Halve dagen werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Leentjj01, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentjj01

Leentjj01 Nieuw lid

9 aug 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik had even een klein vraagje, ik ben nu 28 weken in verwachting van mijn eerste kindje en nu ben ik sinds vandaag halve dagen gaan werken, nou is mijn vraag ik heb een vast contract van 29 uur in de week maar krijg ik nu wel mijn volledige loon uitbetaald nu dat ik nog maar halve dagen werk?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik heb op internet gezocht maar kon het nergens vinden :(

Alvast bedankt! :)

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Als je voor 50% ziek gemeld staat, krijg je gewoon je volledige loon. :)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als je zwangerschaps gerelateerd ziek bent krijg je inderdaad 100% van wat je normaal ook hebt.

4. catherina

catherina Actief lid

25 okt 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk ook halve dagen en idd als het zwangerschapgerelateerd is en je baas je ziek meld met die reden krijg je gewoon doorbetaald.

Wel krijg je een afspraak bij een arbo arts die de situatie met je doorneemt en met je bekijkt of het door de zwangerschap komt.
    Dan geven zij het door aan UWV en die betaald dan je baas die 50%

5. Leentjj01

Leentjj01 Nieuw lid

9 aug 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké dat is wel mooi inderdaad kan je toch weer net ietsje meer! :D
    haha.

Bedankt voor jullie reacties! :)

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nou, dat is echt niet standaard zo volgens mij.... Ik ben ook 50% ziekgemeld en krijg mijn normale loon uitbetaald (zoals gewend dus), ik ben niet opgeroepen door een arbo-arts, wel heb ik twee keer contact gehad (telefonisch) met het UWV...

7. s1986

s1986 Niet meer actief

IK werk ook halve dagen vanaf vorige week daarvoor 8weken thuis gezeten... Moet morgen naar de arboarts. Heb ook al 2 keer gebeld met het uwv. Maar je krijgt gewoon 100% betaald hoor;)

Deel Deze Pagina