Beste allemaal, Ik ben nu bijna 15 wkn zwanger, werk in de horeca wat erg zwaar al is nu.. Werk al paar weken kortere dgn omdat ik de diensten van 10,12 uur niet meer trek.. Mijn werkgever was het daarmee totaal niet eens en heeft me echt heel schofterig behandeld.. Hij vond dat ik me niet moest aanstellen,. Zwanger zijn is geen ziekte en ik moest maar gewoon doorzetten.. Nu loop ik sinds vorige week bij de fysio ivm bekkenklachten, de fysio raadde me aan om na 3,5 uur werken half uur pauze te nemen .. Nou ze verplichte het me haast.. Ik durfde het na zijn vorige reactie bijna niet met hem erover te hebben, gevolgen waren toen ik het wel ging zeggen dat ik misselijk was, pijn in mn buik tijdens het werk.. Hij reageerde beter als vorige keer, maar vroeg aan me of ik niet beter helemaal de ziektewet in kan gaan omdat het op ons werk moeilijk te regelen is met die pauzes.. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen! Denk dat ik de ziektewet in ga.. Want ben elke keer ook zo gestresst als ik weet naar mn werk moet en al helemaal als ik met mn werkgever moet werken.. Ze hebben mijn uren wel iets aangepast maar nog niet zoals ik zou willen.. Wacht nog op goedkeuring van uvw van mijn 25% in de ziektewet..wat ook weer stress met zich mee brengt.. Wat zouden jullie doen?
Dit is een moeilijke situatie. Misschien 50% ziektewet ingaan. Hier toen ook gehad dat ik pauze moest nemen van de fysio. Hier was het na 4 uur werken 1 uur en dan ook liggend. Maar bij mij op het werk was het wel makkelijker te regelen gelukkig. Weet wel dat het toen echt hielp en mijn klachten te doen waren. Als ik meer deed dan merkte ik dat gelijk. Dus ik zou het advies wel ter harte nemen.
Het is alsof ik dit geschreven heb. Vandaag 10u gewerkt met in totaal 20min pauze! Op de hele dag. Kan wel huilen..ben kapot. Buikpijn volgens mij door stress. En bekkenpijn die uitstraalt naar mijn billen..auw! Ook hier niet echt begrip. Ik weet niet hoe ik dit moet doen tot de 34wk. Morgen controle vk en dan vraag ik gelijk een goede fysio.. advies.
Siren84 wat voor werk doe jij dan? Ook horeca? Ben benieuwd wat je vk zegt.. Ik ben vandaag bij fysio geweest en zij raad me aan anders dgn van 5 uur te werken.. Maar ik weet het niet heb zoveel stress ervan elke keer.. Ik kijk het een weekje aan en als het dan niet gaat meld ik me ziek..zo moeilijke situatie..
Ik ben tandartsass. Hele dag drukke planning wat vaak uitloopt. Daarom schieten de pauzes erbij in. Ook heb ik adhd en ben erg stressgevoelig. Vandaar de buikpijn denk ik. Bekken had ik de 1e x niet maarja...2e zwangerschap vind ik zwaarder. Het is ook een statisch beroep waardoor je vaak 'verkeerd' zit. Te voorover gebogen. Maar er wordt ook geen rekening gehouden met de adhd. Zolang ik door blijf lopen gebeurt er niks. Vk zei dat ik een gesprek met de arbo moet aangaan. Dit kan zo niet.
Dan moet je dat toch zo snel mogelijk regelen! Hoe sneller jij je beter voelt hoe beter voor jou en je kindje.. Ja stressen is ook niet goed he.. Ik doe dat ook zo snel.. Heel slecht waardoor ik ook last krijg van mn buik.. Ik was vanochtend bij de fysio en zij zei ja als je nu al niet meer gaat werken ben je zo lang uit je werkroutine.. Nou dat maakt mij echt niet uit! Niet dat thuis zitten alles is maar toch.. Denk dat we juist nu gewoon voor onszelf moeten kiezen!
Lastige situatie, het enige wat ik jullie wel wil mededelen: Het is echt niet goed dat jullie met 13 en 15 weken zwangerschap al zo last hebben van jullie bekken. Dat gaat alleen nog maar zwaarder worden. Rust nemen dus!
Lastig, toch zou ik niet nu al thuis gaan zitten. als advies nu ook is rustiger aan zou ikmzou bespreken met werkgever en dan naar arbo arts. dan proberen werk anders in te delen, vanuit daar kijken of het dan beter gaat of dat he toch volledig ziektewet in gaat. het is voor jezelf denk ik ook niet goed om zolang niette werken en je laat naar he werkgever ook zien dat je meedenkt met aanpassing en een oplossing. Als dat dan biet werkt, San zou ik ook thuis blijven.