zwangerschapsverlof en schoolvakanties

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door knorretje84, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Hallo,

Ik vroeg me wat af:

Ik ga half januari met zwangerschapsverlof......In mijn zwangerschapsverlof zit een week carnavalsvakantie en 2 weken meivakantie....Zitten deze weken bij mijn zwangerschapsverlof in? Of mag je ze erbij trekken.....Dus ipv 16 weken, 19 weken zwangerschapsverlof?.....Kan het nergens terugvinden.....

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr Knorretje84

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Die weken horen gewoon bij je zwangerschapsverlof. Dus helaas geen extra weken er bij.

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    alleen als je zwangerschapsverlof in de zomervakantie valt, mag je drie weken extra verlof opnemen, alle andere vakanties tellen niet mee als extra...

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant

Ja kllopt helemaal!

5. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Super bedankt, voor de snelle reacties.....!!!

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maar dan kost het toch ook gewoon snipperdagen? Lijkt me niet dat je die drie weken kado krijgt van het UWV..

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Als je in het onderwijs zit word dit dus gecompenseerd.

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nee dat is omdat je normjaartaak verdeeld is over de uren die je werkt (buiten de vakanties om) dus je hebt bijv. wel aan je normjaartaak voldaan, maar je verlof valt in het moment dat iedereen dus 6 weken vakantie heeft, en omdat je dan anders teveel uren op je normjaartaak gewerkt hebt, krijg je dus wel een deel van die 6 weken extra als verlof, want anders zouden je gewerkte uren niet eerlijk zijn t.o.v. je verlof (oftwel je hebt net als de anderen recht op die vakantie uren omdat je de extra uren daarvan al gewerkt hebt)

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Aha, als ik het goed begrijp gaat dit dus over verlof in het onderwijs? Kon dat nergens terug vinden...

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ja klopt
    want als je niet in het onderwijs werkt, kun je zelf je vakantiedagen inplannen, in het onderwijs kan dat niet

11. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    Ik werk ook in het onderwijs en krijg de herfstvakantie en kerstvakantie ook achter mijn verlof aan, dus 3 weken extra. Dat heb ik bij de eerste ook gehad. Het kan wel per school verschillen, maar ik werkte bij de eerste op een andere school en krijg het op deze dus ook. Zal even het CAO naspitten!

12. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam

Wat goed!
    Bij mij telde de kerstvakantie en voorjaarsvakantie gewoon als 3 weken verlof mee..
    Kan best zo zijn dat het per school verschilt..Baalde er zelf wel van!

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Lijkt me niet.. Tenminste.. ik weet van niks....

Ik ben half juni met zwangerschapsverlof gegaan en zit sinds 4 augustus in t bevallingsverlof.. Dat loopt 13 okt. af.. Ik kan mn verlofuren er achteraan plakken en dat betekend dat t 3 november einde verlof is..

Voor mij betekend het 3 november einde dienstverband.. ik word huismoeder...

14. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Je krijgt alleen compensatie van de zomervakantie en dan maximaal 3 weken. De andere vakanties ben je kwijt.

Groet ~Snoozie

15. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Annemarie, als jij gewoon in het nederlandse (basis) onderwijs werkt, dan is dit hoe het werkt. Laat je niet die drie weken door de neus boren hoor!! En ook als je eventueel na de uitgerekende datum bevalt, dan krijg je die dagen er ook nog aangeplakt. Ik zal dan nog even met je werkgever gaan babbelen over dat je nog 3 weken na 3 nov. door betaald krijgt. Ga een googlen op vakantie en zwangerschapsverlof onderwijs, zo ben ik er toen ook achter gekomen. Ik vraag me namelijk ook af of mijn werkgever dit anders uit zichzelf had vermeld:(

Groet Snoozie

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Toch heb je recht op 3 weken extra verlof, dus in dit geval nog drie weken extra uitbetaling!

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    zo dat is lekker, bij ons helaas niet, alleen die zomervakantie krijg je gecompenseert, niet de overige vakanties...

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    In het basisonderwijs heb je recht op drie weken compensatie, in het voortgezet onderwijs en speciaal onderwijs alle weken... Dat zijn nl 2 verschillende cao's. Als je bijv op een particuliere school werkt heb je helemaal geen recht op compensatie...

19. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0

Is dat zo? Volgens mij niet hoor. Ik werk ook in het speciaal onderwijs en bij ons gaat het ook alleen over de zomervakantie waar je max 3 weken gecompenseerd wordt. Maar ik ga het wel even nazoeken....

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik krijg 7 weken extra verlof, vmbo... heel erg fijn dus. Bij de 1e kwam het ook zo uit.
    Ik heb nu
    1 week meivakantie
    17 weken zw verlof (1 week overtijd)
    7 extra ivm zomervakantie
    1 week verlof trouwen
    1 week herfstvakantie
    27 weken verlof dus :)

Deel Deze Pagina