleem niet. Maar goed, als ik jou zo hoor laat ik het lekker nog even zitten. Gedoe ook om niks, haha.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ach ja. De meningen zullen gerust uiteenlopen hoor, maar ik heb altijd mijn eigen gevoel gevolgt, hier en daar een tip meenemend van cb, forum en omgeving..

Je kunt natuurlijk wel tussendoor af en toe de tuitbeker (of gewone beker) aan blijven bieden om te kijken of het dan wel gaat. Soms valt het kwartje ineens;) Lukt het niet, nou dan niet. Dan komt het later wel...

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Hij vindt het helemaal niks. Nou dan maar niet hoor.... komt wel een keer.

Ik ben ook niet zo van 'dat hoort'. Gewoon doen wat jouw gevoel zegt. Jij kent je kindje het beste.

Ik hoor ook alle tips e.d. aan en pik eruit waar ik iets aan heb.

Groetjes Marieke

6. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    #6 MamaMiaatje, 8 sep 2009
    Laatst bewerkt: 8 sep 2009
    Onze kleine wil er ook nog niet echt aan hoor.
    Tuitbeker gaat redelijk, maar onze schat kan deze nog niet zelf vasthouden, want dan word de beker weggeslingerd of ondersteboven gehouden.
    En melk geef ik nog uit de fles, want anders word het echt niet gedronken.
    Ik heb me er ook bij neergelegd. Ik blijf gewoon oefenen en heb zoiets het komt idd vanzelf wel. Ik maak me er niet zo druk meer om.
    Ik vind het knap als een kindje onder de één jaar al zelfstandig uit een tuitbeker of antilekbeker kan drinken, maar dit zijn echt uitzonderingen denk ik hoor.

Deel Deze Pagina