ouderschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door beavis15, 31 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beavis15

beavis15 Lid

28 jun 2006
    36
    0
    0
    merchandiser
    randstad
    hoi,
    vraagje:
    mag een werkgever je dwingen om na je zwangerschapsverlof,ouderschapsverlof op te nemen?Ik wil graag dan part time gaan werken maar nu moet ik dit dan gaan accepteren!dat bepaal je toch zelf,je mag t ook maar tenslotte 1 x toto de leeftijd van 8 jaar opnemen,wie zegt dat ik t later niet een keer nodig zal hebben,raar,ik hoop dat er meiden zijn die hier verstand van hebben,ik hoor t graag :cry:

2. Bij ons mag je ouderschapsverlof opnemen tot de leeftijd van 4 jaar volgens mij.
    Ze kunnen het je niet verplichten. Is eigen keus.

Ik werk tot 4 weken voor mijn zwangerschapsverlof door (proberen) zodat ik na de bevalling nog 12 weken thuis ben. Daarna wil ik meteen mijn ouderschapsverlof opnemen. Ik werk 5 dagen en ga 2 dagen per week opnemen.
    En dáárna....jawel....vooruit plannen heet dat...Blijf ik 3 dagen per week werken. Ik wil graag thuis zijn bij mijn kindje...
    Op mijn werk is alles al in kannen en kruiken. Alleen de vervanging moet geregeld worden maar daar moet mijn leidinggevende voor zorgen.
    Veel geregel...voor iets moois!

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Volgen mij kan je werkgever je niet verplichten ouderschapsverlof op te nemen. Tenzij hierover iets in je arbeidsovereenkomst staat opgenomen.

Ik ga trouwens wel ouderschapsverlof opnemen gedurende 1 jaar 1 dag per week. Dit is voordelig voor je pensioenopbouw. Je bouwt namelijk toch nog pensioen op over je vroegere arbeidsduur terwijl je minder werkt.

Pim

4. Buddha

Buddha Lid

10 aug 2006
    10
    0
    0
    Je werkgever kan het volgens mij inderdaad niet verplichten.

Maar ik heb gehoord dat het voordeliger is om eerst ouderschapsverlof op te nemen.
    Pim, misschien weet jij dat, is de pensioensopbouw het enige voordeel?

Deel Deze Pagina