Nou, lekker is dat. Wij moesten de kinderopvang opzeggen omdat mijn man zonder werk kwam te zitten. Gezien de fantastische regelgeving van nog drie maanden recht op KOT en een opzegtermijn van twee maanden bij het KDV waren we na een maand dus genoodzaakt de contracten te laten ontbinden. Maar mijn man vond nieuw werk, binnen de 3 maanden. Dus weer een mailtje naar de opvang dat het toch door moest gaan. Krijgen we een mailtje terug dat de belastingdienst 'moeilijk' doet. Per 31 maart was alles opgezegd, maar dit moet dus in principe gewoon doorlopen. Kan er pas per 1 april een nieuwe aanvraag ingediend worden Dus moet er weer zoveel tijd opgaan aan de aanvraag en de verwerking ervan, terwijl het heel simpel gewoon door had kunnen lopen. Gelukkig gaat de opvang dit voorschieten, maar jemig, wat een gedoe. En dan is hun slogan ook nog: leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Nou, ze kunnen het beter veranderen in: makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker... Handig als de regels zo lekker op elkaar aansluiten. Het is net de dienstregeling van de NS.
vraagje, wat heeft de belastingdienst met het dagverblijf te maken?? dagverblijf bepaald toch zelf of ze plek hebben of niet en of ze het door laten gaan?? of is het een dagverblijf wat de toeslag ontvangt? dat zou ik persoonlijk nooit doen en het lekker in eigen hand houden. jij bent wel verantwoorderlijk als er wat verkeerd gaat.
Ja dat is wel balen ja, maar volgens mij is het systeem van de belastingdienst zo log. Gelukkig werkt het kdv mee!