Halve harde buiken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Julias, 10 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik vraag me af of anderen hier ook last van hebben. Ik heb echt al weken dat alleen de bovenkant van mijn buik verkrampt en hard wordt... Vaak trekt er dan een soort koude tintel door naar mijn bovenbenen. Ik heb 5 weken terug echt een uur lang volledig harde buiken gehad en sindsdien zijn ze geloof ik gehalveerd tot alleen de bovenkant. Nou heb ik sowieso best last van de bovenkant van mijn buik, maar is het niet gek dat ik dan onder mijn navel geen verkramping meer voel? Ik had me heel erg ingesteld op een bevalling voor de 40 weken met een grote drukke baby, maar dat zit er niet meer in, aangezien ik morgen die datum aan tik... De kleine kan wel flink drukke naar onder, maar harde buik voel ik daar dus niet.

Iemand een idee hoe dat zit?

2. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik had alleen maar het het gevoel van een wee aan de linkerkant van mijn buik. Was volgens meerdere niets en iets anders dan weeën of voorweeën. Een dag later ging die kramp om naar serieuze weeën en ben ik bevallen. Dus ik geloof wel degelijk dat je ‘deels’ kramp kan hebben.

3. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Dit klinkt alsof het niet zozeer je baarmoeder is die samentrekt, maar je darmen. Die worden namelijk omhoog gedrukt door je volle baarmoeder (oké, alle kanten op, maar voornamelijk omhoog). Dus wellicht zijn het darmkrampen. Die kunnen overigens je baarmoeder wel weer prikkelen hoor dus het kan ook een combinatie zijn.

Net zoals krampen alleen onderin je buik soms ook veroorzaakt kunnen worden door een blaasontsteking en dus je blaas de boel prikkelt.

Het kan in ieder geval geen kwaad als ik het zo lees. Maar wel vervelend natuurlijk.

4. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Hmmm interessant! Verklaard dat dan ook die tintelingen naar mijn benen? Gewoon zenuwen of zo misschien die dan ook in de verdrukking raken? Moet ook wel een stuk vaker naar de wc, dus zou me inderdaad niet verbazen als het dan mijn darmen zijn die zorgen voor een harde verkrampte boven buik...

5. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ja, het kan inderdaad zijn dat er zenuwen in de knel zitten die voor tintelingen in je benen zorgen.

Succes met de laatste loodjes!

6. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Dank je wel!

Deel Deze Pagina