Ik verveel me zo!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lady26, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Dag dames,

Ik ben nu al een week of 6 thuis (ivm last van de rug en bekken) en officieel gaat mijn zwangerschapsverlof per 16 aug in, dus zit ik in totaal 12 weken voor de bevalling thuis.

De eerste weken gingen erg goed heerlijk om thuis te zijn, maar begin me sinds deze week echt te vervelen.

Ergens heen gaan is moeilijk omdat ik niet best kan lopen en thuis heb ik ook alles al 10 keer overgedaan. het is echt vreselijk elke dag een beetje computeren en tv kijken verveelt ook!!

Wie heeft leuke tips om de dagen een beetje door te komen?

Liefs

2. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Boek lezen.
    Borduren (als je weet wat voor sterrenbeeld je kindje gaat worden kun je daar mee beginnen)
    Knutselen (geboortekaartjes, uitnodigingen voor kraamvisite, etc.)
    Zelf een boek schrijven (of een kort verhaal om mee te beginnen. Over je zwangerschap, je verwachtingen over het moederschap bijvoorbeeld. Of over je hobby of werk of wat dan ook)

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh, dat kan ik me goed voorstellen! In je eentje thuis is ook niet altijd alles, heerlijk voor een dagje of weekje, maar 12 weken...pfff!

Geen vriendinnen, buurvrouwen of moeders in de buurt om koffie te komen drinken?
    Hele huis al uitgesopt? Kleertjes gesorteerd, wasjes gedraaid? Geboortekaartje al uitgezocht? Naam al definitief gevonden?

Mijn tips;
    - foto-album maken via internet, van jullie laatste vakantie, verbouwing, whatever;
    - boek lezen;
    - creatief; schilderijtje maken, sjaaltje breien, hoeft niet te moeilijk;
    - RUSTEN; lekker op de bank liggen.

Tsja, weet niet waar je van houdt of wat je nog wel ziet zitten. Ik heb me voorgenomen om tijdens mijn verlof toch elke dag wel even naar buiten te gaan, klein wandelingetje om toch in beweging te blijven.

Sterkte!
    -

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

de knop omzetten..

Dat is het enige wat helpt. je er bij neerleggen en doen wat je kan , bakkie doen of afpreken bij jou thuis en je ritme 4 stappen naar beneden aanpassen.

nog 4-9 weekjes.. dat ga je redden!!
    slapen, boek lezen, series kijken op de dvd/laptop/comp. Bijv. sex and the city, gilmore girls, op comp.. babyboom/ gemiste tv programma's. dingen over de dag verdelen..

(ik mag nog ong.24 weken);)

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Jaaa, complete tv-series kijken! Daar ben je wel even zoet mee hoor :)

En anders: ga World of Warcraft spelen. Erg verslavend ;)

6. Mariette2684

Mariette2684 Actief lid

25 sep 2009
    130
    0
    0
    Friesland
    Heb je niet iets wat je graag nog wilt leren? Je kan een thuiscursus doen van een paar weken waar je in je eigen tempo kan leren.

Of een geboortetegel borduren / een verslavende pc-game kopen.

7. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Ik heb 6 weken van tevoren verlof, dus ben ook al druk met een ik-zal-me-niet-vervelen-to-do-list:

- Kapotte kleding van mezelf en gekregen babykleertjes (laten) repareren of moeilijke vlekken verwijderen
    - alle nieuwe babyspulletjes uitwassen (zonder wasverzachter )
    - zwangerschapsdagboek en ikkeboek vullen (buik- en echofoto's inplakken) en kraamvisitieboek kopen
    - oude digitale foto's uitzoeken en backup maken (en inderdaad in online fotoboeken zetten) of eventueel ontwikkelen en inplakken
    - Administratie herstructureren en klapper voor je kindje maken
    - Voedingsbeha's en "grote" onderbroeken voor na bevalling aanschaffen
    - Alles juridisch regelen met je partner (indien niet getrouwd)
    - Bankrekening openen voor kindje
    - Auto's door wasstraat halen (en als je puf hebt van binnen schoonmaken ;))
    - Tuin najaarsklaar maken
    - Uitzoeken waar en wanneer klossen en andere kraamspul kunt halen
    - Muurtekening of -sticker op babykamer
    - Zelf geboortekaartje ontwerpen
    - Fotografie (mijn hobby).
    - Adreslijst voor geboortekaartjes maken
    - Knutselen of freubelen in babykamer
    - leuke series kijken (tip: mad men, gilmore girls, lipstick jungle, sex n city, six feet under) of films
    - Inlezen op kraamtijd, bevalling en opvoeding (oei ik groei boek schijnt nog steeds de babybijbel te zijn heb ik me laten vertellen)
    - "Vluchtkoffer" voor ziekenhuis maken
    - Cd-speler en "babymuziek" aanschaffen voor babykamer (mijn moedervriendinnen zweren erbij!)
    - rommellades uitzoeken
    - Handige opbergers, dozen, kisten kopen, (bijvoorbeeld bij Ikea) en rommellades uitruimen. Plek reserveren in kamer voor babyspullen
    - Kennis van mijn vakgebied uitbreiden
    - beschuit met muisjes kopen / ooievaar voor het raam/ roze of blauwe vlaggetjes kopen?

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb tijdens zulke momenten ook complete TV series gekeken. Daar kun je je echt een heel aantal dagen zoet mee houden ;) Zeker als ze een beetje spannend zijn, dan wil je heel graag de volgende aflevering zien :D

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb hier nog wel 5 seizoenen gooische vrouwen voor je liggen :D

warning!!: het is verslavend dus je bent binnen een dag klaar met kiijken.

en anders is dexter ook heeeeel erg leuk om je mee te vermaken

10. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Alle seizoenen van Dexter inderdaad avonden achter elkaar uitgekeken, maar dacht dat het misschien niet de beste keuze is als je hoog zwanger bent (Laatste aflevering die ik zag eindigt met een baby doordrenkt in het bloed..) Maar hoe bloederig of incorrect de serie ook is, inderdaad erg vermakelijk

11. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Bedankt dames zitten toch wel een paar leuke tips tussen.
    Het is ook wat als je je verveeld haha.
    Straks als de kleine er is dan zeg ik was ik nog maar even zwanger ;)

Het is vandaag prachtig weer dus straks nog maar even een eindje fietsen met de hond.

Liefs

Deel Deze Pagina