Ik heb volgend jaar wsw herindicatie en als ik duidelijk aangeeft dat het op het werk mijn situatie verslechterd doordat de baas druk op mij zet en steeds drukker op de afdeling word kunnen ze mij ontslag geven. Ik ben hiervoor in behandeling bij de RIAGG en ik ben bekend bij de ziekenhuis ( revalidatiearts, reumatoloog enz) Want mijn afdeling is een van de rustigste afdeling ik heb naar een andere afdeling gevraagt maar er is geen rustig afdeling en er komt regelmatig werk binnen die ik soms niet kan uitvoeren... Ik wil zelf geen ontslag nemen omdat ik mijn wajonguitkering kan verliezen, ik heb de uwv gebeld en zeiden wanneer je ontslag neemt dan moet je opnieuw door de arbo arts beoordeeld worden en het risico is groot dat de wajonguitkering stopt... Groetjes, Orchidee
Beste Orchidee26, Ik begrijp uit je verhaal dat je gezondheid verslechtert en dat je het werk dat je doet niet zo goed meer kunt doen. Nu moet je herbeoordeelt worden voor je WSW-indicatie en ben je bang dat dit ervoor zorgt dat je ontslagen wordt. Je geeft niet aan vanaf wanneer je de Wajong toegekend hebt gekregen. Als dit voor 1 januari 2010 was gelden er namelijk andere regels dan wanneer dit na 1 januari 2010 is geweest. Ik kan de uitslag van je herbeoordeling voor de indicatie en de gevolgen hiervan niet inschatten Als je zelf ontslag wilt nemen overleg je dit met je arbeidsdeskundige, hij/zij kan ook vertellen wat er met je uitkering gebeurt als je ontslagen wordt. Na het gesprek of tijdens het gesprek kun je besluiten of je wel of niet ontslag gaat nemen. Actuele informatie over de verschillen voor een herbeoordeling bij de oude en nieuwe Wajong vind je hier. Ik wens je van harte beterschap en hoop dat je er samen met je werkgever en de arbeidsdeskundige uitkomt. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Ik heb wsw indicatie en wajonguitkering voor 2010 aangevraagt en goedgekeurd. In mijn dossier staat duidelijk dat ik 100% ben afgekeurd, ik heb zelf voor wsw indicatie gekozen omdat ik juist bij de maatschappij wilt horen en niet thuis wil zitten... Ik heb met de bedrijfarts gesprek gehad en hij heeft gezegt dat ik momenteel niet in staat ben om te werken en in ziekte wet kan blijven. Mijn vraag was als ik bij de herbeoordeling wsw indicatie aangeeft dat mijn gezondheid verslechtert en het werk dat ik doe niet zo goed meer kan uitvoeren ( gevolg door drukte en moeilijk omgang met teamleider en veel werkzaamheden moeilijk uitvoerbaar voor mij is) Kunnen ze zeggen dat ik niet meer bij de wsw indicatie behoort en wat dan de gevolgen voor mijn wajonguitkering kan zijn? groetjes, Orchidee
Beste Orchidee, Je WSW-indicatie en Wajong-uitkering staan los van elkaar. De herbeoordeling van de WSW-indicatie heeft geen directe gevolgen voor je Wajong-uitkering. Ben en blijf je 80-100% arbeidsongeschikt en vervallen de werkzaamheden bij je werkgever ? Je Wajong-uitkering wordt dan volledig uitbetaald, Zoals Ella al aangaf kun je voor aanvullende vragen het beste contact opnemen met je arbeidsdeskundige. Hij/zij is op de hoogte van situatie en kan je het beste advies geven en informeren. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare